حضور عفیفانه بانوان ما در مجامع بین‌المللی رفتار تمدن‌ساز اسلامی است

حضور عفیفانه بانوان ما در مجامع بین‌المللی رفتار تمدن‌ساز اسلامی است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور عفیفانه و باوقار زنان ما در مجامع عمومی و جهانی، اماکن ورزشی بین‌المللی، مسابقات بین‌المللی و غیره یک رفتار تمدن‌ساز اسلامی و انسانی است.

حضور عفیفانه بانوان ما در مجامع بین‌المللی رفتار تمدن‌ساز اسلامی است

حجت‌السلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب یک فضیلت، اخلاق انسانی و امر فطری است و آن چه که در فقه نسبت به حجاب مطرح است در خصوص پوشش است و مرد و زن باید پوشش مناسبی را که شرع مقدس تعیین کرده است رعایت کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به پوشش و رعایت همه ظواهر عفاف در آرامش و تأمین سعادت مادی و معنوی جامعه بسیار تأثیرگذار است و رعایت این امور از اصول زندگی نظام‌مند سالم انسانی‌ است.

وی با بیان این‌که انسان زندگی قاعده‌مند نیاز دارد که یکی از اصول این عرصه رعایت پوشش مناسب و ظواهر عفاف است، تصریح کرد: خانواده اصیل‌ترین نهاد اجتماعی است که در روایت آمده است «هیچ بنایی نزد خداوند محبوب‌تر از بنای خانواده نیست»؛ چرا که در خانواده، انسان‌های ارزشمند، تاثیرگذار، تاریخ‌ساز، بافضیلت و با شرافت پرورش می‌یابند.

این مقام مسئول ابراز کرد: استحکام خانواده، سست نشدن ارزش‌های متعالی انسانی خانواده و جامعه، از آثار رعایت ارزش اخلاقی عفاف و حکم شرعی رعایت پوشش است.

حجت‌السلام والمسلمین علیمرادی افزود: ملت ایران، یک ملت تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است و می‌تواند جلوه‌ای از تمدن عقلانی اسلامی را با رعایت پوشش مناسب به جهان ارائه کند؛ حضور عفیفانه و باوقار زنان ما در مجامع عمومی و جهانی، اماکن ورزشی بین‌المللی، مسابقات بین‌المللی و غیره یک رفتار تمدن‌ساز اسلامی و انسانی است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این ملت با شرافت و با کرامت، ملتی‌ است که تأثیرگذار و سازنده است که می‌تواند با به نمایش گذاشتن این ارزش‌های انسانی، در جامعه‌ جهانی امروز یک ادب مناسب شأن ملت ایران را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: برای رعایت این ارزش‌ها شایسته است که هر جوان پسر و دختری، فلسفه‌ این ارزش‌ها را بداند و با دانستن فلسفه و حکمت این ارزش‌ها به رعایت این امور بپردازد و اگر احیانا با مواردی از رعایت نکردن این ارزش‌ها مواجه شدیم امر به معروف و نهی از منکر به صورت حکیمانه با بردباری و خیرخواهانه در همه‌ فضاها و میدان‌ها شایسته است تمام مردم به این موضوع بپردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: چرا که یک تهاجم فراگیران دشمنان انسانیت به این ارزش‌های انسانی صورت گرفته و بنابراین باید  یک حرکت فراگیر باید در میدان باشد تا از این ارزش‌ها پاسداری کند و کمترین بی‌تفاوتی تبعات و پیامدهای بسیار بدی دارد چراکه خدایی نکرده ممکن است این ناهنجاری انسانی و اسلامی به مرور به هنجار تبدیل شود.

حجت‌السلام والمسلمین علیمرادی عنوان کرد: همه‌ اجزای حکومت باید با این موضوع مواجه بشوند و در تولید پوشش و واردات پوشش مناسب مراقبت شود تا پوشش‌های نامناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی در فروشگاه‌ها عرضه نشود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راه ترقی برای زنان در همه زمینه‌های انسانی در عرصه‌های علمی، سیاسی و اجتماعی چه وجهی دارد و کدام زمینه‌ای پیشرفت از طریق بدپوششی به دست می‌آید؟ آنچه که از این ناحیه به دست می‌آید از بین بردن کرامت و شرافت زن است؛ ارزش انسانی زن به این نیست که چشم‌ و دل مریض تبهکاران را به سوی خود متوجه کند؛ این ارزش انسانی زن نیست، بلکه ابزار شدن زن است.

وی افزود: هر انسان با حکمت و باشرافتی حاضر نیست که ابزار استفاده‌ دیگران قرار بگیرد و در محافل علمی و آموزشی باید به زبان حکمت، ادب و هنر این ارزش‌ها بین شوند و با عواقب شوم و بد مبارزه با این ارزش‌ها با زبان هنر، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها تبیین شود و باید در این عرصه کارهای عمیق و دقیق علمی و هنری تولید شود و شایسته‌ جامعه‌ اسلامی ایران این نیست که نمای آن، نمای غیرانسانی و غیرالهی باشد.

حجت‌السلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به سابقه تاریخی اقدام رژیم پهلوی نسبت به کشف حجاب بانوان در آن دوران خاطرنشان کرد: مردم و عالمان دینی پاسدار ارزش‌های انسانی، دینی و الهی بوده‌اند و امروز نیز همین‌گونه خواهد بود.

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *