خبرنگاران متعهد، سربازان ردیف یکِ جنگ رسانه‌ای‌اند

خبرنگاران متعهد، سربازان ردیف یکِ جنگ رسانه‌ای‌اند


امین رجایی رئیس بسیج رسانه کرمان در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری اقطاع خبر در رابطه با روز خبرنگار گفت: اگر‌چه هر ساله هفده مرداد به مناسبت سالروز شهادت صارمی به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است اما باید گفت هر روز، روز خبرنگار است چرا که خبرنگاران در عرصه‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم در حال اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و امید آفرین هستند.

 


وی ادامه داد: در حوادثی مثل سیل، زلزله، حوادث طبیعی و غیرطبیعی حضور خبرنگاران در همه عرصه‌ها حرف اول را می‌زند، روایت اولِ یک حادثه سبب شده تا این شغل جزو مشاغل سخت باشد.

 


رئیس بسیج رسانه استان کرمان با بیان این‌که امیدآفرینی در جامعه، جریان‌سازی و نقش‌آفرینی بر دوش خبرنگاران است، توضیح داد: در استان کرمان خبرنگاران به لحاظ کاری وضعیت مطلوبی دارند چرا که با کمترین امکانات حماسه‌های زیبایی را حلق کرده‌اند.

 


رجایی اظهار داشت: نقش خبرنگاران کرمانی با همت بلند خود در مناسبت‌های ملی، مذهبی و یا حوادث گوناگون به دلیل حادثه‌خیزی این استان بی‌نظیر بوده است،  خبرنگاران جزو اولین نفراتی بوده‌اند که در صحنه حضور پیدا کرده‌اند و در کمترین زمان بهترین خبرها را تولید و منتشر کرده‌اند.


 


وی ادامه داد: در این مقطع کنونی که ایران اسلامی به سوی پیشرفت و ایران قوی قدم برمی‌دارد این خبرنگاران هستند که نقش‌آفرین و جریان‌سازند، همچنین اکنون که در حال گذر از مشکلات هستیم نیز خبرنگاران جهادی در میدان حضور دارند.


 


رئیس بسیج رسانه استان کرمان افزود: از نگاه من کرمان در حل مشکلات خود تشنه است از جمله مشکلاتی مثل آب شرب، کشاورزی، صنعت و معدن اما خبرنگاران هستند که حضور جهادی دارند و برای مثال روایت‌گر اردوهای جهادی در فصول مختلف سال و سخت‌ترین مناطق هستند که پا‌به‌پای جهادگران حضور دارند و واقعیت‌ها را به رشته تحریر در می‌آورند.


 


رجایی با اشاره به حوادث آبان‌ماه سال گذشته به روایت اول حوادث اشاره کرد که در پیشگیری از رخ‌داد اتفاقات اثرگذار خواهد بود، تشریح کرد: قطعا وقتی رویدادی اتفاق می‌افتد هر کس که روایت اول را به تحریر آورد، برگ بنده از آن اوست.


 


وی ادامه داد: با توجه به فضای رسانه‌ای و شرایطی که رسانه‌های معاند و برانداز به دنبال آن هستند اگر رسانه‌های داخلی روایت اول را بیان کنند می‌توانند از عملیات روانی که این رسانه‌ها می‌خواهند دنبال کنند، جلوگیری شود.


 


رئیس بسیج رسانه استان کرمان توضیح داد: از آن‌جا که رسانه‌های معاند به دنبال یاس‌آفرینی،ناامیدی و برهم‌زدن ثبات روحی و روانی جامعه را دارند، خبرنگاران متعهد و حرفه‌ای‌مان می‌توانند سربازان ردیف یک این جنگ رسانه‌ای باشند و دشمن را معدوم کنند.


 


 رجایی در خصوص واکنش‌های اولین کاروان روایتگران پیشرفت که چندی پیش در کرمان حضور یافتند، گفت: این ایده در کرمان پیش از این اجرا می‌شد و اکنون در کل کشور با کمک اقشار سازمان بسیج کارگری و کارخانجات، سازمان بسیج صنعت و کارمندان و ادارات و رسانه اجرایی شده است.


 


وی ادامه داد: امیدواریم با این اتفاق یک حرکت در مراکز استان‌های کشور رخ دهد و هبرنگاران پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه خدمات، صنعت و معدن را برای مردم به تحریر و تصویر بکشانند.


 


رئیس بسیج رسانه استان کرمان در پایان گفت: استان کرمان به لطف خداوند از نظر کشاورزی، صنایع و معادن حرف اول را در کشور می‌تواند داشته‌باشد، خوشبختانه با تلاش‌های بسیار زمینه‌های پیشرفتی حاصل شده است و خبرنگاران راویان این پیشرفت‌ها هستند.


انتهای خبر/پسند


https://armanekerman.ir/vdchx-nzm23nxid.tft2.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *