رفع تنش آبی ۴۰۳ روستای استان کرمان تا خرداد۱۴۰۱ / ابلاغ فرمانده کل سپاه به قرارگاه خاتم برای انتقال آب خلیج فارس

رفع تنش آبی ۴۰۳ روستای استان کرمان تا خرداد۱۴۰۱ / ابلاغ فرمانده کل سپاه به قرارگاه خاتم برای انتقال آب خلیج فارس

سردار معروفی گفت: استان کرمان جز چهار استان دچار تنش آبی است به همین دلیل در سپاه استان یازده ماه است که قرارگاهی تشکیل دادیم و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۳خرداد ۱۴۰۱ ؛ ۴۰۳ روستا را آبرسانی می کنیم.

رفع تنش آبی ۴۰۳ روستای استان کرمان تا خرداد۱۴۰۱ / ابلاغ فرمانده کل سپاه به قرارگاه خاتم برای انتقال آب خلیج فارس

به گزارش اقطاع خبر سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز پروژه بزرگ نهضت آبرسانی مرد میدان سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان شهربابک گفت: یکی از موضوعاتی که در استان کرمان جز اولویتهای دولت مردمی آیت الله رئیسی و سپاه پاسداران و مسئولان استان است حوزه آب است.
 
وی افزود: استان کرمان جز چهار استان دچار تنش آبی است به همین دلیل در سپاه استان یازده ماه است که قرارگاهی تشکیل دادیم و از ابتدای سال ۱۴۰۰تا ۳خرداد ۱۴۰۱ ؛ ۴۰۳ روستا را آبرسانی می کنیم که۲۶۰ روستا را با واقف حاج آقای ابراهیمی و ۱۴۳ روستا با سپاه هماهنگ کردیم.
 
سردار معروفی توضیح داد: تا هفته پاسدار ۳۴۰ روستا را آب می دهیم شهربابک هم ۲۱ روستا جز همان برنامه است که امروز آیین رونمایی از شروع این پروژه انجام می شود و ما اصرار داریم این قرارگاه با همین کار جهادی و همکاری واقفین و خیرین و هماهنگی مسئولان و مشارکت مردم و گروههای جهادی انجام شود؛ یعنی پیمانکاری نباشد.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: تصمیمات ما در حوزه آب تصمیمات حوزه راهبردی است اطلس آب روستایی را کامل کردیم و ما اصرار داریم برای رفع تنش آبی شهر کرمان و همچنین شمال استان انتقال آب خلیج فارس انجام شود.
 
وی با بیان اینکه برای انتقال آب خلیج فارس مکاتبات با فرمانده کل سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام شده است؛ تشریح کرد: برای ۹۰ کیلومتر لوله گذاری اگر دولت ورق موردنیاز را تامین کند قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در کمتر از یک سال لوله ها را به شهر کرمان می رساند و دستگاه آب شیرین کن نصب می شود تا تنش آبی شهر برطرف شود.
 
سردار حسین معروفی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با راه اندازی بنگاههای زودبازده عنوان کرد: بنگاه‌های زود بازده در بحث اقتصاد مقاومتی که تاکید رهبر معظم انقلاب است جز اولویت های سپاه است که در هر منطقه متناسب با ظرفیتش قالیبافی، دام سبک، دام سنگین، زنبورداری و … راه اندازی شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در برخی جاها می توان با ۵ یا ۱۰ میلیون تومان شغل ایجاد کرد که این شغل خرد از سفره های مردم مراقبت می کند؛ البته در کنار این اقدام باید بازار را هم برای تولیدات تعریف کرد.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم کویر برای انرژی خورشیدی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار کیلومتر مربع در استان کرمان کویر داریم که پیشنهاد بنده ذخیره برق با استفاده از پنل خورشیدی است تا در این روستاها به سمت ذخیره انرژی خورشیدی برویم.

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *