زنان امروز ایران به برکت تعلیمات امام راحل خودشان را باور کرده اند

زنان امروز ایران به برکت تعلیمات امام راحل خودشان را باور کرده اند

مریم السادات طباطبایی گفت: زنان امروز ایران به برکت تعلیمات امام، خودشان را باور کرده اند و برای خود برنامه می ریزند و اجازه نداده اند کسی فکر خود را یا برنامه های خود را به آنها تحمیل کند، یا آنها را دست آویز مقاصد خود گرداند.

زنان امروز ایران به برکت تعلیمات امام راحل خودشان را باور کرده اند

سلام مریم السادات طباطبائی در گفتگو با اقطاع خبر؛ با اشاره به آیه ۴۹ سوره شوری گفت: در این آیه به هدیه الهی اشاره شده است که هدیه الهی دختران و پسران است؛ یعنی انسان جایگاه بسیار رفیعی دارد و اول خداوند دختران را بیان می‌کند که هدیه هستند.

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: زمانی یک فرد مثلا استانداری میخواهد هدیه بدهد یک زمانی وزیر، یک زمان رئیس جمهور و  یک زمان هم خالق ما، خداوند تبارک و تعالی میخواهد هدیه بدهد این ارزشمندترین هدیه و بسیار با قیمت و پر بها است و خداوند هدیه‌اش را ابتدا دختر و سپس پسر بیان می‌کند و بنابراین جایگاه دختر خیلی رفیع است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم می‌فرماید” دختر لطیف و نرم‌خوی، دختر حسنه است. نیکی دختر، ریحانه گل بهشتی است و دختر آماده به خدمت است”.

طباطبایی تصریح کرد: دختر واقعا خیر و برکت زندگی است و سه دختر خوب تربیت کند بهشت بر شما واجب می‌شود و جایگاه یک دختر در زندگی، این دختر درآینده همسر می‌شود و سپس مادر می‌شود، یعنی اگه ما دخترانی خوب تربیت کنیم در واقع جامعه‌مان را بیمه کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: مادران و همسران خوبی تحویل جامعه داده می‌شود و وقتی مادر و همسر خوب باشد؛ نسل های بعدی ما هم قطعا صالح و شایسته تربیت می‌شوند.

طباطبایی تاکید کرد: بنابراین ما می‌بینیم که تمام تلاش و همت و سعی دشمنان و مستکبران این است که جایگاه زن را متزلزل کنند، زنان را به بی‌بند و باری و فساد اخلاقی بکشانند.

وی گفت: مرداک رئیس شبکه فارسی وان علنی گفته است که من برای نابودی ایران از خانواده و برای نابودی خانواده از مادر شروع می‌کنم واین نشان می‌دهد که چقدر جایگاه مادر حساس و مهم است.

طباطبایی ادامه داد: بنابراین برای احیاء جایگاه زن، آن لطافتی که وی دارد، آن حسی که خداوند به او عطا کرده و احساس پاکی را که به او داده باید در جایگاه خودش قرار گیرد.

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: اینکه ما بخواهیم زن کارهای خشن انجام دهد یا رفتارهای غیر عادی داشته باشد این‌ها هنر نیست، این‌ها ارزش نیست، ارزش این است زن زنانگی خودش را حفظ کند، زن بتواند به گونه‌ای رفتار کند که همسری خوب، مادری نمونه و دختری خوب باشد که این‌ها همه برکات بسیار زیادی در جامعه دارد.

طباطبایی گفت: ما هیچ زمانی نباید بگوییم که دختران باید مساوی با پسران باشند؛ توانایی های جسمی و روحی پسر یک چیز و توانایی جسمی و روحی دختر چیز دیگری است، ما نباید بگوییم تساوی، بلکه باید بگوییم عدالت می‌بایست برقرار شود، این مهم است.

وی تصریح کرد: زن باید به جایگاه رفیع خود برگردد و خداوند تبارک و تعالی  وقتی می‌خواهد برای مؤمنین و مؤمنات مثال بزند، حضرت آسیه را مثال می‌زند یا حضرت مریم را مثال می‌زند.

این استاد دانشگاه باهنر کرمان افزود: اینقدر جایگاه زن رفیع است که خانم فاطمه زهرا (س) به مقامی می‌رسد که ایشان بعد رسول اکرم و امیرالمومنین، بالاترین مقام را دارند و از یازده امام مقامشان  بالاتر است و فقط دختر پیامبر فاطمه زهرا برای ما الگوست و این جایگاه رفیع زن است و باید به این جایگاه توجه کنیم و برگردیم و شخصیت زن را احیاء کنیم.

طباطبایی گفت: شخصیت زن به بی بندباری نیست، نشان دهنده تمدن فکر و خوش فکری نیست که خودش را بخواهد حراج کند؛ زن باید فکر و توانایی هایی را که خدا در وجودش قرار داده، به نمایش بگذارد، نه زیبایی‌های ظاهری را. 

طباطبایی اظهار کرد: امام خمینی به زنان آبرو داد و امام بود که زنان را مربی جامعه خواند و به ملت شریف ایران این باور را القا کرد که اگر زنان را در عرصه های اجتماعی و سیاسی باور نکنند؛ رشد حقیقی و اسلامی نخواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در پایان باز روی آن تکیه می کنم این است که زنان امروز ایران به برکت تعلیمات امام، خودشان را باور کرده اند و برای خود برنامه می ریزند و اجازه نداده اند کسی فکر خود را یا برنامه های خود را به آنها تحمیل کند، یا آنها را دست آویز مقاصد خود گرداند.

انتهای پیام/ تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *