ساخت نمونه اولیه پانسمان و داربست بیولوژیک برای ترمیم ضایعات پوستی در کرمان

ساخت نمونه اولیه پانسمان و داربست بیولوژیک برای ترمیم ضایعات پوستی در کرمان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «بوم زیست یاخته» گفت: از این داربست طبیعی می‌توان به‌عنوان یک حامل سلولی و جایگزین پوستی از ضایعات استفاده کرد.

ساخت نمونه اولیه پانسمان و داربست بیولوژیک برای ترمیم ضایعات پوستی در کرمان

مجید فصیحی هرندی در گفتگو با اقطاع خبر از تولید نمونه اولیه داربست زیست یاخته خبر داد و گفت: پانسمان و داربست بیولوژیک EchinoDerm، حاوی مقادیر فراوانی از کلاژن در ماتریکس خارج سلولی پوست است که از این داربست طبیعی می‌توان به‌عنوان یک حامل سلولی و جایگزین پوستی از ضایعات استفاده کرد.

مدیرعامل واحد دانش‌بنیان «بوم زیست یاخته» عنوان کرد: این شرکت از سال ۹۶ راه‌اندازی شده است و به ارائه خدمات تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و داروئی، مواد و کیت‌های تشخیصی و تحقیقاتی در زمینه مولکولی، ژنتیک، بیو ژنتیک، بیوشیمی، هموتولوژی، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی می‌پردازد.

وی افزود: یکی از موارد مورد تحقیق و منجر به ساخت نمونه اولیه این شرکت پانسمان و داربست بیولوژیک در درمان انواع سوختگی‌های شدید است.

فصیحی اذعان کرد: دارﺑﺴﺖ‌ها ﺳﺎﺧﺘﺎرهایی مبتنی بر مواد موجود در ماتریکس ﺧﺎرج سلولی است که ﺗﻴﻤﺎرهای مختلفی روی آن‌ها انجام شده است در اﺑﺘﺪا این مواد تنها برای اﻧﺘﻘﺎل دارو و هورمون ﺑﻪ ﺑﺪن کاربردی بود اما بعدها ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت نشان داد که این مواد توانایی حفظ و نگهداری، و حتی انتقال ﺳﻠﻮلﻫا به بدن را دارد.

مدیرعامل بوم زیست یاخته تاکید کرد: استفاده از دارﺑﺴﺖ‌ها برای روند پیشرفت در سرعت بهبود عضوهای پیوندی بسیار روبه رشد است که برای موفقیت در عملکرد از بافت عضو استفاده می‌شود که سرعت ترمیم بافت پیوندی را نیز بالا می‌برد.

وی افزود: شرکت بوم زیست یاخته به دنبال ساخت پانسمانی برای درمان سوختگی‌ها بود تا بتواند بافت ناحیه مورد آسیب را ترمیم کند که موفق شدیم نمونه اولیه آن را تولید کنیم و با توجه به اینکه محیط کشت این بافت بر روی بدن است بنابراین تا اتمام مراحل آزمایشی درمان امکان تولید انبوده وجود ندارد.

فصیحی ادامه داد: داربست‌های زیستی کاربردهای متفاوتی دارند و به طور عمده در بازسازی استخوان، ماهیچه، غضروف و پوست نقش دارند که مد نظر ما سطح و غشای پوستی است.

مدیرعامل بوم زیست یاخته عنوان کرد: سوختگی یکی از مواردی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند سوختگی با آسیب شدید پوست همراه بوده و باعث مرگ سلول‌های پوست در آن ناحیه می‌شود، سوختگی بر اثر گرما، جریان برق، مواد شیمیایی و اصطکاک ایجاد‌می‌شود.

وی اذعان کرد: سوختگی درجه ۳ و چهار معمولا سوختگی‌هایی هستند که قابلیت درمان به راحتی ندارند و در این نوع از سوختگی مرتب باید پانسمان‌ها تعویض شوند بنابراین بهترین درمان استفاده از خود بافت است که در محیط آزمایشگاهی کشت داده می‌شود و برروی نواحی آسیب دیده قرار می‌گیرند تا ضمن انتقال دارو و مواد مورد نیاز درمان نیز ترمیم بخش آسیب دیده را هم سرعت می‌بخشند.

انتهای خبر/ طهماسبی
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *