تالار فرهنگ و هنر کرمان با وجود تمام خباثت‌ها طراحی، ساخته و افتتاح شد

تالار فرهنگ و هنر کرمان با وجود تمام خباثت‌ها طراحی، ساخته و افتتاح شد

وزیر ارشاد گفت: تالار شهر کرمان با مهارت دانش بنیانی، تخصص و توان جوانان ایرانی طراحی و اجرا شد.

تالار فرهنگ و هنر کرمان با وجود تمام خباثت‌ها طراحی، ساخته و افتتاح شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی اقطاع خبر؛ تالار هنر و فرهنگ استان کرمان بعد از گذشت دو دهه با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد.

محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در مراسم افتتاحیه تالار فرهنگ و هنر کرمان ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام و گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: یکی از شعارهای اصلی و مهم ما در دولت مردمی سیزدهم، موضوع عدالت و در حوزه فرهنگ، عدالت فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تمام تلاش دولت بر این امر استوار شده که در گوشه و کنار ایران سرافراز بستر و زمینه رشد و تعالی برای علاقمندان در عرصه  فرهنگ و هنر را فراهم کند.

وی با تاکید بر کاستی‌های که دولت با آن روبه رو بوده است، گفت:  علی رغم همه مشکلات و کمبودهایی که دولت از ابتدای شروع به کار با آن روبه رو بوده، توانستیم بخش مهمی از پروژه های فرهنگی و هنری را در مناطق مختلف کشور به اتمام برسانیم که در ی این یکسال یا افتتاح و یا به مرحله بهره‌‌برداری در سال آینده آماده می‌شوند.

اسماعیلی افزود: طرح‌های که در کشور در حال به اتمام رسیدن هستند، پروژه‌های معمولی و عادی نبوده‌اند زیرا با مهارت دانش بنیانی و تخصص و توان جوانان ایرانی طراحی و اجرا شده‌اند که تالار فرهنگ و هنر کرمان یکی از آنهاست و به لحاظ فنی و معماری جزو مجموعه‌های منحصر به فرد در کل کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اذعان کرد: امروزمفتخریم به اینکه مجموعه‌ای در کرمان افتتاح شده که هیچ نظیری در ماقبل خود ندارد؛ مجموعه‌ای با سالن‌های مجهز، معماری منحصر به فرد و مایه افتخار همه کرمانی‌ها و ایرانی‌ها است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌های مهم در وهله اول متوجه جوانان این مرز و بوم است زیرا نشان می‌دهد در بخش‌های مختلف دارای چه استعدادهایی هستیم بنابراین باید باور کنیم که ایران اسلامی با قوت مسیر پیشرفت و آبادانی را طی می‌کند.

اسماعیلی با بیان این مطلب که دشمنی ها با ایران بدترین و خبث ترین نوع است ، گفت: ایران اسلامی در مسیر پیشرفت است و دشمن این رشد و موفقیت را بر نمی تابد، دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی از نوع عادی نیست، زیرا در مقابل تحرکاتی که دشمن نشان می‌دهد ، کاملا مشخص است که فضای نظام بین الملل هم تا امروز چنین دشمنی و عداوتی را تجربه نکرده و ندیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: دشمن با تحریم‌ها، صف آرایی‌ها، بمباران تحریف و تروریسم رسانه‌ای که شب و روز تلاش می کند تا مردم را نا امید کند و تمام دستاوردهای انقلاب را در چشم مردم ناچیز جلوه دهد.

وی تاکید کرد: دشمن با پررنگ نشان دادن نارسائی‌ها و با دروغ و تحریف تلاش می‌کند تا در صفوف منسجم مردم ایران ایجاد انشقاق کند، این هجم از دروغ پردازی و جنگ رسانه‌ای بی‌سابقه است، امروز تمام سپاه کفر، شرک، نفاق،  قدرت‌های غربی، عبری و عربی مرتجع جمع شده اند تا اجازه نورافشانی به جمهوری اسلامی و نهضت امام راحل  را در که د رمسیر توسعه طی می کند را ندهند، اما این نور الهی است که خاموش نمی شود.

اسماعیلی با بیان این که ما در یک مصاف نابرابر با تمام جبهه کفر و عناد قرار گرفته‌ایم، اذعان کرد:در این وضعیت تحریم‌های بانکی، نفتی، اشخاص، گروه‌های خدمات رسان و نهادهای مردمی چون سپاه و بسیج، اما ما توانسته‌ایم مجموعه‌های کم نظیری را افتتاح کنیم.

وی به افتتاح تالار بی‌نظر فرهنگ و هنر کرمان اشاره کرد و گفت: این کار اگر همه متغیرهای مزاحم راه هم نداشت، به اندازه کافی درخشان بود اما با وجود کارشکنی‌ها و تحریم‌های فلج کننده، عظمت چنین کارهایی بیش از گذشته به چشم می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: امروز کشور در حال گذار از یک پیچ تاریخی است و جوانان کشور سرفراز و متخصص مشغول آبادانی هستند، انشاءالله با صفوف دشمن شکن، عزم‌های آهنین و اراده همه مردم ایران این مسیر طی شدنی و قله های موفقیت یکی پس از دیگری فتح شدنی است.

وی ادامه داد: مبنای تلاش دولت بر این است  تا در همه بخش‌ها با خدمت رسانی مشکلات را پشت سر بگذارد، امسال در حوزه فرهنگ و هنر سال ویژه‌ای را تجربه کردیم و جشنواره‌های مهم فجر انقلاب یکی پس از دیگری با حضور پررنگ و امیدآفرین اهالی فرهنگ و هنر در حال برگزاری است.

اسماعیلی ادامه داد: کرمان با بناهای فاخر خود در آینده میزبان فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهمی خواهد بود و حتما موافق ماندگاری جشنواره موسیقی محلی در این استان هستم و در سال آینده در چند نقطه از کشور این جشنواره را برگزار می‌کنیم و یکی از مناطق اصلی  آن کرمان است، ضمن اینکه دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنر در حوزه مقاومت را با همکاری اهالی فرهنگ در کرمان برقرار خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان خاطر نشان کرد:: از تمامی ایده‌های نو و فعالیت‌های خلاقانه در ابعاد مختلف حوزه‌های فرهنگ و هنر در وزارتخانه حمایت می‌کنیم تا مسیر خلق هنر هموارتر شود.

انتهای خبر/طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *