رسوایی بزرگ غرب در غزه با دروغ تاریخی حقوق‌بشر

رسوایی بزرگ غرب در غزه با دروغ تاریخی حقوق‌بشر

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور گفت: مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت و وتوی آن را می‌توان رسوایی بزرگ غرب در دروغ تاریخی حقوق‌بشر غربی تلقی کرد.

رسوایی بزرگ غرب در غزه با دروغ تاریخی حقوق‌بشر

مهدی تقوی‌رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی اقطاع خبر به تحلیل مباحث مطروحه از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان کرمان پرداخت و گفت: با‌توجه‌به اهمیت موضوع فلسطین به‌عنوان مسأله اول جهان اسلام و به طور خاص نبرد غزه، بخش قابل توجهی از سخنانشان را به این موضوع اختصاص دادند و نکات مهمی را یادآور شدند.

وی ادامه داد: اشاره کلی سخنان معظم‌له به بی‌مانندبودن این حادثه در تاریخ جنایت‌های، هفتادساله رژیم صهیونیستی بود که از چند جنبه مورد بحث قرار می‌گیرد اول آن که این سبک از وحشی‌گری، جنون در رفتار با مردم، غیرنظامی به‌ویژه زنان و کودکان، حمله به بیمارستان‌ها و منازل مسکونی در تاریخ مسبوق‌به‌سابقه نبوده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور عنوان کرد: تاریخ هرگز مشابه چنین جنایتی در رفتارهای جنایتکاران بزرگ تاریخ همچون بخت‌النصر، هیتلر، صدام و…به خود ندیده که در اقدامات اخیر این رژیم ددمنش به‌ویژه در این روزها شاهد بوده است.

تقوی رفسنجانی ادامه داد: جنبه دیگر بی‌مانندبودن این حادثه نهایت صبر، مقاومت و صلابت مردم و مبارزان فلسطینی است که علی‌رغم به غایت رسیدن حملات و کشتارهای انبوه این ملت در برابر این فشارها اعم از محاصره انسانی، آب و غذا، کمک‌های پزشکی و بهداشتی نه تنها تسلیم نشده بلکه روزبه‌روز بر عزم و اراده آنان در‌حال افزوده‌شدن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌ ولیعصر(عج) به جنبه سوم بی‌مانندبودن این نبرد اشاره کرد و گفت: به صحنه‌آوردن همه امکانات مادی و ظرفیت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و تجهیز نظامی این رژیم توسط ایالات‌متحده‌آمریکا است که بعد از گذشت بیش از هفتاد روز هنوز نتوانستند به دستاوردهای از پیش تعیین شده در این نبرد دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: این به نوبه خود هم شکست رژیم غاصب اسرائیل و هم شکست آمریکا است که نتوانسته نه اقدام خاصی برای نابودی یک گروه چریکی کوچک به نام «حماس» انجام دهد و نه توانسته در تشکیل ائتلاف‌دریایی علیه یمن به موفقیت دست پیدا کند، همه این‌ها خبر از یک پدیده جدید به‌نام آمریکازدایی دارد که نوید پایان عمر لیبرال‌دموکراسی و نظام سرمایه‌داری را هم به جهان خواهد داد.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: از سوی دیگر مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت و وتوی آن را می‌توان رسوایی بزرگ غرب در دروغ تاریخی حقوق‌بشر غربی تلقی نمود که این خود از برکات و نتایج مهم این نبرد به شمار می‌رود.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور به فراز دیگر سخنان رهبر انقلاب در خصوص وظایف کشورهای اسلامی در قبال این رویداد حساس و سرنوشت‌ساز که یک فاجعه‌ انسانی را در غزه رقم‌زده است، اشاره کرد و گفت: به‌نظر می‌رسد ملت‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان جهان به سهم خود نسبت به این حادثه واکنش خوبی نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: گرچه ملت‌ها به‌میدان آمده‌اند اما این دولت‌های اسلامی هستند که انتظار می‌رفت رفتار قاطع‌تر و عاجل‌تری در این قضیه را از خود نشان بدهند که متأسفانه کوتاهی برخی کشورها باعث تجری رژیم صهیونیستی در گسترش جنایات خود به این مردم مظلوم شده است.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: درحالی‌که ابرازهای قوی، بالفعل و موثر فراوانی در‌اختیار کشورهای اسلامی است که می‌توان از آن در به‌عقب‌ راندن رژیم صهیونیستی و اعمال‌فشار بر او استفاده نمود که تاکنون اقدام خاصی در این زمینه رخ نداده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: تحریم اقتصادی و قطع رابطه دائمی یا موقت با اسرائیل کمترین اقداماتی است که دولت‌های اسلامی می‌توانند از این ابزار کارآمد برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی استفاده نمایند.

وی افزود: درخواست مردم مسلمان کشورهای مختلف از دولت‌های خود نقش موثری در وادار نمودن دولت‌ها برای اخطار به دشمن که بنا‌به مصالحی در دوگانه سازش و مقاومت، به سازش با دشمن اسلام و مسلمانان اکتفا کردند، ایفا خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تأکید کرد: باید دانست همه این اتفاقات گرچه بسیار دردناک و غم‌انگیز و جان هزاران انسان بی‌گناه برروی زمین می‌افتد، جان‌گداز است، اما این نکته حقیقت دارد؛ ملتی که راه مقاومت را در برابر سازش با ظلم‌وظالم برگزیده و خط‌سرخ شهادت را انتخاب کرده است هرگز طعم تلخ اسارت را نخواهد چشید و خداوند نیز عزت و پیروزی قریب‌الوقوع را به رزمندگان راه حق با قاطعیت تمام بشارت داده است، ولینصرن‌الله من ینصره ان‌الله لقوی عزیز.

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *