سرلوحه کار خادمین امام رضا(ع) همچون حاج قاسم توجه به محرومان است

سرلوحه کار خادمین امام رضا(ع) همچون حاج قاسم توجه به محرومان است

سید محمد باقر تکیه ای گفت: مشی و سیره حاج قاسم رسیدگی و توجه به محرومین بود و خادمیاران حضرت رضا (ع) هم سرلوحه کارشان رسیدگی به محرومین و محبین ایشان است.

سرلوحه کار خادمین امام رضا(ع) همچون حاج قاسم توجه به محرومان است

سید محمد باقر تکیه ای در گفتگو با اقطاع خبر؛ گفت: در این سفر حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای ریاست ستاد مرکزی اعتکاف، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم، خدیجه حسینی مسئول کانون خادمیاری بانوان خانواده و خادمیاران رضوی از کانون های مختلف خدمت رضوی بخصوص بانوان حضور داشتند.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم افزود: جمعی از خادمیاران رضوی کانون های خدمت رضوی استان قم بخصوص کانون خادمیاری بانوان و خانواده در یک اتفاق مبارک قالیچه ای دستباف را که شامل سروده ای در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی سردار محبوب دلها بود، به خانواده ایشان و بیت الزهرا -منزل وقف شده حاج قاسم- اهدا کردند.

وی بیان کرد: خدیجه شفیعی در طول ۷ ماه این قالیچه را بافتند و در قالب یک کاروان به استان کرمان  و مزار حاج قاسم مشرف شدند و مزار ایشان و همرزمانشان را زیارت کردند.

وی افزود:  همچنین در زنگی‌آباد حاج یونس زنگی آبادی را زیارت کردند و در نهایت صبح جمعه به همراه مراسم توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها در حضور سرداران رشید اسلام، سردار کرمی و سردار صدفی، این قالیچه را اهدا کردند برای آنکه عشق و توسل خودشان را به حاج قاسم عزیز ثابت کنند.

سید محمد باقر تکیه ای در ادامه گفت: از خداوند متعال خواستاریم ما را به قافله شهدا برساند و ما هم بتوانیم همچون حاج قاسم در مسیر اخلاص قرار گیریم. 

 وی تصریح کرد: مدال افتخار حاج قاسم عزیز این بود که خادم افتخاری آستان علی بن موسی‌الرضا بودند و ما خادمیاران رضوی استان قم هم امیدواریم که بتوانیم مثل حاج قاسم خالصانه در راه اهل بیت خدمت کنیم خصوصا حضرت رضا (ع) که ولی‌نعمت ماست.

 دبیر کانون های خدمت رضوی استان قم تاکید کرد: با توجه به اینکه مشی و سیره حاج قاسم رسیدگی و توجه به محرومین بود، خادمیاران حضرت رضا (ع) هم سرلوحه کارشان رسیدگی به محرومین و محبین ایشان است که اگر بتوانیم در این مسیر رضایت حضرت رضا را جلب کنیم، هم رضایت خدا را جلب می‌کنیم و هم به سعادت ابدی می‌رسیم.

در ادامه خدیجه شفیعی بافنده قالی و اهدا کننده اصلی در گفتگو با اقطاع خبر؛ گفت: بعد از شهادت حاج قاسم خیلی ناراحت و افسرده بودم بعد از دو ماه این شعر به زبانم آمد و این دلنوشته را برای ایشان گفتم.

وی افزود: از آنجایی که به حرفه‌ قالیبافی وارد بودم از صفر تا صد این کار را یعنی نقشه، شعر و بافت آن را خودم از دل و جان و با عشق و علاقه به شهدا انجام دادم.

حسینی بیان کرد: در نهایت قسمت شد به همراه خادمیاران حضرت امام رضا (ع) جهت اهدای این اثر از شهر مقدس قم به کرمان سفر کنم و همچنین مزار این شهید بزرگوار را زیارت کنم.

وی در پایان تاکید کرد: خواهشی که از مردم و مسئولین دارم این است که راه حاج قاسم را ادامه دهند و دلسوزانه برای مردم کار کنند.

انتهای پیام/ تاج الدینی
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *