خسارت ۲۱۰۰ میلیارد تومانی سیل امسال به راه های استان/ مصرف گاز کرمانی ها در بخش خانگی در زمستان ۹ برابر است

خسارت ۲۱۰۰ میلیارد تومانی سیل امسال به راه های استان/ مصرف گاز کرمانی ها در بخش خانگی در زمستان ۹ برابر است

صبح امروز جلسه ستاد بحران استان کرمان با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد.

خسارت ۲۱۰۰ میلیارد تومانی سیل امسال به راه های استان/ مصرف گاز کرمانی ها در بخش خانگی در زمستان ۹ برابر است

به گزارش اقطاع خبر؛ حمید سالخورده صبح امروز در جلسه مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به وقوع سیل در مرداد ماه سالجاری در سطح استان گفت: ۱۰۰ میلیارد در مرحله اول تخصیص پیدا کرد که از این مقدار ۸۰ میلیارد تملکی و ۲۰ میلیارد اعتبار جاری بوده است.

 
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه اعتبار تخصیص یافته در مرحله دوم ۳۰ میلیارد تملکی و ۶ میلیارد اعتبار جاری تخصیص پیدا کرده است، عنوان کرد: سازمان هایی همچون جهاد کشاورزی های استان، منابع طبیعی شمال و جنوب آموزش و پرورش رفسنجان، هلال احمر و برخی دیگر نهادها تخصیص اعتبار دریافت کرده اند.
 
وی بیان کرد: به مناسبت سالرور وقوع زلزله بم نمایشگاه رویداد ایران قوی در بوستان گفتگو در تهران با حضور استان ها برگزار می شود که استان می تواند در این نمایشگاه قابلیت ها و ظرفیت های موجود خود را در عرصه بحران نمایش دهد و دستگاه های مختلفی از جمله هلال احمر، جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، برق، آب و غیره می توانند حضور موثری در این نمایشگاه داشته باشند.
 

خسارت ۲۱۰۰ میلیارد تومانی سیل امسال به راه های استان کرمان

 
 عراقی زاده مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: میزان خسارت در سیل بهمن ماه سال ۱۴۰۰، ۱۳۰ میلیارد و میزان خسارت در سیل مرداد ماه سال ۱۴۰۱، ۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده که جمعا ۲۲۳۰ میلیارد تومان بوده است و تاکنون به منظور ترمیم پل ها و راه ها ۸۳ میلیارد تومان قرار داد بسته شده و میزان  ۱۸۰  میلیارد تومان کار به صورت امانی انجام شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون میزان مطالبات ۳۳۰ میلیارد تومان است که ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم و ۳۰ میلیارد تومان مربوط به تعمیرات ماشین آلات است.

 
منوچهر فلاح با بیان اینکه در کشور به منظور تولید و انتقال گاز مشکلی نداریم، گفت: ناترازی موجود همواره بوده است که این امر به دلیل عدم رعایت بهینه در مصرف خانگی است.

مصرف گاز کرمانی ها در بخش خانگی در زمستان ۹ برابر است

مدیر عامل گاز استان کرمان ادامه داد: چنانچه مصرف آب و برق از تابستان تا زمستان دو برابر می شود این میزان برای مصرف گاز در این بازه زمانی هفت تا ده برابر می شود و هم اکنون میزان مصرف گاز کرمانی ها در بخش خانگی نه برابر است.

وی با اشاره به اینکه دمای رفاه ۲۱ درجه است، اظهار کرد: بر اساس بخش نامه ادارات دمای هوا در دستگاه ها باید ۱۸ درجه باشد و موتور خانه ها بیک ساعت قبل از اتمام کار در ادارات باید خاموش شوند و یک ساعت قبل از حضور افراد روشن شوند.

فلاح خاطر نشان کرد: شرکت گاز موتور خانه ها به صورت رایگان تنظیم می کند؛ چرا که این کار ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *