توجه به تولید داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است/ تشریح توصیه های رسانه ای جهت تبیین شعار سال

توجه به تولید داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است/ تشریح توصیه های رسانه ای جهت تبیین شعار سال

منصور الهی گفت: متناسب با شعار سال، توصیه های رسانه ای با هدف تحقق مقدمات لازم جهت ریل گذاری کشور در مسیر تولید ملی قابل بحث است؛ از جمله توجه به تبیین نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی؛ از بهبود معیشت تا رفع گرانی و اشتغال زایی، می توان اشاره کرد.

توجه به تولید داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است/ تشریح توصیه های رسانه ای جهت تبیین شعار سال

منصور الهی در گفتگو با اقطاع خبر؛ گفت: رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی رهبری سال ۱۴۰۱ مصادیق روشن عددی را پیش روی جامعه و مسئولان کشور قرار دادند و بر همه ما تکلیف است که در تبیین آن تلاش کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب شعار سال را به عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری کردند و از این رو مطلوب است که تحلیلگران، تریبون داران و رسانه ها به عنوان طلایه داران عرصه جهاد تبیین، به ابعاد گوناگون شعار سال بپردازند؛ بنابراین از اهمیت و ضرورت تولید تا نقش موثر آن در ارتقاء اعتماد به نفس ملی، نیازمند تبیین برای آحاد جامعه است.

وی بیان کرد: در حقیقت رهبر معظم انقلاب تولید را به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور، همواره در سال های اخیر مورد تاکید داشته اند و بنابراین یکی از مهمترین وظایف رسانه به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی در سطح کشور است؛ آثار متعددی که چالش های اقتصادی کشور را حل می کند و کشور را در مسیر رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی قرار می دهد.

الهی ابراز کرد: بنابر تاکیدات رهبر بصیر و معظم انقلاب در سال های اخیر و متناسب با شعار سال ۱۴۰۱، توصیه های رسانه ای با هدف تحقق مقدمات لازم جهت ریل گذاری کشور در مسیر تولید ملی قابل بحث است؛ از جمله توجه به تبیین نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی؛ از بهبود معیشت تا رفع گرانی و اشتغال زایی، مطالبه از نهادهای مسئول به منظور سیاستگذاری های کلان جهت تحقق شعار سال است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: از دیگر رویکردهای رسانه ها در این زمینه می توان به تولید محتوا در رسانه ها با محوریت اهمیت و ضرورت تولید در برون رفت از مشکلات معیشتی، تاکید بر دانش بنیان بودن آینده اقتصاد و تولید با بازخوانی تجربه کشورهای موفق در این حوزه، تاکید بر آثار اقتصادی رشد تولید با محوریت کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه، تبیین آثار روانی تقویت تولید در ارتقاء عزت و اعتماد به نفس ملی، تاکید بر نقش اقتصاد دانش بنیان به عنوان عامل محرک در رشد تصاعدی تولید و اشتغال اشاره داشت.

وی افزود: از دیگر نکات می توان به تبیین دستاوردهای توسعه تولید در کشور با هدف همراه سازی آحاد جامعه، تشریح موانع تقویت تولید در حوزه های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره و تبیین راهکارهای عبور از آن، تلاش برای گفتمان سازی از تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی و بازخوانی سرنوشت کشورهای متکی به تولید ملی و بازنمایی توان و تاب آوری آن ها در برابر تنگناهای اقتصادی اشاره کرد.

الهی اظهار کرد: رهبر فرزانه و عالم انقلاب در پیامشان نکته ای را متذکر شدند که جای اهمیت است و آن اینکه شعار سال مانند گذشته در طول این سالها نباید فقط یک تابلو بشود و در اتاق مدیران نصب شود و در حقیقت باید شعار به شعور تبدیل شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: به این معنی که تبیین و تبلیغ خوب است در صورتی که باعث حرکت و تلاش مجددانه مدیران و دست اندر کاران قرار گیرد و حرکت های جهادی را بوجود آورد و مردم آثار عملی شعار سال را در پایان سال حتی تا سالهای متمادی در زندگیشان ببینند.

انتهای پیام/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *