«دست آوردهای انقلاب»

«دست آوردهای انقلاب»

برای اینکه وضعیت زمان شاه ملعون تشریح شود بهتر است، از دست آوردهای انقلاب اسلامی بنویسیم و ببینیم چه بدست آورده‌ایم که آن‌زمان نداشتیم به چه حقی رسیدیم که قبل از انقلاب پایمال شده بود.

«دست آوردهای انقلاب»

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ دهه فجر که از دوازدهم بهمن ماه تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست و دوم بهمن ماه، دهه فجر نامیده می‌شود، فجر واژه‌ای زیبا و الحق انتخاب درستی برای انقلاب اسلامی است. چرا که پیروزی بزرگی برای ملت ایران بود و از زیر ستم ستم‌گران و چپاول‌گران نجات پیدا کرد.

شاید برای جوانان و نوجوانان وضعیت زمان شاه قابل درک نباشد و لکن قابل تشریح هست. برای اینکه وضعیت زمان شاه ملعون تشریح شود بهتر است، از دست آوردهای انقلاب اسلامی بنویسیم و ببینیم چه بدست آورده‌ایم که آن‌زمان نداشتیم به چه حقی رسیدیم که قبل از انقلاب پایمال شده بود. و لذا به دلیل اینکه اطاله کلام نشود و از طرفی دست آوردهای زیادی انقلاب داشته است، به چند مورد اشاره می‌کنم، ان‌شاءالله اهل مطالعه تاریخ معاصر را بخوانند. تا مشخص شود دهه فجر واقعا دهه مبارک و دهه پیروزی حق بر باطل است.

اولین دست آورد انقلاب اسلامی، استقلال بود. استقلال به معنای رهایی از وابستگی، به معنای مستقل شدن و از زیر بار استعمارگران خلاص شدن. استقلال در ابعاد مختلف قابل بررسی است.

استقلال سیاسی؛ بعد از انقلاب بود که مردم حق رأی و حق اظهار نظر پیدا کردند و ابتدا با آرا بالای نزدیک به ۱۰۰ درصد به نظام اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی رأی دادند و سپس با تدوین قانون اساسی بر اساس اصول اسلام موافقت کردند و بعد از آن انتخابات مسئولین و موکلین و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و تا‌کنون به طور متوسط هر چند سال یک‌بار انتخابات بزرگ را برگزار کرده‌ایم در حالیکه در زمان شاه هرگز سابقه نداشت مردم چنین دخالتی در سرنوشت خود داشته باشند. و لذا می‌بینیم انقلاب اسلامی با حمایت مردمی استوار است.

در سایر ابعاد مانند استقلال اقتصادی، اگر چه دشمن با توطیه‌های فراوان سعی می‌کند مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم بوجود بیاورد و آورده است و لکن ما در قبل از انقلاب از همه جهت در اقتصاد وابسته بودیم و البته علی‌رغم فروش میلیونی بشکه‌های نفت که چندین برابر امروز هست ولکن مردم اکثریت فقیر و به نان شب محتاج بودند. رفاه مخصوص درباریان و اطرافیان بود، کلیپ‌ها و عکس‌های قبل از انقلاب اطراف تهران و سایر شهرها را که ببینیم متوجه اوضاع فاجعه بار اقتصادی زمان شاه می‌شویم.

اگر چه هم اکنون هم مشکلاتی اقتصادی و بعضیا شاهد سوء استفاده اندکی از افراد هستیم و لکن امروز وضعیت ده‌ها برابر بهتر از قبل از انقلاب است.

دست آورد بعدی که شاید از دست آورد اولی یعنی استقلال مهمتر و اولویت بالاتری هم دارد و اصلا انقلاب اسلامی به همین انگیزه بوجود آمد، احیای قوانین الهی اسلام و مسلمانی در چهارچوب مذهب شیعه بود.

قبل از انقلاب اگر چه به ظاهر کشوری مسلمان بودیم و بعنوان کشوری شیعه شناخته می‌شدیم و اما هم حاکمیت وابسته به غرب کوشش می‌کرد تا فرهنگ غربی‌ها گسترش یابد و هم نوچه‌های افراد وابسته به رژیم تمام تلاش خود را می‌کردند تا کم کم مراسمات دینی و مذهبی فراموش شود به بهانه‌های مختلف روحانیون فعال و مذهبی را مورد آزار قرار داده و نمی‌گذاشتند تا منبرهای مذهبی و روضه خوانی‌ها و حتی نمازهای جماعت پابرجا بماند.

مردمی که به اهل بیت عشق می‌ورزند حق نداشتند مراسم بگیرند بخصوص مراسمات عظیم محرم به شدت تحت نظر سازمان امنیت کشور (ساواک)  بود. ولی در عوض عیش و نوش‌ها و جشن‌های مبتذل و اوازه خوانی‌های مختلط و کابارها همه آزاد بود و نسل جوان کشور را به انحراف جنسی کشیده بودند. وضعیتی که در دربار شاه بدتر هم بود چون خود شاه و خانواده‌اش هم غرق فساد بودند، لطفا خاطرات خانواده شاه را در اینترنت جستجو کنید و بخوانید تا بیشتر بدانید چون اوردن برخی موارد هم موجب طولانی شدن متن و اشاره به جزئیات شرم آور است.

دست آوردهای علمی پس از انقلاب زیاد است اما اشاراتی می‌کنم و رد می‌شوم. در حالیکه قبل از انقلاب ما هیچ دست آوردی از خودمان نداشتیم و اما هم اکنون، در بحث، دفاعی به همت جوانان نخبه و نظامی خود جز قدرت‌های برتر منطقه هستیم و برخی دست آوردهای ما مانند موشک‌ها و پهپادها جز کشورهای برتر جهان هستیم.

ما در زمان جنگ سیم‌خاردار هم نداشتیم باید وارد می‌کردیم اما امروز در ساخت انواع سلاح‌های دفاعی از اسلحه های سبک انفرادی گرفته تا هواپیمای جنگی، ناوهای اقیانوس پیما، بالگردهای جنگی و هزاران دست آورد دفاعی دیگر را می‌سازیم و این‌گونه امنیت خود را حفظ می‌کنیم، بدون وابستگی به کشورهای دیگر، ولی در زمان شاه اگر ارتشی هم داشتیم و ابزار جنگی هم داشتیم همه حتی نفرات ارتش تحت فرمان بیگانگان بودند و ابزار جنگی مانند هواپیما هم اگر بود فقط خلبان آموزش دیده پرواز می‌کردند و اگر کوچک‌ترین مشکلی بوجود می‌امد فقط تکنیسین خارجی حق داشت بررسی و تعمیر کند. وابستگی محض بود.

نویسنده: پورحیدر

انتهای خبر/ 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

فروش گوجه دل کشاورزان رودباری را خون کرد 

فروش گوجه دل کشاورزان رودباری را خون کرد 

قیمت پایین محصول خون به‌دل کشاورزان کرده است و برخی‌ها معتقدند با قیمت موجود در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *