زمستان و صف‌های بی‌پايان در جنوب كرمان

زمستان و صف‌های بی‌پایان در جنوب کرمان

با کاهش دما و فرارسیدن فصل زمستان مردم در جنوب کرمان از صفی به صف دیگر می‌روند تا مایحتاج روزمره‌شان را تامین کنند.

زمستان و صف‌های بی‌پایان در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ با کاهش دما و فرارسیدن فصل زمستان مردم در جنوب کرمان از صفی به صف دیگر می‌روند تا مایحتاج روزمره‌شان را تامین کنند.

طرح‌های دولت که عموما برای مبارزه با قاچاق و سوءاستفاده از اقلام یارانه‌ای درحال اجراست حالا به معضلی برای شهروندان تبدیل شده و مسئولان دولتی را هم بیش از پیش درگیر مسائل حاشیه‌ای کرده است.

در ابتدا طرح کدینگ سوخت و صف‌های طویل بنزین اجرا شد که با اعتراضات گسترده مردم خوشبختانه جمع شد.

حالا اما دو طرح دیگر در حال اجراست که مردم را در صف‌ها معطل می‌کند، طرح خرید کارتی نان و سهمیه‌بندی آرد نانوایان برای جلوگیری از هدر رفت و فروش خارج از شبکه آرد که هم نانوایان را معترض کرده و هم مردم چند روزی در صف‌ها گرفتار بودند.

بعد از جلسه یکشنبه فرماندار منوجان با نانوایان و تامین کنندگان آرد، این امیدواری ایجاد شد که صف‌های نانوایی‌ها در منوجان کم‌کم برچیده شود.

صف کپسول گاز جدیدترین صفی است که مردم در زمستان سخت گرفتار آن شده‌اند.

بیشتر این ناهماهنگی‌ها به علت تصمیماتی است که در ادارات کل در مرکز استان‌ها و وزارتخانه‌ها در پایتخت و در ساختمان‌های شیشه‌ای، بدون تامین زیرساخت لازم در مناطق محروم گرفته می‌شود که از امکانات اولیه نیز برخوردار نیستند یا اطلاع رسانی صحیح انجام نمی‌شود که مردم این‌چنین در برهه‌ای از زمان دچار مشکلات عدیده می‌شوند.

مدیریت صحیح و نظارت بر روند اجرای طرح‌ها شاید بتواند اندکی از مشکلات را مرتفع کند اما اجرای برخی طرح‌ها در شرایط فعلی‌جز نارضایتی و گرفتاری مردم حاصلی نخواهد داشت و بهتر است دولت‌مردان پیش از اجرای هر طرحی محاسن و معایب آن را خوب بسنجند و در مناطقی که اجرا می‌کنند زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

گزارش: زارعی

انتهای خبر/ محمدی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

آغاز خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده

آغاز خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: با توجه به کاهش قیمت لیموترش، خرید توافقی لیموترش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *