شایعه افزایش مالیات طلافروشان، بی‌اساس است

شایعه افزایش مالیات طلافروشان، بی‌اساس است

زینل‌پور با بیان اینکه مسیر مالیات استانی مبتنی بر قانون است، گفت: شایعات روزهای اخیر مبنی‌بر افزایش مالیات طلا‌فروشان بی‌اساس و کذب است.

شایعه افزایش مالیات طلافروشان، بی‌اساس است

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی اقطاع خبر؛ حمید زینل‌پور در حاشیه بازدید از بازار طلافروشان که به اتفاق رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر کرمان صورت گرفت، گفت: هیچ مبنای قانونی برای افزایش مالیات در حوزه طلا وجود ندارد و مالیات طلافروشان هم مثل سایر اصناف محاسبه می‌‌شود.

وی افزود: فعالان اقتصادی در حوزه طلا هم از سود عملکرد فعالیت‌شان؛ یعنی پس از کسر هزینه‌‌های‌شان از درآمدی که دارند و پس از کسب یک معافیت پایه، مشمول مالیات برعملکرد می ‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد : شایعاتی که در فضای مجازی برای تهییج افکار عمومی مبنی‌بر افزایش مالیات صنف طلا و جواهر شده است، کاملا بی‌اساس است و از طرف سازمان امور مالیاتی تکذیب شد.

وی به اهمیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اشاره کرد و گفت : با اجرای این قانون در نظام مالیاتی ، ضمن جلوگیری از بی‌عدالتی‌ها در مالیات ستانی، وصول مالیات به سمت واقعی‌شدن پیش می‌رود.

علیرضا جواهریان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان نیز با قدردانی از تعامل خوب و سازنده  امور مالیاتی استان با فعالان اقتصادی، بر همراهی اصناف با نظام مالیاتی در زمینه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تاکید کرد.

وی بازدید میدانی از بازار و بررسی مسائل و مشکلات بازاریان را یکی از عوامل مهم برای ارتباط نزدیک‌تر با اصناف و تعامل دو طرفه دانست و تصریح کرد : اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش اصناف و اتحادیه‌ها است.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع:باشگاه خبرنگاران 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *