سونامی مسافر کل کشور را غافلگیر کرد/ هر شب در ایام عید ۳ هزار نفر توسط سپاه اسکان داده شده است/ در عرضه مرغ با بحران روبه رو شده بودیم که مدیریت شد

سونامی مسافر کل کشور را غافلگیر کرد/ هر شب در ایام عید ۳ هزار نفر توسط سپاه اسکان داده شده است/ در عرضه مرغ با بحران روبه رو شده بودیم که مدیریت شد

سونامی مسافر کل کشور را غافلگیر کرد/ هر شب در ایام عید ۳ هزار نفر توسط سپاه اسکان داده شده است/ در عرضه مرغ با بحران روبه رو شده بودیم که مدیریت شد

خیر اندیش  رییس تعاون روستایی در جلسه تنطیم بازار در خصوص میزان میوه باقی مانده از سهمیه شب عید گفت: ۵۵۰ تن سیب خریداری شده بود  که ۵۲۰ تن آن توزیع و  عرضه شده است و در حال حاضر ۲۵ تن سیب باقی مانده داریم.
وی افزود: درکل استان۱۲۹۳ تن میوه شب خریداری و توزیع شده است.
خیر اندیش ادامه داد: مصوب شده است که استان هایی که میوه باقی مانده دارند تا اطلاع ثانوی توسط غرفه های میوه در سطح شهر عرضه کنند، در سطح استان حدود ۱۵ غرفه همچنان در حال فروش هستند.

وی تاکیدکرد: از میزان مورد نیاز ۵۰۰ تن پرتقال نیز تنها ۳۵۰ تن خریداری کردیم که قیمت و کیفیت نسبت به سال هم مرغوب تر هم ارزانتر عرضه شده است و تا کنون هم مردم اعلام رضایت کرده اند.

خیر اندیش تاکید کرد: در خصوص میوه بازار قیمت ها و میزان عرضه کنترل شده است و ثبات قیمت را دامشاهده کردیم و مساعدت همه دستگاه ها در این امر دخیل بوده است.

خانم میر ساردوییه مسئول تعاون روستایی  جنوب نیز ادامه داد: در جنوب کرمان میزان ۱۱۰ و ۴۹۰ کیلوگرم سیب درختی بارگیری، حمل و ذخیره کرده ایم و ۸ تن هم از شهرستان رودان ذخیره سازی داشتیم.

وی افزود:۲۷۰ تن سهمیه میوه داشتیم اما در رنج مشخص شده قرار داریم و رتبه سوم توزیع میوه را به دست اورده ایم و باقی مانده نداریم.

 رتبه سوم  مدیریت خرید و توزیع میوه شب عید را کسب کرده ایم

میر ساردو ادامه داد: در خصوص خرید پرتقال نیز ۱۲۹ تن ذخیره شد که در اولین مرحله ۱۰۰ تن و در مرحله دوم ۹ تن و در مرحله سوم۱۲ تن خریداری و ذخیره شد، در سطح ۷ شهرستان با ۲۱ غرفه توزیع شد و همزمان با پایان طرح همه میوه ذخیره ما هم به اتمام رسید.

علی زینی وند استاندار  کرمان ضمن تشکر از ستاد تنظیم بازار و رییس تعاون و روستایی گفت: غیر روز اول که مردم خواهان خرید محصولی بودند که هم تفاوت قیمت و کیفیت خوبی داشت، بسیار خوب عمل کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص کاهش قیمت دست استان ها باز بود در نرخ گذاری که  با قیمت مناسب به دست مردم میوه برسد بنابر این بسیار موفق بودیم و از بهترین دوران خدمتی ما بود.

استاندار اذعان کرد: ۳۰۰ هزار نفر بازدید از اماکن تاریخی داشتند و بیش از ۸۰ درصد هتل ها پر شده بود که این به غیر از آمار شبی ۳ هزار نفر زایری است که توسط سپاه  اسکان داده شده بودند.

وی به کمبود مرغ در ایام عید اشاره کرد و گفت: در این عرصه دچار بحران شدیم زیرا حجم مسافران به استان بسیار غافلگیر کننده بود، بحران تا در روز دوم عید  هم بود اما سریعا کنترل شد و اولین جلسه ستاد تنظیم بازار را روز سوم و بعد ۷ برگزار کردیم  که نشان از حضور میدانی  مدیران ما بوده است.

زینی وند با بیان اینکه در یک مراسم در بم ۲۰ هزار نفر حضور داشتند، گفت:امسال با سونامی مسافر روبه رو بودیم و در تصادفات ۱۲ تا ۱۵ نفر مجروحی داشتیم که متعلق به اتباع بیگانه بود.

در میوه شب عید باید اسیب ها و ضعف ها را بررسی شوند تا این ضعف ها احسا شوند.امسال با سونامی مسافر روبه رو بودیم و در تصادفات ۱۲ تا ۱۵ نفر مجروحی داشتیم که متعلق به اتباع بیگانه بود.

وی تاکید کرد: در خصوص توزیع و تامین میوه شب عید باید اسیب ها و ضعف ها بررسی شوند تا این ضعف ها احساء شوند.

ماهری سرپرست اداره غله استان کرمان، گفت : با توجه به برداشت گندم از جنوب کرمان ۳ هزار تن گندم  خریداری  شده است که مشکل تامین سوخت و حمل آن را داریم که امیدواریم به سرعت حل شود.

رهرو مسئول بسیج اصناف کرمان در پاسخ به خواسته سرپرست غله استان گفت: ترابری های سپاه استان جهت حمل گندم و ذخیره آنها اعلام آمادگی می کند تا حاصل دسترنج کشاورز از بین نرود.

 سهیمه ۴ هزار تنی شکر در کرمان / کمبود شکر نیست

ماهری ادامه داد: شکر ۴ هزار و پانصد تن سهمیه داده شده و برای خانوار هم ۲ هزار و ۱۰۰ تن سهمیه داده شده است کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان از انبار جهاد می توان خریداری و بارگیری می شود.

وی ادامه داد: در خصوص سهمیه شکر ۱۵۰۰ تن جذب شده است و ۴ انبار فعال است و در حال توزیع است و شکر صنف و صنعت با خانوار متفاوت است خانوار متقاضی داریم ولی مشکل در خصوص صنعت است.

ماهری ادامه داد: صنف و صنعت ما سهمیه ۵۰۰ تنی داشتیم و در حال حاضر  ۵۰۰ تن به ما داده شده است و ۱۵۰۰ تن سهمیه و مجوز جدید هم داده شده به ما اما  از ۴۸۰ تن سهمیه جنوب ، جنوب فقط ۸۰ تن جذب کرده و ما شکر داریم کسی در خواست نداده است.

محرابی عنوان کرد : هر کس درخواست ۴۲۰ تن شکر شمال بود توزیع شده است و دیروز داده شده خود شهرستان ها توزیع می کنند و اگر کمبود داشتیم از سهمیه شناور استفاده می کنیم.

استاندار ضمن تشکر از پابکاری بسیج در عرصه نظارت ها گفت: ۶ میلیارد برای خدمات نیروهابسیجی اختصاص داده شده بود  اما تفاهم نامه به نتیجه نرسیده است گرچه پول آن موجود است اما ساز و کار جذب آن در سطح کلاندیده نشده است که امیدواریم به زودی رفع شود و تیم های نظارت بسیج هم که در کنترل بازار نقش دارند از این سهمیه منتفع گردند.

برخوری مسئول جهاد کشاورزی جوب کرمان در ادامه افزود: بر اساس آمار و سهمیه مرغ  توزیعی از ۱۶ فروردین مرغی به ما داده نشد و به صورت مرغ ازاد و منجمد بازار را کنترل کردیم و موضوعی به نام مرغ ازاد نداشته ایم،
۵۱۰ تن مرغ منجمد سهمیه توزیعی داریم و مشکل افزایش قیمت است و مرغ گرم نداریم.
از روز ۱۶ فروردین ۸ تن سهمیه داشته ۶ تن تحویل شده است و روزانه دریافت داشته ایم و معزل مرغ ازاد وجود دارد .
در حالی که کشتارگاه های ما سهمیه تحویل دستشون هست اما متاسفانه سهمیه را تحویل نمی دهد و مرغ ازاد را به عامل ما تحویل می دهند که باید بررسی و نظارت جدی باشند .
مرغ ازاد کیلویی ۳۴ هزار تومان خریداری کردیم و منجمد هم داشتیم و کمبود مرغ نداشتیم.


———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *