شرکت‌های معدنی استان کرمان برای ارائه برنامه توسعه‌ای سال ۱۴۰۲ ملزم شدند

شرکت‌های معدنی استان کرمان برای ارائه برنامه توسعه‌ای سال ۱۴۰۲ ملزم شدند

استاندار کرمان گفت: استان ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی دارد که عمده توسعه استان باید از همین محل اتفاق بیافتد.

شرکت‌های معدنی استان کرمان برای ارائه برنامه توسعه‌ای سال ۱۴۰۲ ملزم شدند

به گزارش سرویس اقتصادی اقطاع خبر به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز در جلسه شورای معادن استان کرمان با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم که توفیق بهره‌مندی از برکات ماه مبارک رمضان و لیالی قدر را نصیبمان کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که ادعای خسارت از فعالیت معادن دارند گزارش خود را به صورت مستند ارائه کرده و هر چه سریع‌تر تحویل بدهند، گفت: سهم استان کرمان از محل یک درصد فروش معادن از همین ابتدای سال باید پیگیری شود و شرکت‌های معدنی برابر قانون موظف به پرداخت هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پرداخت حقوق معادن نیز باید با جدیت پیگیری شود که یک ظرفیت بودجه‌ای برای استان است، افزود: شرکت‌های معدنی استان برنامه توسعه‌ای خود در سال ۱۴۰۲ را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه خدمات به شرکت‌ها منوط به ارائه برنامه‌های توسعه‌ای که در استان دارند، شود ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی دارد و عمده توسعه استان باید از همین محل اتفاق بیافتد.

به گزارش تسنیم، در در جلسه شورای معادن استان کرمان مقرر شد شرکت ملی مس و شرکت صنعتی معدنی گل گهر و گهرزمین در تفاهم با بانک‌های استان به نحوی عمل کنند که مبلغی به عنوان تسهیلات ارزان قیمت از محل معادل گردش حساب به واحدهای تولیدی که با معرفی کارگروه رونق تولید مصوب می‌شود، پرداخت کنند.

دبیر شورای بانک‌های استان کرمان نیز ظرف یک ماه آینده به استناد مصوبات قبلی شورا نسبت به بررسی آخرین وضعیت انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ از جمله صنایع مس، گل‌گهر، گهر‌زمین، اسفندقه، زغالسنگ، ماهان، میدکو و سایر شرکت‌ها اقدام و گزارش آن را در جلسه آتی شورا ارائه کند.
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *