شهید سلیمانی نماد بزرگ فرهنگ مقاومت و ایثار است

شهید سلیمانی نماد بزرگ فرهنگ مقاومت و ایثار است

وزیر سابق امور خارجه کشور گفت: نگرانی قدرت‌های بزرگ از ایستادگی مردم ایران و فرهنگ مقاومت و ایثار است که شهید سلیمانی نماد بزرگ فرهنگ مقاومت و ایثار است و این نماد است که مردم را می‌سازد.

شهید سلیمانی نماد بزرگ فرهنگ مقاومت و ایثار است

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ محمدجواد ظریف پیش‌از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران با اشاره به مفاهیم مختلف در سیاست خارجی گفت: واژه‌های سیاست خارجی، منافع ملی و امنیت ملی درهم تنیده هستند و برای سیاست خارجی به نظریه‌پردازی‌های بومی نیاز داریم.

وزیر سابق امور خارجه کشور ادامه داد: باید نظریه‌ها را بشناسیم و این مهم را باید بدانیم که نظریه ابزار تحلیل است؛ بنابراین نظریه را بر اساس شرایط ایران عزیزمان طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی پیگیری منافع ملی است و دیپلماسی راهکار پیگیری سیاست خارجی با کمترین هزینه و بیشترین پایداری است، در خصوص ارتباط سیاست خارجی با منافع و امنیت ملی اظهار کرد: سیاست خارجی‌ای که منافع ملی و امنیت ملی را دنبال نکند، نمی‌‌تواند آن را سیاست خارجی درست پنداشت.

ظریف با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان‌های کرمان و خوزستان ابراز کرد: منافع ملی و امنیت ملی حتما با بقا شروع می‌شود و ادامه حیات کشور و آن مجموعه سیاسی است که با حاکمیت آن را می‌شناسیم که بقا دولت و ملت درهم تنیده است که البته تنها عناصر تامین‌کننده منافع و امنیت ملی، عناصر مادی نیستند، بلکه عناصر انگیزشی و معنوی نیز در این زمینه دخیل هستند.

وزیر سابق امور خارجه کشور بیان کرد: به قانون اساسی که نگاه کنیم پنج عنصر برابر، برای امنیت ملی دیده شده است که از دیدگاه قانون‌گذار پنج عنصر امنیت ملی داریم که از ابن تعداد دو عنصر، عناصر معنایی هستند.

وی با بیان اینکه نگرش جداسازی منافع آرمانی از منافع ملی، یک نگرش تبلیغاتی است، اظهار کرد: تصور اینکه منافع آرمانی با منافع ملی ما در تضاد هستند، تصور بسیار غلطی است.

ظریف ادامه داد: از یک دیدگاه جامع‌نگر می‌توانیم بعد از عنصر بقا، عنصر مردم را مهم‌ترین زمینه امینت ملی، مهم‌ترین عامل بازدارندگی و عامل قدرت ملی در نظر بگیریم؛ آنچه که به کشور قدرت، بازدارندگی، قدرت بین‌المللی می‌دهد، مردم هستند؛ مردم هستند که قدرت ملی و بازدارندگی ایجاد می‌کند و قدرت مردم باعث حفظ کشور شده است.

وزیر سابق امور خارجه کشور گفت: نگرانی قدرت‌های بزرگ از ایستادگی مردم ایران، از فرهنگ مقاومت و ایثار است که شهید سلیمانی نماد بزرگ فرهنگ مقاومت و ایثار است و این نماد است که مردم را می‌سازد.

وی الهام‌بخشی را یکی از عناصر قدرت عنوان کرد و افزود: اگر به سند چشم‌انداز نگاه کنیم، الهام‌بخشی یعنی جمهوری اسلامی ایران بتواند برای دیگران نمونه باشد و مهم‌ترین عنصر در الهام‌بخشی این است که مردم دنیا و منطقه به جمهوری اسلامی، به‌عنوان نمونه نگاه کنند.

ظریف بیان کرد: نفود ایران در منطقه، یک منبع قدرت است، انسجام اجتماعی و توان نظامی، منبع قدرت است و در کنار آن‌ها ما نیاز داریم به تمام منابع قدرت داخلی در کنار نفوذ و حضور خارجی توجه کنیم؛ چراکه این حضور و نفوذ می‌تواند قدرت را افزایش دهد.

وزیر سابق امور خارجه کشور با تأکید بر اینکه مشروعیت و رضایت‌مندی مردم، عزتمندی و الهام‌بخشی از پایه‌های قدرت ملی هستند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نگاه جامعه‌نگر به سیاست خارجی، منافع ملی و امنیت ملی داشته باشیم، می‌توانیم در جهت ایران آزاد در صحنه جهانی و منطقه حرکت کنیم.

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *