دستگاه قضا با قاطعیت با بانیان جنایت سبزه‌وار برخورد کند

دستگاه قضا با قاطعیت با بانیان جنایت سبزوار برخورد کند

امام جمعه فاریاب گفت: باید دستگاه قضایی با نهایت سرعت و قاطعیت با جانیانی که با هدف تخریب امنیت روانی و اجتماعی و.. دست به چنین اقداماتی می‌زنند، برخود کند.

دستگاه قضا با قاطعیت با بانیان جنایت سبزوار برخورد کند

حجت السلام والمسلمین عباس گروهی در گفتگو با سرویس اجتماعی اقطاع خبر در خصوص اتفاق سبزوار و جنایت منجر به شهادت یک جوان گفت: جنایت سبزوار ناشی از عواملی همچون آلودگی محیط اجتماعی بود که بخشی از آن ماحصل عدم توجه به بحث عفاف و حجاب و نقش‌آفرینی کانون خانواده در ساحت تربیت بود و دیگری عوامل از تأثیر اغتشاشات اخیر و عدم قاطعیت بازدارنده و سریع الاجل اشاره کرد.
 
 
امام جمعه فاریاب بیان کرد: در کنار دیگر عوامل و نهادها خانواده از مهم‌ترین نهادهای کنترل کننده جرم و جنایت در جامعه است، هرچه جو این نهاد مثبت، سازنده و قانون مدار باشد احتمال همچنین اتفاقاتی در میان فرزندان کم‌تر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: والدین با ایجاد امنیت روانی در خانواده، نظارت بر رفتار و دوستان، تربیت صحیح آنها، تعلیم دستورات دینی و… می‌توانند خانواده را به منزل مقصود برسانند.
 
گروهی اذعان کرد: قطعا فداکاری شهید الداغی نمود احساس تکلیف و ایفای  دفاع بهنگام بود، خداوند متعال در فطرت انسان و حتی سایر موجودات مسأله غیرت را وجود داده است، با نگاه به تاریخ بشریت به خیل عظیم غیرتمندانی بر می‌‌خوردیم که در راس آنان سلسله انبیای الهی و امام معصوم علیهم السلام قرار دارند.

وی تاکید کرد: بدون تردید غیرت پیامبران خدا پرتویی از غیرت الهی است که درمیان جوامع انسانی به ثمر نشسته است و انسان‌های پاک مومن و فرهیخته‌ای همچون شهید الداغی در این مسیر ایفای وظیفه و ادای مسئولیت کردند.

 
 
گروهی اذعان کرد:  قطعا خلاءهای جامعه در کنار دیگر عوامل در بروز مشکلات دخالت دارد و امروزه دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری جامعه نسبت به ارزش‌های اسلامی است.
 
امام جمعه فاریاب ادامه داد: قوانین فعلی جنبه‌های حمایتی دارند اما می‌شود حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، منتها اجرای قوانین مهم است و همه دستگاه‌های مسئول باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.
 
گروهی تصریح کرد: دشمنان این نظام در قضایای اخیر ماهیت خبیث خود را  برای همگان روشن کردند که نه تنها دنبال دفاع از حقوق مردم نبودند بلکه بر مبنای منفعت طلبی رفتار کردند و با تحریف ،دروغ و لجن‌پراکنی رسانه‌ای خود باعث جنایاتی همچون قتل این جوان سبزواری به دست اراذل شدند.
 
وی ادامه داد: باید دستگاه قضایی با نهایت سرعت و قاطعیت با این جانیان که با هدف تخریب امنیت روانی و اجتماعی و.. دست به چنین جنایاتی می‌زنند برخود کند تا مردم مزه عدالت را بیش از پیش بچشند.
 
گروهی درپایان خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته یک نوع قبح‌شکنی صورت گرفت که بخش قابل توجهی از این حرمت شکنی‌ها،جسارت‌ها و خشونت‌ها ناشی از آن بود، مهم‌ترین حمایت از شهادت شهید غیرت و دیگر شهدای امنیت اتحاد و مطالبه‌گری مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در کنار بر خورد قاطع با بسترسازان چنین اتفاقاتی خواهد بود.
 
انتهای خبر/م.ق

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی در فاریاب برگزار شد

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی در فاریاب برگزار شد

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی با حضور مسئولین و مردم در فاریاب برگزار شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *