جمهوری اسلامی نشأت گرفته از حکومت امیرالمؤمنین(ع) است

جمهوری اسلامی نشأت گرفته از حکومت امیرالمؤمنین(ع) است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: امام راحل توانستند جمهوری اسلامی را نشأت گرفته از حکومت امیرالمؤمنین(ع) در کشور پیاده کنند.

جمهوری اسلامی نشأت گرفته از حکومت امیرالمؤمنین(ع) است

حسین انجم‌شعاع در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر‌خم گفت: افتخار شیعیان این است که شیعه امیر‌المومنین علی علیه‌السلام هستند و از ایشان به دلیل شخصیت تاریخی و مهمی که دارند، پیروی می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: امام علی علیه‌السلام دومین شخصیت بی‌نظیر تاریخ جهان اسلام و بعد از پیامبر(ص) هستند و حکومتی که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تشکیل دادند، همان حکومت اسلام ناب محمدی بود که پیامبر اکرم(ص) تشکیل دادند.

وی بیان کرد: بدخواهان تحمل عدالت و حق بودن امام علی علیه‌السلام را نداشتند چرا که حکومت امام بر اساس عدالت و حق بود و ایشان سر سوزنی از این مهم فاصله نمی‌گرفتند و امیر‌المؤمنین علیه علیه‌السلام میزان و سنجش حق بودند و بسیاری حاضر نبودند این مهم را بپذیرند.

انجم‌شعاع با بیان این‌که حکومت اسلامی ما برگرفته از حکومت امام علی علیه‌السلام است، عنوان کرد: پس از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، ائمه معصومین علیهم‌السلام، مراجع و علما سعی کردند بر اساس شرایطی که وجود داشت مسائل دینی، اسلامی و احکام و معارف اسلامی را حفظ کنند تا آنجا که امام خمینی(ره) با شجاعت، تدبیر و مقبولیتی که در جامعه داشتند، توانستند حکومت اسلامی و علوی را بعد از ۱۴۰۰سال در کشورمان تشکیل دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تأکید بر این‌که حکومت جمهوری اسلامی تداوم، حکومت امام علی علیه‌اسلام است، اظهار کرد: حکومت اسلامی برای این است که حق و عدالت در جامعه پیاده و از ظلم و اجحاف جلوگیری شود و حکومت کردن برای این است که به محرومین خدمت شود و حکومت امام علی علیه‌السلام این چنین بود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل توانستند جمهوری اسلامی را نشأت گرفته از حکومت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در کشورمان پیاده کنند و برای این‌که جمهوری اسلامی حاکم باشد، مردم مشکلات و سختی‌هایی را تحمل کردند و شهدا بسیاری را تقدیم راه نظام وانقلاب کرده‌ایم؛ بنابراین می‌توان گفت شباهت جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام عدالت‌خواهی و حق‌مداری است.

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *