رشد ۳۲۰۰ درصدی مراکز دانشگاهی در استان کرمان بعد از انقلاب/ کرمان یکی از قطب های پیوند کبد کشور است

رشد ۳۲۰۰ درصدی مراکز دانشگاهی در استان کرمان بعد از انقلاب/ کرمان یکی از قطب های پیوند کبد کشور است

در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۳ مرکز دانشگاهی در استان کرمان فعالیت می کردند در طی سال های بعد از انقلاب این مراکز به ۱۰۱ واحد افزایش داشته اند و رشد ۳۲۰۰ درصدی را شاهد بوده است.

رشد ۳۲۰۰ درصدی مراکز دانشگاهی در استان کرمان بعد از انقلاب/ کرمان یکی از قطب های پیوند کبد کشور است

به گزارش اقطاع خبر با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران و تلاش مردم برای ساختن ایران قوی که تنها راه رسیدن به آن استقلال و خودکفایی است و علی رغم پیشرفتهای چشمگیر جوانان این مرزو بوم، باز هم بنگاه های دروغ پراکنی رسانه ای که ایران مستقل خار چشمشان شده است؛ همواره با وارونه نمایی واقعیات سعی در برجسته سازی ضعف های کشور و سرپوش گذاشتن بر توانمندیهای جمهوری اسلامی دارند.

در طول این سال ها جبهه استکبار از انواع شگردها از جنگ نظامی و تحریم و جنگ اقتصادی تا فعالیت های رسانه ای استفاده کرده است تا مردم ایران را به ستوه آورده و سلطه خود را مجددا بر این کشور اعمال کند.

و هربار که از ملت ایران تو دهنی می خورد پر تلاش تر از قبل با به کار گرفتن تمام توان رسانه ای خود در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به دروغ سعی در ترسیم زندگی مرفه و بدون دغدغه ای در دوران پهلوی برای مردم ایران دارد.

آنان که در دوران پهلوی زندگی کرده اند؛ طعم محرومیت و فقر و نبود امکانات آموزشی و پزشکی و… را چشیده اند؛ اما برای جوانانی که تحت پمپاژ خبری و رسانه ای غرب هستند بنا داریم به روایت آمار و ارقام تنها در شاخص های علمی و دانشگاهی وضعیت استان کرمان را قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنیم.

رشد ۳۲۰۰ درصدی مراکز دانشگاهی در استان کرمان بعد از انقلاب
در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۳ مرکز دانشگاهی در استان کرمان فعالیت می کردند در طی سال های بعد از انقلاب این مراکز به ۱۰۱ واحد افزایش داشته اند و رشد ۳۲۰۰ درصدی را شاهد بوده است.

در حال حاضر تعداد دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل در استان ۱۱۰ هزار نفر است که تحت نظر ۳۲۰۰ عضو هیات علمی در حال آموزش هستند؛ اگر نگاهی به این آمار قبل از انقلاب بیندازیم به تفاوت فاحش و رشد چشمگیر دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی پی می بریم؛ آمارها نشان می دهد قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمان تنها ۱۵۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی با ۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه ها فعالیت علمی داشتند.

پیشی گرفتن بانوان دانشجو از مردان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
همچنین با وجود ژست های متمدنانه سلطنت طلبان و حمایت از شعار حقوق زنان باید گفت در حالی که قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از دانشجویان را بانوان تشکیل می دادند اما به برکت انقلاب اسلامی این آمار با رشد بیش از ۲.۵ برابری مواجه شده است و تعداد بانوان دانشجو از مردان سبقت گرفته و به ۵۴درصد جمعیت دانشگاهیان رسیده است.

کرمان جزو ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور
دکتر رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگویی عنوان کرد: قبل از انقلاب و در سال ۱۳۵۴ کلنگ زنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ایجاد دانشکده های پرستاری و پزشکی آغاز و در سال ۱۳۵۶ دانشجوی پزشکی گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد سریع این دانشگاه در امر آموزش بودیم که در حال حاضر به یکی از دانشگاه های برتر کشوری و جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در حوزه آموزش پزشکی به شمار می رود.

وی ضمن مقایسه تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب عنوان کرد: اکنون تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه از سه رشته در قبل از انقلاب به قریب ۱۰۰ رشته تحصیلی افزایش یافته است.

رشیدی نژاد با اشاره به پیشرفت های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: کرمان اکنون یکی از قطب های پیوند کبد در کشور است.

همچنین محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفته است: قبل از انقلاب مدرسه عالی مدیریت کرمان در مقطع فوق دیپلم و سپس دانش‌سرای عالی فنی کرمان و دانشگاه کرمان را داشتیم.

دکتر طاهر، تعداد فعلی موسسات آموزش عالی را ۱۲۵ موسسه اعلام کرد و بیان کرد: تعداد کل دانشجویان مشغول به تحصیل در استان کرمان قریب ۱۵۰ هزار دانشجو است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تبیین نحوه توزیع دانشجویان زن و مرد پرداخت و اظهار کرد: قبل از انقلاب بیشتر دانشجویان استان مرد بودند این در حالی است که اکنون ۴۷.۸ درصد دانشجویان ما را زن تشکیل داده‌اند؛ همچنین اکنون بیش از ۳هزار نفر اعضای هیات علمی تمام وقت در سطح استان در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی ایران در دوران انقلاب براساس آمارهای مراجع بین المللی بی نظیر بوده است به طوری که رتبه علمی ایران در دنیا ۱۶ و در خاورمیانه و منطقه نخست است.

انتهای پیام/

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *