دلیل شکست امپراتوری دروغین رسانه‌های غربی چه بود؟

دلیل شکست امپراتوری دروغین رسانه‌های غربی چه بود؟

پایگاه خبری «اقطاع خبر» با حضور دو تن از کارشناسان مسائل سیاسی به بررسی علت شکست امپراتوری دروغین رسانه‌‌ای دشمن در اتفاقات سال گذشته پرداخته است.

دلیل شکست امپراتوری دروغین رسانه‌های غربی چه بود؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره شاهد اقدامات و فتنه‌های دشمنان علیه کشورمان توسط مزدوران داخلی و خارجی بوده‌ایم. سال گذشته نیز به بهانه مرگ «مهسا امینی» اغتشاشاتی در سطح کشور رخ داد که در این عرصه مردم با رویکرد انقلابی خود به دفاع از انقلاب، نظام و ولایت پرداختند و اقدامات و نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.

با توجه به فعالیت متعدد دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پایگاه خبری «اقطاع خبر» در میزگرد تخصصی به بررسی علل دشمنی استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی پرداخته است که مشروح این گزارش را می‌خوانید.

اقطاع خبر: علت دشمنی، استکبار جهانی و ایادی آنان علیه جمهوری اسلامی چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفری در این زمینه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران، استکبار جهانی و ایادی آنان در منطقه، رویکرد کشورمان را نتوانستند تحمل کنند و در این زمینه در مقاطع مختلف جهت ایجاد تفرقه و تزلزل در این نظام نوپا از هیچ اقدامی فرو گذار نکردند؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند«امروز دشمنی اردوگاه استکبار با ایران اسلامی، به‌خاطر اسلام است. آن‌ها با اسلام دشمن هستند که به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد می‌کنند و الا آمریکا از هیچ چیز ملت ایران به‌قدر مسلمان بودن و پایبندی به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله، ناراحت نیست. او می‌خواهد شما از این پای‌بندی دست بردارید».

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان ادامه داد: بنابراین ریشه اساسی تمامی دشمنی‌ها، اسلامی بودن انقلاب کشورمان و شکل‌گیری انقلاب بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) و تاثیر این انقلاب بر جوامع بشری ‌به‌ویژه مسلمانان است؛ انقلاب اسلامی که بر پایه فرهنگ غنی اسلام شکل گرفت، فرهنگ غرب و مبانی آن را به چالش کشیده بنابراین علت دشمنی استکبار نیز به همین دلیل است.

تلاش استکبار برای تحمیل فرهنگ غرب به ملت‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شاهمرادی در این زمینه اظهار کرد: تجلی اسلام ناب محمدی در جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا این تجلی را نمی‌تواند تحمل کند؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به یکی از مسائلی که اشاره داشتند، تقابل کفر با اسلام بود، بنابراین این نکته بسیار مهم است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان افزود: استکبار جهانی همواره اهداف خود را در منطقه پیش می‌بردند و ثروت‌های ملت‌ها را غارت و فرهنگ خود را به فرهنگ دنیا تحمیل می‌کردند و از هیچ جنایتی فروگذار نبودند؛ قوانین جهانی را بر اساس منافع استکبار خود می‌نوشتند و به مردم مظلوم منطقه را اهمیت نمی‌دادند و از سوی دیگر این تفکر را رواج می‌دادند که فرهنگ و نگاه ما، نگاه برتر است که در این شرایط جمهوری اسلامی ایران، تمام این هیمنه را شکست.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش دین در جهان اسلام، باورهای دینی و اهمیت به خداوند را تقویت کرد و به آرمان‌های الهی، دفاع از مظلوم، فرهنگ مقاومت و ایستادگی، اتحاد و وحدت حول محور اسلامی توجه کرد؛ در دوران پیامبر اکرم(ص) نیز همین اتفاق رخ داد؛ دشمان به پیامبر(ص) می‌گفتند که هر دختری از اعراب را بخواهید به همسری شما در می‌آوریم، حاضریم هم‌وزن شما، به شما طلا بدهیم، اگر ریاست را دوست دارید، شما را رئیس مکتب کنیم؛ اما معادلات و قوانین ما را برهم نزن.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی با اشاره به اینکه آمریکا به‌دنبال این است که فرهنگ غرب را به دنیا تحمیل کند، عنوان کرد: ما در اسلامی، زندگی می‌کنیم که یکی از ویژگی‌های آن جهانی بودن اسلام است و ایران اسلامی به‌دنبال این است تا فرهنگ ناب اسلام را محدود به جغرافیا خود نکند و همه این فرهنگ را بشناسند و غرب نیز می‌داند اگر ملت‌ها با این فرهنگ آشنا شوند، دیگر جایی ندارند.

اقطاع خبر: چرا لابی آمریکایی صهیونیستی در مقاطع مختلف علیه کشورمان اقدامات متعددی انجام می‌دهند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در این خصوص گفت: رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا همواره در راستا یک هدف گام بر می‌دارند و اقدامات امریکا در مقاطع مختلف نسبت به ملت‌ها و کشورهای متفاوت نیز در راستای منافع خود و لابی صهیونیستی است.
مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان اظهار کرد: رویکردی که این رژیم‌ها  برای رسیدن به منافع کشورها، ملت‌ها و حاکم کردن فرهنگ غرب برا آن‌ها است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران اسلامی همواره در راستای استقلال، اهداف و منافع خود تلاش می‌کند، به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اقدامات آمریکایی‌ها و لابی صهیونیستی علیه کشورمان بوده‌ایم.

جهان غربی منافع خود را در منطقه از دست داده است

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی نیز در این عرصه گفت: همواره اهداف آمریکایی‌ها و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در یک زمینه است و این دو رژیم با هم متحد هستند و جمهوری اسلامی ایران منافع نامشروع آنان را در کل منطقه تهدید می‌کنند و جهان غرب امروز تمام منافع خود را در منطقه از دست داده است و در چنین شرایط اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی قابل پیش‌بینی است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ایران اسلامی از ابتدای انقلاب در راستای اقدامات دشمنان و استکبار جهانی اقدام کرده است و به‌عنوان الگو شایسته درآمده است و اگر این الگو شایسته در عرصه جهانی دیده شود، باعث می‌شود سایر کشورها نیز از آن الگو بگیرند و در مسیر جمهوری اسلامی ایران پیش بروند، بنابراین همواره شاهد اقدامات دشمنان علیه کشورمان هستیم.

اقطاع خبر: سال گذشته شاهد وقوع اغتشاشات در سطح کشور به بهانه مرگ مهسا امینی بودیم که البته ملت با بصیرت ایران متوجه بودند که این اقدامات از سوی جریان‌های آمریکایی صهیونیستی رقم خورده است؛ اقدامات انقلابی ملت ایران در برابر رویکرد خصمانه دشمن را در این عرصه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در این عرصه اظهار کرد: اتفاقاتی که در سال گذشته شاهد بودیم، طرح‌های برنامه‌ریزی شده و سازمان یافته استکبار جهانی و ایادی ‌آنان به‌منظور براندازی نظام و پیشبرد خواسته‌های نابه‌جا بود تا با این رویکرد اقتداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند.

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی با اقدامات متعدد همچون سو استفاده از مرگ «مهسا امینی» و سایر مسائل به‌دنبال سقوط نظام و از بین بردن اقتدار کشور بودند؛ آنان با شعار دروغین زن، زندگی، آزادی به‌دنبال از بین بردن اعتقادات مردم ایران و تشکیل حکومت در راستای خواسته و منافع غربی‌ها بودند.

پیوند ناگسستنی ملت با رهبری در بزنگاه‌های مهم تاریخ

وی ابراز کرد: دشمن در جنگ ترکیبی آمریکایی و صهیونیستی در تلاش بودند با کشاندن مردم به بهانه دروغ آزادی زنان، نظام و انقلاب را نابود کنند اما با تدابیر مقام معظم رهبری و اتحاد و بصیرت ملت ایران اسلامی این فتنه خنثی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی در این‌باره اظهار کرد: ملت ایران اسلامی در ادوار مختلف تاریخ در زمینه بصیرت و اقدام به‌موقع بی‌نظیر هستند و این بصیرت، بصیرتی است که تاریخ اسلام تاکنون به‌خود ندیده است؛ در سال گذشته شاهد بودیم دشمن تمامی ایادی خود را به‌میدان آورده و دشمنان تجزیه‌طلبان، سلطنت‌طلبان، منافقین، بهائیت، وهابیت، معاندین خارج‌نشین و غیره آمدند اما موفق نشدند و درصد کمی با آنان همراهی کردند که این عدم همراهی به بصیرت مردم برمی‌گردد، چرا که ملت هویت دشمن را به‌خوبی شناخته‌اند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر پیوند ناگسستنی ملت ایران با رهر معظم انقلاب ابراز کرد: ملت ایران نگاهشان به رهبر فرزانه انقلاب و فرمایشات ایشان است و پیوند ناگسستنی امت و امام عامل اصلی و مهم در بزنگاه‌های تاریخ است؛ همان‌گونه که در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که مردم به شایستگی دشمن را همراهی نکردند بلکه اقدامات بسیار فعالانه در حوزه عیان کردن اقدامات دشمن، انجام دادند.

اقطاع خبر: اقدامات دشمنان در عرصه رسانه‌ای در سال گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چرا که شاهد شکست امپراتوری رسانه‌ای دروغین دشمنان در اغتشاشات سال گذشته بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در پاسخ به این سوال گفت: امپراتوری رسانه‌ای غرب همواره در راستای خدشه‌دار کردن اهداف جمهوری اسلامی ایران گام برداشته است و به‌راحتی در رسانه‌های خود جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند و با فریب، نیرنگ، بزرگنمایی‌، سیاه‌نمایی و دیگر رویکردهای استکبار جهانی جنگ روانی را در دستور کار خود قرار می‌دهند و با ابزار رسانه دزد را ناجی و ناجی را دزد معرفی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان ادامه داد: امپراتوری رسانه‌ای دروغین غرب با استفاده از پروپوگاندا، تبلیغات و روش‌های متعدد به‌دنبال انحراف و تحریف واقعیت‌ها هستند.

ریزش مخاطبین رسانه‌های دروغین استکبار

وی عنوان کرد: در جنگ رسانه‌ای، ابزار رسانه جایگزین سلاح‌های میدان نبرد می‌شوند و برخلاف تهدیدات نظامی که چهره آشکاری دارد، رسانه‌ها به‌صورت پنهان و در مارپیچ جنگ روانی قرار می‌گیرند و ما باید برای مقابله با جنگ رسانه‌ای، رسانه و کارکردهای آن را بشناسیم و دانش خود را در این زمینه ارتقا دهیم و همچنین به فرمان ولی امر مسلمین نسبت به جهاد تبیین توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری تأکید کرد: علی‌رغم تلاش غرب در مقاطع مختلف به‌ویژه در اتفاقات سال گذشته در کشور، اما امپراتوری رسانه‌ای آنان شکست سختی متحمل شد و به اهداف خود نرسیدند و شاهد ریزش چشمگیر مخاطبین این رسانه‌ها هستیم که علت این امر را می‌توان رکود تأثیرگذاری پس از تحولات منطقه عنوان کرد و همچنین امروزه شاهد بهبود روابط ایران و سایر کشورهای منطقه هستیم و به‌طبع حامیان این شبکه‌ها، کم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شاهمرادی در این خصوص اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حوره جنگ رسانه‌ای دشمن در سال گذشته فرمودند «برنامه ریزی دشمن به قدری دقیق یود که من در دلم آن‌ها را تحسین کردم مشکل دشمن فقط اشتباه محاسباتی بود»؛ دشمن برنامه‌ریزی گسترده انجام دادند و همه ظرفیت‌ها را به‌میدان آوردند و در هشت عرصه کلان امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی، سیاسی، دیپلماسی و سایبری اقدام کنند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: برجسته‌ترین عرصه‌ای که بر سایر عرصه‌ها تأثیرگذار بود، رسانه‌ای و روانی بود و در آن شرایط دشمن انتشار اخبار ناامید‌کننده نسبت به میانگین جهانی ۸۲ برابر افزایش داده بود و در ابتدا اغتشاشات دشمن ۱۰ اکانت توئیتری را از نوزدهم شهریور ماه سه روز قبل از فوت مهسا امینی فعال و کار رسانه‌ای خود را با استفاده از این اکانت‌های شروع کرده بود و از فاصله ۱۹ تا ۲۷ شهریور ماه این ۱۰ اکانت نزدیک به ۱۹ هزار توئیت را در خصوص مهسا امینی زدند.

وی بیان کرد: سال گذشته شاهد بودیم که دشمنان با استفاده از ابزار مختلف و شیوه‌های متفاوت، تمام معارضین، ضدانقلاب‌ها، نخبگان سیاسی، برخی از سلبریتی‌ها با توجه به رویکردی که نسبت به دشمن داشتند، اقدمات متعددی را انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد افراد بازداشت شده جوانان و نوجوانان دارای سن ۱۴ تا ۲۵ سال بودند، کسانی که وقتی با آن‌ها صحبت شد دارای چند ویژگی بودند، اینکه زیست اعتیادگونه به اینترنت داشتند و قدرت تحلیل نداشتند و در این شرایط تحت اغوا دشمن قرار گرفتند و بسیاری از افراد بنا به اعتراف خود تحت جو رسانه‌ای اقداماتی را انجام دادند.

انتهای خبر/م

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *