ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف دستگاه تعلیم و تربیت، بدون تردید ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در بین کودکان و نوجوان است.  

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ جامعه هستند، گفت: همه خدمتگزاران به انقلاب اسلامی برای پیمودن بهتر مسیر دفاع از ارزشها به حضور در جوار خانواده  شهدا و درس آموزی از صبر و بردباری شان نیازمند هستند. 

وی افزود: شهدای انقلاب اسلامی الگوهایی ماندگار برای نسل جوان و نوجوان هستند و شهید علی خالقی در شجاعت و دفاع از میهن و اسلام با شهادت به قهرمانی جاوید و الگویی بارز تبدیل شده است. 

رضایی تصریح کرد: یکی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف دستگاه تعلیم و تربیت، بدون تردید ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در بین کودکان و نوجوان است.  

“شهید علی خالقی” در سال ١٣۴٩ در یک خانواده متدین و کشاورز در شهر گلباف دیده به جهان گشود.  
در سال ۶۷ در منطقه عملیاتی فاو جاوید الاثر شد و پس از سالها، در جریان تفحص در” ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۱” در مشگین‌شهر اردبیل همراه با چهار لاله بی‌نشان دیگر به خاک سپرده شود، تا اینکه در روز” ۲۹ فروردین”سال ۱۳۹۴، این شهید از طریق آزمایش DNA احراز هویت شد. 

خانواده شهید که سالها چشم انتظار آمدن نشانه ای از شهید شان بودند؛ از گلباف راهی اردبیل شدند؛ پدر، مادر، دو خواهر و بردار شهید در بدو ورود به استان اردبیل در فرودگاه این شهر مورد استقبال گرم مسئولین استانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *