سیاست‌های کلان انقلاب اسلامی؛ نقشه راه حاکمیت دینی/ امور انقلاب و نظام باید به دست افراد کارآمد و مجاهد باشد

سیاست‌های کلان انقلاب اسلامی؛ نقشه راه حاکمیت دینی/ امور انقلاب و نظام باید به دست افراد کارآمد و مجاهد باشد


حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با اقطاع خبر؛ ضمن گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی گفت: امام راحل  بنیانگذار و رهبر انقلاب، در بیان ماهیت انقلاب اسلامی انقلاب فرموده اند” شک نباید کرد، انقلاب اسلامی ایران از همه انقلابها جدا است: هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام. و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده عنایت شده است”.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۵۳ سوره انفال ادامه داد: تداوم تحفه الهی و هدیه غیبی انقلاب هم،با بقای قابلیت فیض است؛ بنابراین باید مطابق اصول، سنن و قواعدی که در افاضه آن دخالت داشته و اساس کار امام راحل و ملت به پیروی از امام بوده، عمل شود.

جهت گیری انقلاب به سمت اهداف الهی

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرموده اند” امام خمینى، یک حقیقت همیشه زنده است. نام او پرچم این انقلاب، و راه او راه این انقلاب، و اهداف او اهداف این انقلاب است” و “رهنمود او مشعل فروزنده‌ ماست” تاکید بر همین ضرورت است.

این مقام مسئول در خصوص جهت گیری انقلاب به سمت اهداف الهی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در بیان این اصل مهم در وصیت

نامه سیاسی و الهی خود فرموده اند” آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن بپا خاستید  و دنبال می‌کنید و برای آن جان و مال نثار کرده و می‌کنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد”.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره روم ابراز کرد: هدایت امور انقلاب با جهت الهی، از شئون امامت و ولایت است و این مهم، با برپایی سه رکن سیاست های کلی و راهبردهای کلان انقلاب و نظام، به عنوان نقشه راه، با جهت الهی تعیین و در قوانین و برنامه های کشور اعمال شوند، جهت گیری الهی مقامات و کارگزاران حکومت و  استقامت ملت تا تحقق کامل مقاصد الهی انقلاب ممکن است.

سیاست های کلان انقلاب، نقشه راه در جهت حاکمیت دین است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در خصوص سیاست های کلان انقلاب، باید گفت این سیاست ها به عنوان نقشه راه، در جهت حاکمیت دین، از ناحیه رهبری معظم انقلاب، تعیین میشود و این کار بزرگ، تاکنون در نهایت استحکام انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: عمده این است که این سیاست ها در عالم اعتبار متوقف نمانند و بر مصوبات مجلس شورای اسلامی و برنامه ها و کار دولت و دستگاه قضاء و سایر اجزای نظام، حاکم باشند و این حق امام جامعه است.

این مقام مسئول افزود: رهبر معظم انقلاب، نظارت بر این مهم را بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشتند، انتظار است، با نظارت دقیق، آن مجمع ، امور کشور در چارچوب این سیاست ها، پیش برود.

امور انقلاب و نظام باید به دست افراد کارآمد و مجاهد باشد

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی گفت: حاکمیت سیاست های کلان ابلاغی از ناحیه رهبر معظم انقلاب بر امور کشور، معروفی بزرگ و مطالبه آن‌، تکلیفی عمومی و انحراف از آن، منکری خسارت زا است و زمانی، انجام این تکلیف ممکن است که  از جریان امور، اطلاع کامل و شفاف در دسترس مردم، باشد؛ لذا ضروری است، گزارش عملکرد دستگاه ها از حیث رعایت سیاست ها، به اطلاع مردم برسد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقش خواص، تاثیر گذاران فکری، نظری و نمایندگان مجلس خبرگان، در ایجاد حساسیت و گفتمان سازی و مطالبه عمومی، نقشی اساسی است، اظهار کرد: پایه دیگرحفظ جهت الهی انقلاب، این است که مقامات و کارگزاران حکومت در کار خود جهت گیری الهی داشته باشند و امور انقلاب و نظام، به دست اهل و انسان های مومن، مجاهد، زاهد، منیع الطبع، آزاد اندیش و آزاد منش، توانمند و کارآمد و مومن به انقلاب و نظام باشد؛ نه به دست نااهلان و نامحرمان.

وی تأکید کرد: داشتن نیروهای اهل، نیاز ضروری انقلاب است و یکی از وجوه انقلابی بودن حوزه و دانشگاه و آموزش‌ و پرورش، اهتمام به پرورش نیروها و کارگزاران لایق و انقلابی، برای تصدی امور نظام است.

انگیزه الهی؛ یکی از اصول حرکت در صراط مستقیم انقلاب است

این مقام مسئول ادامه داد: نیاز ضروری دیگر انقلاب این است که ساز و کار لازم بر نصب و انتخاب لایق ترین ها، فراهم شود؛ مجلس عصاره فضایل ملت باشد و امور اجرایی کشور به دست‌ افراد انقلابی توانمند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر حراست از استقلال انقلاب ابراز کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را صراط مستقیمی می داند که ملت را به آن مقصد و مقصود الهی می رساند و به ملت های شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران، وصیت فرموده اند که از این راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غربِ ستمگر کافر وابسته است، بلکه به صراطی که خداوند به آنها نصیب فرموده است محکم و استوار و متعهد و پایدار پایبند بوده و لحظه ای از شکر این نعمت غفلت نکرده.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از اصول حرکت در صراط مستقیم انقلاب، انگیزه الهی در انقلاب است، عنوان کرد: امام راحل فقط برای خدا انقلاب کرد نه برای خود؛ امام می دید که تنها راز موفقیت انبیاء عظام الهی، قیام لله بوده است.

امام راحل به مولای خود امام حسین علیه السلام تاسی کرد

وی تصریح کرد: امام راحل به مولایش امام حسین علیه السلام تاسی کرد که قیام او نه برای ” تَنافُس در سُلْطان”  و رقابت در امر زمامدارى و نه ” التماس فُضُولِ حُطامِ ” و به چنگ آوردن ثروت، بلکه ارائه معالم دین و اصلاح بلاد و امنیت مظلومان و عمل به احکام دین، بود.

این مقام مسئول ادامه داد: لذا امام از همان آغاز همگان را به یگانه راه اصلاح، عمل به موعظه الهی و ترک نفعهای شخصی فرا خواند تا به همه سعادت های دو جهان نایل شوند و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم، دست در آغوش گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر اینکه خداوند متعال، قیام الهی امام راحل را تأیید فرمود، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب فرمودند” : ما می‌دانیم  که این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تأییدات غیبی الهی پیروز گردید”.

نتایج قیام برای خدا

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارت زده عنایت شده است؛ در دورانی که تمام دستگاه های قدرتمند عالم می خواستند دین را از صفحه‌ی عالم بزدایند.  کتاب نوشتند، کار هنری کردند، تبلیغات کردند، زور بخرج دادند، پول خرج کردند تا معنویت را در دنیا از بین ببرند؛ در چنین دنیایی که این همه تلاش ضد معنوی صورت گرفته است، در یک نقطه‌ حساس، حکومتی بر اساس معنویت و اسلام به وجود می‌آید و قلعه‌ امن استکبار جهانی به سنگر مستحکم ضد آن تبدیل شود.

وی در خصوص نتایج قیام برای خدا گفت: از آن جمله می توان به ایجاد طمأنینه در قیام برای خدا‏، ‏‏هدایت و اعانت حق تعالی‏، دست یابی به مادیات در پرتو تحصیل معنویات‏ و از بین رفتن اختلافات اشاره داشت.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر قیام برای خدا باشد، پشتوانۀ خدا باشد، یک طمأنینه ای در‏‎ ‎‏نَفْس پیدا می شود که دیگر شکست در آن نیست؛ یک حالت‏‎ ‎‏نفسانی در انسان پیدا می شود برای اینکه به یک قدرت لایزال‏‎ ‎پیوسته است.

اسلام با کفر سازش ندارد

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ادامه داد: وقتی برای خدا و برای رضای او کار بشود، خداوند هم برای رسیدن به مقصد هدایت می کند شما را به راه رسیدن به مقصد، و هم با‏‎ ‎‏شما اعانت می کند و همراهی می کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند” آری اگر اخلاص امام نبود، حتی جوهره‌ی شخصیت امام هم نمی‌توانست انقلاب را به پیروزی برساند؟ یعنی «امام خصوصیات ممتاز فردی خیلی داشت؛ اما توفیقات او بالاتر از آن بود که به خصوصیات فردی یک انسان – هرچه هم بالا – متکی باشد. شجاعت و آگاهی و عقل و تدبیر و دوراندیشی امام بسیار ممتاز بود – در اینها هیچ شکی نیست – اما توفیقاتی که آن بزرگوار به دست آورد، خیلی بالاتر از این است که به شجاعت و عقل و تدبیر و آینده‌نگری زیاد یک انسان متکی باشد”.

وی با اشاره به آیه ۱۰ سوره حجرات خاطر نشان کرد: منشأ اختلاف، هوای نفس است و هر جا‏‎ ‎‏اختلاف بین نیروهای اسلام بود، از هوای نفس‏‎ ‎‏سرچشمه گرفته است. وقتی پای من در کار باشد، هرکسی طرف خود می کشد و اختلاف دامن گیر جامعه می شود؛ البته اختلاف بین انبیا و پیروان آنان با افراد مقابل آنها و‏‎ ‎‏اختلاف میان اسلام و کفر همیشه بوده و باید باشد، چرا که اسلام با کفر سازش ندارد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdceoe8zfjh8wei.b9bj.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *