تصویب قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ اقدامات فریبکارانه محافل اسرائیل است/ این قطعنامه ضد ایرانی قانونی تلقی نمی شود

تصویب قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ اقدامات فریبکارانه محافل اسرائیل است/ این قطعنامه ضد ایرانی قانونی تلقی نمی شود

سید جعفر قنادباشی گفت: قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، قانونی تلقی نمی شود و این قطعنامه بر اساس گرایش های سیاسی و اطلاعات نادرست و دروغ است.

تصویب قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ اقدامات فریبکارانه محافل اسرائیل است/ این قطعنامه ضد ایرانی قانونی تلقی نمی شود

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با اقطاع خبر؛ با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این اقدام حاصل اقدامات فریبکارانه محافل صهیونیستی در جهان است؛ شاید از ابتدای مطرح شدن مسائل هسته ای ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون، هیچگاه به این اندازه نقش رژیم صهیونیستی در موضع گیری های آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران آشکار و عیان نبوده است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در گذشته بارها شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی از طریق نفوذ در آژانس بین المللی انرژی اتمی و با اقدامات جاسوسی، سعی کرده است تا از آژانس بهره های مختلفی ببرد؛ به عنوان مثال اطلاعاتی که بر اساس قانون در اختیار آژانس بین المللی اتمی قرار گرفته و باید به صورت محرمانه باقی بماند، در اختیار رژیم صهیونیستی داده شده است.

وی بیان کرد: نوع دیگر تأثیرات رژیم صهیونیستی به موضع گیری های آژانس بین المللی انرژی اتمی، مقاصد استعمار طلبانه آمریکایی ها و مقاصد استعماری اروپایی ها بر می گردد که این موضع گیری ها و خواسته های استعماری آنها را به هیچ عنوان نمی توان در تصمیم چنین قطعنامه ای انکار کرد.

قنادباشی با تأکید بر اینکه قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، قانونی تلقی نمی شود و این قطعنامه بر اساس گرایش های سیاسی و اطلاعات نادرست و دروغ است، ابراز کرد: نکته اساسی و مهم آن است که آژانس در حال حاضر اعتبار خود را به طور کلی از دست داده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نه تنها در بین افکار عمومی جهان، بلکه در بین محافل سیاسی اعتباری ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی در برخورد با ابران و به رغم اثبات اقدامات صلح آمیز هسته ای کشورمان، بارها به دروغ ما را متهم به عدول از موازین خود کرده است و علاوه بر این می توان گفت آنها با در اختیار گذاشتن اطلاعات ما، زمینه برخی از اقدامات خرابکارانه را علیه تأسیسات هسته ای کشورمان فراهم کرده اند.

وی تصریح کرد: مشخص ترین موضوعی که بی طرفی و اعتبار آژانس بین المللی انرژی اتمی را زیر سوال می برد، سفر اخیر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به اسرائیل آن هم در آستانه در خصوص ایران است؛ ما می دانیم که رژیم صهیونیستی نه عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است و به هیچ کدام از مقررات و معاهدات آن عمل نمی کند و همچنین اطلاعات معتبری در دست است که آنها وارد فاز استفاده نظامی از انرژی هسته ای شده اند و در ضرابخانه های خود صدها موشک اتمی را انبار کرده اند.

قنادباشی با بیان اینکه انتظار این بود که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی چنین سفری را به اسرائیل انجام ندهد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در بین کشورهای جهان منفور است و اسرائیل رژیمی است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیش از ده قطعنامه با آرا مثبت ۱۵۰ کشور به تصویب می رساند؛ آن هم به دلیل جنایاتی علیه کودکان فلسطین و استمرار اشغال خانه ها و مزارع فلسطینی ها که انجام می دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: سفر رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی به اسرائیل و تأثیر پذیری از القائات رژیم صهیونیستی، یک اقدام بسیار زشت و سبب بی اعتبار شدن سازمان انرژی اتمی می شود.

وی ادامه داد: مواضع دولت های اروپایی و آمریکایی ها در این عرصه به هیچ وجه به نفع منافع ملی آنها نیست؛ چرا که اگر دولت های اروپایی و آمریکایی علاقمند بودند که منافع ملی خود را تأمین کنند، نباید به این قطعنامه رأی مثبت می دادند و این قطعنامه منافع ملی آنها را نه تنها در حال حاضر بلکه در آینده کوتاه مدت و میان مدت در معرض خطر قرار می دهد.

قنادباشی تصریح کرد: اگر دولت کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس مبتنی بر خواست مردم سرکار بیایند و علاقمند به حفظ منافع ملی کشورها باشد، طبیعتا به این قطعنامه رأی مثبت نخواهد داد؛ اما متأسفانه مقامات اروپایی از ترس و نگرانی جنجال آفرینی رسانه ای صهیونیست ها، منافع ملی کشورها را فراموش می کنند و به این قطعنامه رأی مثبت می دهند.

این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: روزی مردم اروپا و آمریکا متوجه می شوند که دولتمردان آنها منافع ملی را فراموش کرده اند و منافع صهیونیستی و ترس و نگرانی از جنجال آفرینی آنها، اساس تصمیم گیری این دولت ها برای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *