توسعه معادن در جنوب، بدون توجه به یک طرح مطالعاتی قوی محکوم به شکست است

توسعه معادن در جنوب، بدون توجه به یک طرح مطالعاتی قوی محکوم به شکست است

سیدمهدی طبیب‌زاده گفت: متاسفانه هنوز در جنوب استان زیر ساخت‌های لازم برای معدن کاوی را نداریم، یعنی حداقل‌های اصلی همچون برق، گاز، آب و  حتی مسیر جاده‌ای مناسب را برای معدن کاوی نداریم.

توسعه معادن در جنوب، بدون توجه به یک طرح مطالعاتی قوی محکوم به شکست است

به گزارش سرویس اقتصادی «اقطاع خبر»؛سیدمهدی طبیب‌زاده در هشتادو‌یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص توسعه معادن جنوب کرمان، گفت: در جنوب استان ۲ و ۸ دهم میلیارد متر مکعب آب برای کشاورزی هر سال مصرف می شود که سبب تولید  چهارونیم میلیون‌تن محصولات کشاورزی می شود اما میزان تولید محصولات با آب مصرفی برابری نمی کند، بنابر‌این کشاورزی نتوانسته است در مسیر توسعه پایدار در جنوب موفقیت آمیز عمل کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: نباید به صنعت کشاورزی در توسعه پایدار برای جنوب کرمان امیدی داشت.

وی به عملکرد ناموفق معادن شمال استان اشاره کرد و گفت: اگر قرار است در تکمیل ذنجیره ارزش افزوده برای معادن جنوب مانند شمال استان عمل و اجرا شود، بهتر است که معادن در زیر زمین باقی بماند تا شاید آیندگان بهتر بتوانند در زمینه اکتشافات و تکمیل ذنجیره ارزش افزوده عمل کنند. 

طبیب‌زاده با بیان اینکه اگر قصد توسعه در معادن جنوب را داریم، باید به تمام چرخه های معدن کاوی از اکتشافات و تامین زیر ساخت‌ها تا تکمیل ذنجیره ارزش توجه کرده و عملیاتی به این مقوله نگاه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز در جنوب استان زیر ساخت‌های لازم برای معدن کاوی را نداریم، یعنی حداقل‌های اصلی همچون برق، گاز، آب و حتی مسیر جاده‌ای مناسب را برای معدن کاوی نداریم.
 
رئیس اتاق بازرگانی کرمان ادامه داد: قرار بود در سال ۹۸ خط جاده‌ای احداث شود، برای تامین برق در عرصه معدن کاوی نیز ۷۰ کیلومتر شبکه برق باید از ساردو به جنوب  ایجاد می شد که هنوز توسط ایمیدرو احداث نشده است، زیرا این واحد قول اجرای این شبکه زیر ساختی را داده بود که هنوز هیچ رشدی نداشته، بنابر این امیدواریم نشست امروز شورای گفتگو برای توسعه امیدآفرین و در تکمیل ذنجیره تولید طراحی و پیش بینی شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *