تدوین تقویم نمایشگاهی استان در سال آتی با 26 عنوان تخصصی و بین المللی

تدوین تقویم نمایشگاهی استان در سال آتی با ۲۶ عنوان تخصصی و بین المللی

طبق دستور کار این کارگروه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶ عنوان نمایشگاه تخصصی و بین المللی دراستان کرمان برگزار خواهد شد که اولین نمایشگاه با عنوان فرش دستباف از اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد.

تدوین تقویم نمایشگاهی استان در سال آتی با 26 عنوان تخصصی و بین المللی

به گزارش ” اقطاع خبر ” هفتمین کارگروه توسعه صادرات استان کرمان در محل سالن شهد مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد
موضوع مورد بررسی این کارگروه بستن تقویم نمایشگاهی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ بود.

طبق دستور کار این کارگروه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶ عنوان نمایشگاه تخصصی و بین المللی دراستان کرمان برگزار خواهد شد.

برای چیدن این تقویم ۱۰ ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

 با توجه به اعتراضات اتاق اصناف مبنی بر اینکه در نمایشگاه ها محصولات و تولید کنندگان داخلی باید حضور یابند که مورد بررسی قرار گرفت تا در کارگره بعدی نتیجه این بررسی مشخص و اعلام شود.
 
یکی از موضوعاتی که مورد مباحثه بود زد و بند های نمایشگاهی در مورد شرکت کنندگان بوده و نیاز به نظارت جدی دارد که معمولا اجازه این نظارت ها از سوی نمایشگاه داران در کنترل قیمت ها داده نمی شود.
 
اتاق اصناف حتی به فضای نمایشگاهی که برای چیدن مبلمان در سطح نمایشگاه به میزان ۶۰ درصد بود معترض شد و تصویب شد تا ۲۵ درصد به چیدمان مبلمان تعلق بگیرد.

 دو مصوبه در این کارگروه مطرح شد؛

اولین مصوبه برگزاری نمایشگاه توانمندی استان کرمان در جزیره کیش برای سال آینده محفوظ مانده است، ولی مکان به صورت شناور باقی مانده است  زیرا در سال جاری باید انجام می شد که به علت اوج گیری کرونا انجام نشده است و شرکت نمایشگاه ها به صورت مجری باید پیگیر برگزاری این نمایشگاه باشد.
 
دومین مصوبه به رفع مشکلات صادراتی به روسیه بود و مطرح شد که صادرات محصولات کشاورزی جنوب به روسیه  متوقف و محصولات برگشت داده شده است اتاق بازرگانی متولی شد تا مصوبه را پیگیری کند بنابراین باید آزمایشگاه میوه و سبزی جات در جنوب راه اندازی شود که اقداماتی هم انجام شده است.

علوم پزشکی عنوان کرد: اندازه گیری سموم و فلزات در محصولات کشاورزی و غیره را در کرمان انجام دهیم  با غذا و دارو تفاهم نامه ای بسته شده تا دانشگاه کرمان و جیرفت باهم در تشخیص سموم و آفات  اقدام کنند.
 
در پایان تصویب شد؛ تقویم نمایشگاه ها با اصلاح صورت تاریخ در برگزاری برخی نمایشگاه ها و  اصلاح عدد ۲۵ درصد نمایشگاه مبلمان به استانداری ارسال شود ضمن اینکه  تقویت بازرسی و جرایم هم قبل از ابلاغ دوباره مورد بررسی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ طهماسبی
 
 
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *