شهیدی که بدن او در حالت شهادت اِرباً اِربا بود

شهیدی که بدن او در حالت شهادت اِرباً اِربا بود

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: حضرت علی اکبر ویژگی‌های خاصی داشتند که یکی از ویژگی‌ها، این بود که بدن او در حالت شهادت اِرباً اِربا شد.

شهیدی که بدن او در حالت شهادت اِرباً اِربا بود

مریم السادات طباطبائی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، پسر اول امام‌حسین (ع) بودند و در ۱۱ شعبان سال ۳۳ هجری قمری به دنیا آمدند و در سال ۶۱ هجری روز دهم محرم، روز عاشورا به شهادت رسیدند.

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: حضرت علی اکبر علیه‌السلام، موقع شهادت ۲۷ سال سن داشتند و پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) در مورد اوصاف علی‌اکبر جمله تکان دهنده‌ می‌فرماید: حضرت علی‌اکبر شبیه‌ترین فرد خلقاً و منطقاً به رسول خداست، شبیه ترین فرد یعنی از لحاظ چهره، از لحاظ اخلاق، از لحاظ گفتار به رسول اکرم(ص) است.

 طباطبائی بیان کرد: رسول اکرم شخصیت است که” اِنَکَ لَعلَ خُلق العظیم” بالاترین، بهترین و برترین اخلاق را دارد و “و مایِنطقُ اِنَ حوائن هوالله وحین یوها”جز کلام حق نمی‌گوید، رسول اکرم پیامبر خداوند که برگزیده و آخرین رسول الهی است.
 
استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: امام حسین می‌فرمایند که شبیه‌ترین فرد به رسول اکرم علی اکبر است یعنی ایشان در فضائل اخلاقی می‌درخشد.

وی اظهارکرد: حضرت علی‌اکبر(ع) بسیار بخشنده، شجاع، مهربان، رئوف بود و اینها و فضائل دیگر اخلاقی تماماً در وجود حضرت است و در حد اعلاء و بهترین این شخصیت والای علی اکبر (ع) و شخصیتی که در روز عاشورا،  وقتی پدر حضرت بالای سر پیکر مطهر حضرت علی اکبر علیه‌السلام رسیدند آنجا عمر سعد را نفرین کرد که نسلت قطع شود و این نشان اوج علاقه امام‌ حسین علیه‌السلام، به این فرزند، فرزندی که در رفتار، گفتار،کردار بهترین بود، برترین بود.

طباطبائی گفت: حضرت علی اکبر (ع)، از جوانی مجموعه‌ای از خوبی‌ها و فضیلت‌ها و نمونه‌ای روشن از فضایل عترت پاک پیامبر(ص) بود و حتی کسی چون معاویه هم که دشمن خاندان عصمت بود، به فضایل او اقرار داشت.

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: امام حسین علیه‌السلام، حضرت علی اکبر علیه‌السلام را عصاره بنی‌هاشم و شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) دانسته، فرمود هر وقت دلمان برای رسول‌الله تنگ می‌شد، مشتاق زیارت علی‌اکبر(ع) می‌شدیم و زیارت و ملاقات علی‌اکبر علیه‌السلام بود که دلمان را در فراق پیامبر (ص) تسلی می‌بخشید.

وی افزود: حضرت علی‌اکبر(ع) در جوار پدرش پایین پای حضرت به خاک سپرده شدند و در این سال‌ها که بسیاری از کراماتی و شفاهایی که با توسل به حضرت داشتند و آن علاقه و آن ارادتی که عاشقان و شیفتگان به حضرت علی اکبر(ع) دارند و توسل‌هایی که به حضرت دارند دیده شده است.

طباطبائی در پایان گفت: خداوند به ما توفیق دهد که در مسیری قدم برداریم که رضای و خشنودی خداوند و  ائمه اطهار باشیم و جوانان ما از جوان کربلا که معرفت و بصیرت کامل به امام زمانش دارد درس بگیرند و جوان کربلا که شهادت را چقدر زیبا می‌بیند، جوانان  شجاعت، جوانمردی؛ مطیع امر امام زمان‌شان بودن؛ اخلاص و آن عبادت‌های عاشقانه حضرت علی اکبر(ع) را یاد بگیرند.

انتهای خبر/ تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *