شهر و خانواده را بانوان مقاوم و متعهد زنده نگه می‌دارند

شهر و خانواده را بانوان مقاوم و متعهد زنده نگه می‌دارند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: شهر و خانواده را بانوان مقاوم و متعهد زنده نگه می‌دارند و همه جا برای بانوان سنگر است که در عرصه خدمت، خانواده، رسانه و … مسئولیت شناس هستند و برای نگهداری سنگرهای بی‌بدیل خود تلاش می‌کنند.

شهر و خانواده را بانوان مقاوم و متعهد زنده نگه می‌دارند

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ انسیه خزعلی امروز، ۱۶ آذرماه در مراسم افتتاح دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در سالروز تکریم مقام زن و مادر، در گلزار شهدای کرمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: مردم غزه درگیر حملات وحشیانه و داعش‌گونه رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: هنوز صدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی در غزه و فلسطین می‌پیچید و مقاومت را به ایستادگی دعوت می‌کند. عکس و نشان حاج قاسم ترس و لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

خزعلی با اشاره به ایستادگی زنان در عرصه‌های مختلف و به ویژه هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: ایستادگی آبادان مرهون زنانی بود که حاضر نشدند شهر را ترک کنند و با حضور خود، قوت قلبی برای رزمندگان بودند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: شهر و خانواده را بانوان مقاوم و متعهد زنده نگه می‌دارند و همه جا برای بانوان سنگر است که در عرصه خدمت، خانواده، رسانه و … مسئولیت شناس هستند و برای نگهداری سنگرهای بی بدیل خود تلاش می‌کنند و در کرمان نیز چنین است.

وی با اشاره به مقام مادران شهدا و از جمله مادران شهدای استان کرمان گفت: این مادران که با تمام وجود ایثار و تلاش کرده و فرزندان و خدمتگذارانی برای دین، ملت، نظام و ارزش‌ها تربیت نمودند، برای ما الگو هستند.

خزعلی تصریح کرد: مادران هزینه زیادی می‌پردازند تا جامعه بهشتی شود و در برابر زودگویان بایستد و عزت و عظمت ممکلت را حفظ کند و باید این الگوها واثرگذاران را شناخته و بشناسانیم و در مسیر آنها حرکت کنیم و خداوند برای مردان و زنان مومن الگوهایی از جنس زنان مثال می‌زند مانند همسر فرعون.

معاون امور زنان و خانواره رئیس جمهور با اشاره به اینکه جریان انقلابی در میان زنان باید تقویت شود، گفت: هدف گنگره ملی بانوان تاثیرگذار، معرفی زنان نخبه، بدون هیاهوی رسانه‌ای و سوگیری و به منظور ایجاد گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده است.

وی اظهار کرد: غرب تلاش زیادی دارد خانواده، زنان و بسیاری از ارزش‌ها و عوامل هویتی و اصالت در خانواده را مورد هجمه قرار بدهد و وظیفه داریم الگوی صحیح زن متعالی را در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تعریف کنیم و به اجرا در بیاوریم و در این راستا ارتقاء ظرفیت، هم افزایی بانوان و مراکز تخصصی برای نشان دادن توانمندی‌ها و افزایش مشارکت آن‌ها را در حل مشکلات کشور و مدیریت‌های کلان داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای نخستین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار و شناسائی و تقدیر از تعدادی از این زنان بیان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و میزهای پایش و ارزیابی و نمایشگاه جانبی از دستاوردهای زنان را در سراسر کشور در دومین کنگره ملی برگزار خواهیم کرد و ایجاد شبکه فعال را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از همه تخصص‌ها در شورای سیاست گذاری کنگره حضور دارند، افزود: الگوسازی برای اعتلای کیفیت خانواده به عنوان هسته اولیه اجتماع که به کیفیت جامعه منجر خواهد شد را در برگزاری کنگره دنبال می‌کنیم و معاونت کار تسهیلگری، حمایت و پشتیبانی، ساماندهی و رفع خلاءها را انجام می‌دهد.

خزعلی در ادامه با بیان اینکه بانوان کشورمان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://banooiran.ir/ ثبت نام و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند، گفت: نقش مادری و همسری یکی از آیتم‌های مهم در برنامه‌ریزی و داوری مد نظر است و ارزش مداری و توجه به هنجارهای ایران اسلامی مورد توجه جدی است.

وی بیان کرد: تاثیر در ارزش‌ها و تغییر سلایق و جامعه پذیری و تاثیر بین المللی در تقدیر از بانوان مد نظر و تلاش این است اقشار کمتر دیده شده از جمله زنان فعال در روستاها را بیش از گذشته ببینیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: استقامت و پیگیری، توانایی حل مسائل، اینکه محصولات تولید شده چقدر با فناوری ارتباط دارد و سیاست‌های کلان کشور برای حفظ و استمرار خانواده و نسل، تاثیرگذاری در سلامت جسمی و روحی بانوان و … شاخص های انتخاب بانوان تاثیرگذار است و سال گذشته ۱۴ هزار نفر شناسائی شدند و امسال رو به افزایش است.

علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: زنان در طول تاریخ در کنار مردان حضور داشته‌اند و نقش زنان در پیروزی انقلاب بسیار موثر بود و امروز در همه زمینه‌های اجتماعی حضور زنان به عنوان مدیر و تاثیرگذار در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، دانش و … را شاهد هستیم

بیگ زاده با اشاره به همراهی و پشتیبانی زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و راهی کردن همسران و برادران و فرزندانشان به جبهه، تصریح کرد: بانوان نقش بی بدیلی در تاریخ جمهوری اسلامی دارند و خیلی نقش آفرین بوده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *