توسعه نیافتن زیرساختها متناسب با رشد زندگی دیجیتالی/ پناه بردن به ارتفاعات برای دسترسی به اینترنت در روستاها

توسعه نیافتن زیرساختها متناسب با رشد زندگی دیجیتالی/ پناه بردن به ارتفاعات برای دسترسی به اینترنت در روستاها

امروزه در شرایطی زندگی می کنیم که استفاده از اینترنت و فضای مجازی جز لاینفک امور روزمره همگان شده است و این در حالی است که کاهش سرعت اینترنت این روزها به معضلی جدی برای مردم تبدیل شده و می طلبد که مسئولان در این زمینه تصمیم اساسی را اتخاذ کنند.

توسعه نیافتن زیرساختها متناسب با رشد زندگی دیجیتالی/ پناه بردن به ارتفاعات برای دسترسی به اینترنت در روستاها

به گزارش اقطاع خبر؛ این روزها با تغییر زندگی و ورود تکنولوژی به جامعه، شاهد افزایش استفاده از بستر اینترنت و فضای مجازی هستیم به گونه ای که افراد جامعه برای انجام امور روزمره خود اعم از خرید، آموزش، انجام کارهای بانکی و غیره از این فضا استفاده می کنند. همچنین با شیوع بیماری کرونا، آموزش مدارس و دانشگاه های کشور نیز در این بستر قرار گرفت.

پر واضح است مسئله ای که همواره مردم ما در نقاط مختلف کشور با آن مواجه بودند و هستند کاهش سرعت اینترنت و عدم آنتن دهی مناسب در نقاط مختلف و از جمله استان کرمان است.

فلاحتی یکی از بانوان کرمانی گفت: با اوج گرفتن کرونا، آموزش مجددا غیر حضوری شده و دانش آموزان با مشکل قطعی مکرر اینترنت مواجه شدند.

مصائب اینترنت ضعیف و کلاس های مجازی برای دانش آموزان

این مادر کرمانی بیان کرد: حضور دانش آموزان در کلاس آنلاین با سرعت پائین اینترنت و قطعی مکرر، بچه ها را عصبی کرده و از طرفی معلمان نیز مجبور هستند که عدم حضور دانش آموز را در کلاس ثبت کنند.

وی تصریح کرد: معلمان به دانش آموزان بی اعتماد شده اند و دانش آموزان نیز از معلمان دلخور می شوند که چرا برای آنها غیبت رد شده است.

فلاحتی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا حال که مجددا قرار بر این است آموزش ها آنلاین شود؛ به اینترنت بهتر و پرسرعت تری نیاز است که دانش آموز بدون دغدغه و استرس پای درس بنشینند و اعتماد بین معلم و دانش آموز برقرار شود.

امینی یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما ابراز کرد: در منزل ما تلفن همراه آنتن نمی دهد و نقطه کور دارد و چنانچه بخواهیم از داده تلفن همراه استفاده کنیم که با مشکلات بسیاری مواجه می شویم.

این شهروند کرمانی افزود: در این شرایط که انجام تمامی امور به وسیله اینترنت باید انجام شود، بهتر است که مسئولان تصمیم اساسی به منظور ساماندهی این وضعیت اتخاذ کنند.

پناه بردن به ارتفاعات برای دسترسی به اینترنت

مهدی حبیبی از شهروندان رابری در گفتگو با خبرنگار ما؛ اظهار کرد: قطعی اینترنت در استان کرمان و به ویژه شهرستان رابر به حدی است که بعضی خانواده برای ارسال تکالیف فرزندان و انجام کارهای روزمره که نیاز به اینترنت دارد، مجبور هستند مدت ها در حیاط منزل، خیابان و کوچه منتظر بمانند.

علی سابقی دیگر شهروند کرمانی از منطقه جازموریان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اینترنت منطقه مختارآباد میاندران خیلی ضعیف است اکثر جوانان موقع اذان صبح روی پشت بام خانه از اینترنت استفاده می کنند.

تبعیض در ارائه خدمات اینترنتی در سطح کشور

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با اقطاع خبر؛ با بیان اینکه وضعیت نامناسب اینترنت در کشور بخشی به دلیل ناهمگون بودن و ناهماهنگی بین سیستم ها است، گفت: متأسفانه ما هنوز یک نوع بی عدالتی و تبعیض را در ارائه خدمات شاهد هستیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی از روستاها هنوز خدمات به صورت ۲G است و حال آنکه در مرکز برخی از شهرها خدمات به صورت ۴G ارائه می شود که بخشی از این مسائل به دلیل دکل ها و تجهیزات تلفن همراه است که به دلیل تحریم ها و برخی از مسائل دیگر تحویل داده نشده اند.

عضو هئیت رئیسه کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: متأسفانه برخی از ناهمگون سازی ها بر می گردد به این مسئله که برخی خدماتشان را از طریق اپراتور ایرانسل تقویت کرده اند و با اپراتور همراه اول و ADSL نمی توانند کار کنند و برخی دیگر خدمات همراه اول را دارند و ایرانسل و ADSL  را انجام نمی دهند.

وی بیان کرد: متأسفانه خدمات اینترنت تا پشت درب منازل قرار می گیرد و زمانی که فرد در منزل قرار می گیرد، اینترنت در حیاط یا پشت درب منازل موجود است اما در واحد مسکونی اینترنت نیست و این عواملی است که سرعت و پهنای باند را برای فرد مصرف کننده تحت تأثیر قرار می دهد.

توسعه نیافتن زیرساختها متناسب با رشد زندگی دیجیتالی

حجت الاسلام و المسلمین جلالی اظهار کرد: متأسفانه خدمات اینترنت ما خدماتی است که برای ۲۰ میلیون نفر تعریف شده است اما هم اکنون تعداد مصرف کننده ما ۴۰ میلیون است و بنابراین سرعت کنونی پاسخگو مصرف کننده نیست؛ چرا که زندگی امروز مردم، زندگی دیجیتالی شده است و مردم تمام امور زندگی خود را اعم از خرید، کارهای روزمره، کارهای بانکی و غیره از طریق اینترنت انجام می دهند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا نیز موجب شده است که مردم دورکاری کنند و مدارس نیز به صورت مجازی برگزار شود؛ بنابراین حجم استفاده از اینترنت بسیار زیاد است و این در حالی است که زیر ساخت های لازم برای این حجم فراهم نیست.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید هر چه زودتر زیر ساخت ها را مطابق با مصرف کننده افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه وزیر ارتباطات از جمله وزرای موفق، متخصص و متعهد در این زمینه است، خاطر نشان کرد: در زمینه ارتقا زیر ساخت ها نباید کم کاری شود چرا که یکی از سختی هایی که مردم با آن مواجه هستند، مسئله کاهش سرعت اینترنت و عدم خدمات دهی است.

انتهای پیام/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *