تغییر به سمت آینده صلح‌آمیز و تأکید‌بر اهمیت میانجی‌گری چالش مددکاران خواهد بود

تغییر به سمت آینده صلح‌آمیز و تأکید‌بر اهمیت میانجی‌گری چالش مددکاران خواهد بود


به گزارش گروه اجتماعی اقطاع خبر، سید حسن موسوی‌چلک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به روز مددکار بیان کرد: انجمن مددکاری در طی ۱۲ سال اخیر هر ساله یک شعار برای این روز در نظر می‌‌گیرد که برای سال ۱۴۰۳ شعار مددکاری و میانجی‌گری انتخاب شده است و یک شعار جهانی با عنوان تغییر به سمت آینده صلح آمیزهم انتخاب شده است که انتخاب این شعارها و نامگذاری آن بر اساس نیازی است که در جامعه رصد می‌شود.


 


رئیس انجمن مددکاری ایران با بیان اینکه موضوع میانجی‌گری موضوع مهمی است، گفت: معتقد هستیم اگر میانجی‌گری در جامعه تقویت شود شاهد کم شدن پرونده‌های قضایی خواهیم بود.


 


وی در ادامه اظهار کرد: در قانون آیین دادرسی به صراحت در مورد نقش مددکاران اجتماعی در حوزه میانجی‌گری اشاره شده است و مرکز قوه قضائیه و کارشناسان مجوز فعالیت میانجی گران راصادر می‌کند. بر این باور هستم که فضای جامعه ما در‌حال‌حاضر بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به میانجی‌گری دارد و تقویت این حوزه سبب می‌شود تا در فضایی با آرامش و صلح بیشتر بتوان در خصوص موضوعات مختلف صحبت شود و در نهایت می‌توانند صلح بیشتر و دعوای کمتر را رواج داد.


 


رئیس انجمن مددکاری ایران درخصوص نبود سازمان مددکاری اجتماعی و مشخص نبودن تعرفه مددکاران اجتماعی و همچنین عدم حضور مددکاران در مدارس را از دیگر نگرانی ها و دغدغه‌های مددکاران اجتماعی عنوان کرد و گفت: مددکاری اجتماعی در فیلدهای مختلف دشواری‌های متفاوتی دارد، کار مددکار پیشگیری و آموزش است و مددکار اجتماعی به‌واسطه ارتباط‌ با خانواده‌ها و صحبت با این افراد از حساسیت بیشتری برخوردار است.


 


موسوی‌چلک تصریح کرد: بدون شک یکی از مشاغل سخت حرفه مددکاری اجتماعی است ؛ چرا که فرسودگی شغلی در این حوزه بسیار بالا است.


 


وی تاکید کرد: کار کردن با معلولان مختلف در حوزه‌های مختلف، متکدیان، آسیب دیدگان و معتادان کار راحتی نیست چرا‌که همه مراجعه‌کنندگان دردمند هستند.


 


رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با تاکید بر این که خدمات مددکاری اجتماعی در همه بخش‌های نظام سلامت باید توسعه کیفی و کمی یابد گفت: نیاز است مددکاری اجتماعی در نهاد‌های نظامی و انتظامی توسعه یابد و همچنینی مددکاری اجتماعی در جامعه تقویت شود.


 


موسوی‌چلک با بیان این که باید از ظرفیت مددکاران اجتماعی در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی استفاده شود، افزود: با وجود تلاش‌ها برای تضعیف مددکاری اجتماعی و با توجه به شرایط در حوزه اجتماعی، وسعت بخشیدن به خدمات مددکاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مددکاری اجتماعی راه خود را برای ارائه خدمت به مردم در راستای مسئولیت حرفه‌ای و اخلاقی، تاثیر گذاری در سیاستگذاری های اجتماعی و مطالبه‌گری اجتماعی در راستای حقوق شهروندان ایران عزیز اسلامی در چارچوب مقررات کشور انجام خواهد داد و فراز و فرودهای اداری ناشی از ضعف مدیریت در حوزه اجتماعی، مانعی برای انجام این وظایف نخواهد بود.

انتهای خبر/س


https://armanekerman.ir/vdcbwwb8wrhbf0p.uiur.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *