شش هزار سگ بالغ بلا صاحب وبال گردن شهرداری کرمان/ محیط زیست اقلیمی برای رها سازی سگ های عقیم شده ندارد

شش هزار سگ بالغ بلا صاحب وبال گردن شهرداری کرمان/ محیط زیست اقلیمی برای رها سازی سگ های عقیم شده ندارد

صبح امروز در نشست علنی شورای شهر اعتبار یک میلیارد تومانی برای عقیم سازی سگ های بلا صاحب به شهرداری کرمان اختصاص داده شد که این امر موجب اعتراض اعضای شورای شهر هم بود زیرا از بودجه شهر بوده و هفت سازمان دیگر که مجری تعیین تکلیف سگ های بلا صاحب هستند عملا عملکرد صفری را از خود نشان داده اند.

شش هزار سگ بالغ بلا صاحب وبال گردن شهرداری کرمان/ محیط زیست اقلیمی برای رها سازی سگ های عقیم شده ندارد

به گزارش اقطاع خبر پنجاه و هفتمین نشست علنی شورای شهر کرمان با حضور اکثریت اعضاء و اصحاب رسانه برگزار شد.

حسین چناریان در ابتدای این نشست از پیشنهادات بودجه ایی شهرداری کرمان خبر داد و گفت: این نهاد از هفت ردیف بودجه خود در کسر اعتبار کرده و برای ۱۷ ردیف بودجه جدید در خواست اعتبار داشته است.

وی ادامه داد: به پیشنهاد شهرداری از پروژه های اجرایی شهرداری در زمینه آرامستان جدید، روشنایی معابر، جدول کشی و رینگ اطراف شهر،خرید ماشین آلات شهرداری، مرکز کنترل و پایش تصویری اعتبار اختصاص یافته کسر شود که جمع اعتبار کسر شده به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان است.

چناریان تاکید کرد: برای ۱۷ ردیف بودجه جدید نیز از همین ۴۰ میلیارد اعتبار جدید تعیین شده است، احداث و نگهداری پارکینگ ها، ایمنی و روشنای پارکینگ ها،جدول گذاری محور هفت باغ ، احداث پل عابر پیاده در خیابان شهید قدوسی، تکمیل و تجهیز پایانه مسافربری ، تکمیل بنای سازمان حمل و نقل بار، طراحی اجر و زیبا سازی شهری،دیون عمرانی و تملک دارایی های شهرداری، عقیم سازی سگ های بلا صاحب،خرید گاری و سطل زباله از مهمترین این ردیف بودجه ای بود.

در ادامه این نشست هنگامی که اختصاص بودجه یک میلیارد تومانی برای سگ های بلا صاحب از سوی شهرداری عنوان شده بود مورد اعتراض اعضای شورای شهر قرار گرفت و هر کدام نظری را ارائه دادند.

محمد رضا کومساری نائب ریسس شورای شهر کرمان مدعی شد، ۷ سازمان مجری طرح تعیین تکلیف سگ های بلا صاحب هستند اما هیچ کدام حتی یک قدم برنداشته اند.

برای هر سگ یک میلیون تومان هزینه عقیم سازی صرف می شود

وی ادامه داد: برای هر سگ یک میلیون تومان هزینه عقیم سازی صرف می شود و در حال حاضر ۶ هزار سگ بالغ برای عقیم سازی داریم و این آمار جدای از تعدادد همه سگ هایی است که شهرداری جمع آوری می کند و هنوز هم مردم در کوچه وخیابان با گله های سگ روبه رو هستند.

شعر باف شهردار کرمان نیز در تکمیل صحبت های نایب رییس شورای شهر اذعان کرد: عملا محیط زیست ما را آچمز کرده است و کتبا اعلام کرده است که اقلیمی برای رها سازی سگ های عقیم سازی شده در سطح شهر کرمان نداریم، با این اوصاف چه باید کرد؟ آیا رها سازی سگ ها بعد از عقیم سازی که باید بر عهده دام پزشکی می بود را ما انجام دادیم، سگ ها را در همان محله ای که گرفته ایم رها کنیم ؟؟؟

فتح الله مویدی نیز در تکمیل سخنان شهردار گفت: باید به صورت جدی از استاندار خواسته شود تا یک جلسه با فوریت تشکیل دهد و نهادهای مجری را پای کار بیاورد تا وضعیت فعلی را مورد بررسی قرار داده و نهادهای متخلف شناسایی شود چطور یک کارگرو ۷ نهادی همه فعالیت ها را بر عهده شهرداری می اندازد و عملا بار را بر دوش یک عضو می اندازد.

با وجود تمام مخالفت ها در اختصاص اعتبار یک میلیاردی برای سگ های بلا صاحب بالاخره این اعبتار تصویب و در اختیار شهرداری قرار گرفت.

حسین چناریان به دیگر پیشنهادات شهرداری در خصوص تامین اعتبار اشاره کرد و گفت: برای حفر پاه لندفیل نیز ۸ میلیارد تومان اختصاص داده شد که در اصل به اعتباری ۲۰ میلیاردی نیاز داشت اما شهرداری با امکانات و تجهیزات خود قصد اجرای آن را دارد که این امر هزینه ها را کاهش می دهد.

کمیته ایمنی ذیل خدمات شهری تشکیل شده است
وی ادامه داد: برای خرید ۵۰۰ سطل زباله و گاریچه حمل در ۵ شهرک به عنوان پایلوت نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد که اعضا برای خرید ۲۵۰۰ سطل باقی مانده که نیاز کلی شهر برای اجرای کامل سه هزار عدد است اختصاص اعتبار منوط به گزارش عملکرد و ارائه نظریه کارشناسی بعد از یک بازه زمانی بعد از طرح در شورای شد.

در ادامه به حادثه منجر به فوت کودک دوساله در آب نمای شهر کرمان اشاره شد و عنوان شد که یک کمیته ایمنی ذیل خدمات شهری ایجادشده است تا تمامی مشکلات پارک ها اعم از دوربین های مداربسته ، روشنایی مناسب، کف پوش زمین های بازی، شناسایی لبه های تیز و برنده، سیستم برق و … بررسی و به شورا ارائه کند.

در پایان این نشست علنی نیز به طرح جامع گلزاری شهدای کرمان اشاره شد و که محمود شعر بافت شهردار کرمان در این زمینه توضیح داد: متاسفانه طرحی به اسم طرح جامع گلزار وجود ندارد و نوشته هم نشده است.

طرحی به اسم طرح جامع یا تفصیلی گلزار نداریم

وی با بیان اینکه طرح جامع باید توسط اعضای شورا و کارشناسان نوشته و بعد تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ طی فرایند قانونی به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شود متاسفانه هنوز طرحی به اسم طرح جامع یا طرح تفصیلی نوشته نشده است.

شعر باف ادامه داد: طرحی که مشاور برای آن انتخاب شده است فقط ساماندهی گلزار شهداست نه طرح جامع که مقطعی هم هست و عملا نظر شورای ترافیک و یا دیگر اعضا در آن وجود ندارد فقط یک طرح ساماندهی برای دریافت بودجه استانی عنوان شد که با این شرایط ما برای بودجه استانی به سالگرد نخواهیم رسید که طرحی اجرا شود.

شهردار کرمان تاکید کرد : شهرداری کرمان در حد توان و با منابع داخلی خود در حال ساخت پارک شهید سلیمانی در جوار گلزار شهدا و پارکینگ حوض ستاره است، اما در طرح ساماندهی عملا نقش اجرایی به شهرداری داده نشده است.

در پایان محمد رضا کومساری نائیب رییس شورای شهر کرمان از مسئولان امر خواست تا در شان مردم کرمان برای حاج قاسم تلاش و فعالیت کنند و عملا یک طرح جامع وتفصیلی خوب نگاشته شود زیرادر تمام مصوبات شورا برای اجرا در گلزار دچار مشکل هستیم و این در شان مردم کرمان نیست که در آستانه سومین سالگرد هنوز طرح جامع و تفصیلی برای گلزار بین المللی نداشته باشد

انتهای پیام/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *