صدور کارت ملی هوشمند برای ۹۰ درصد جمعیت رودبارجنوب

صدور کارت ملی هوشمند برای ۹۰ درصد جمعیت رودبارجنوب


به گزارش خبرنگار اقطاع خبر از رودبارجنوب، حاجبی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رودبارجنوب به همراه کارکنان این اداره با حضور در دفتر فرماندار با پرورش فرماندار شهرستان رودبارجنوب دیدار کردند.

 


در این دیدار پرورش فرماندار رودبارجنوب ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان ثبت احوال آمارثبت وقایع حیاتی را بررسی و تاکید کرد: آمارنقش بسیار مهمی درتصمیم گیری در زمینه های اجتماعی و فرهنگی ایفا می کند.


 


وی ادامه داد: ثبت احوال،سنگری برای دفاع از تابعیت و هویت ملی است،لذا بر ثبت به موقع و دقیق وقایع دقت داشته باشید.


 


 فرماندار رودبارجنوب تاکید کرد: تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع و رضایتمندی اهالی شریف شهرستان رودبارجنوب در راس امور کاری باشد.


 


در ادامه حاجبی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رودبارجنوب بیان کرد: ۹۰ درصد جمعیت شهرستان کارت هوشمند ملی دارند.


 


حاجبی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش هزینه‌های دولت و مردم است، افزود:  کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده است.


 


این کارت دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد و در آینده، نیازی به ارائه اسناد شناسنامه ای و بیمه ای برای دریافت خدمات نخواهد بود.


 


وی اظهارکرد: کسانی که تاکنون موفق به تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی نشده‌اند لازم است با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام و تکمیل درخواست کارت هوشمند ملی خود، اقدام کنند.


 


صدور شناسنامه مکانیزه برای ۵۰ درصد جمعیت رودبارجنوب 


 


مصطفی حاجبی خاطر نشان کرد: تحقق نظام هویتی هوشمند و تمام الکترونیک و ارتقای سطح سازمان در کشور هدف اصلی ماست که این امر با همت، تلاش و همیاری و همکاری تمام کارکنان سازمان محقق خواهد شد.


 


وی با اشاره به صدور شناسنامه های جدید افزود: از دهه ۸۰ به بعد سازمان ثبت احوال شناسنامه های جدیدی صادر کرد که مکانیزه بوده و شناسنامه های جلد قرمز که اطلاعات آن به صورت دستی وارد می شد دیگر صادر نشد.


 


مصطفی حاجبی تصریح کرد: ۲ مدل شناسنامه مکانیزه زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال وجود دارد و براساس برنامه ریزی های انجام شده نوجوانان ۱۵ سال که قصد عکس دار کردن شناسنامه را دارند در اولویت تعویض و صدور شناسنامه مکانیزه هستند.


 


مدیر ثبت احوال رودبارجنوب اذعان کرد: افرادی که مشخصات هویتی آن ها تغییر و یا شناسنامه آن ها مفقود می شود بعد از مهلت مقرر قانونی یک ماه باید برای صدور شناسنامه مکانیزه اقدام کنند.


 


وی گفت: ۵۰ درصد جمعیت رودبارجنوب شناسنامه مکانیزه دارند و برخی سازمان ها و دستگاه ها برای بروز کردن اطلاعاتی مانند گذرنامه باید شناسنامه مکانیزه داشته باشند.


 


شهرستان رودبارجنوب با جمعیتی نزدیک به ۱۳۰هزار نفر در فاصله ۳۳۰کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.


 


انتهای پیام/


https://armanekerman.ir/vdca66n6u49nem1.k5k4.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *