رشد 600  درصدی واکسیناسیون در استان کرمان در دولت رئیسی

رشد ۶۰۰ درصدی واکسیناسیون در استان کرمان در دولت رئیسی

در روزهای انتهایی سال بنا داریم عملکرد دو دولت دوازدهم و سیزدهم که هر کدام تقریبا نیمی از سال بر اریکه قدرت بودند را در زمینه واکسیناسیون مقایسه کنیم.

رشد 600  درصدی واکسیناسیون در استان کرمان در دولت رئیسی

به گزارش اقطاع خبر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ به سر می بریم سالی سرشار از افت و خیزها در عرصه های مختلفی سیاسی اقتصادی و اجتماعی و زندگی مردم؛ سالی که با مدیریت دو دولت سپری شد و شاید خالی از لطف نباشد که در این روزهای انتهایی سال عملکرد دو دولت دوازدهم و سیزدهم که هر کدام تقریبا نیمی از سال بر اریکه قدرت بودند را مقایسه کنیم.

یکی از مواردی که اختلاف فاحشی در نوع مدیریت دو دولت داشت وضعیت واکسیناسیون و مهار کرونا در کشور بود.
 
سال گذشته در چنین روزهایی رئیس دولت دوازدهم خود را قرنطینه خانگی کرده و نظاره گر قرمز و قرمزتر شدن وضعیت کرونایی کشور بود و سفرهای استانی وبازدیدهای میدانی را لغو کرده بود.
 
از طرفی دولت دوازدهم سلامت مردم را گروگان گرفته بود تا هرطور که شده قبل از انتخابات ریاست جمهوری توافق ایران با ۴+۱ انجام شود؛ به طوریکه علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره ایجاد مانع بر سر خرید واکسن به‌دلیل نپذیرفتن لوایح مرتبط با FATF از سوی تهران تایید کرد.

او ابراز امیدواری کرد که با موافقت مقام معظم رهبری برای امکان بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، راه برای تامین آنچه به توصیف او مصلحت کشور است، فراهم شود. به گفته ربیعی، نپذیرفتن لوایح FATF و در لیست سیاه قرار گرفتن، اکنون آثار خود را بر تراکنش‌های مالی و تامین مالی کالاهای ضروری نشان داده است.
 
تعلل دولت روحانی در واردات واکسن و عدم حمایت از تولید واکسن داخلی باعث شد در استان کرمان میزان بستری های روزانه به هزار نفر برسد در حالیکه واکسیناسیون انجام شده در سطح استان تنها حدود ۱۷۰ هزار نفر در تیرماه ۱۴۰۰ بود.
 
اما با سرکار آمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی اولین اولویت سلامتی مردم و واکسیناسیون وسیع بود؛ عین الهی وزیربهداشت دی ماه ۱۴۰۰ در در مراسم اختتامیه یاز دهمین جشنواره تحقیقاتی باقرالعلوم و مراسم آغاز فاز سوم واکسن نورا، گفت:  در دولت قبل تنها ۵میلیون واکسن تامین شده بود؛ این طور بود که مردم تحت فشار قرار گیرند تا برخی کارها را مانند برجام و اف ای تی اف قبول کنند اما تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و در ۴ماه اخیر بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: روزانه یک میلیون  و ۶۵۰ هزار واکسن و در هفته معادل جمعیت امارات واکسن تزریق کرده ایم.

عزم دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی باعث شد؛ امروز بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت هدف استان کرمان حداقل یک دوز دریافت کرده اند و میزان بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا به شدت کاهش یافته است.
 
انتهای پیام/

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *