صنایع دستی؛ نماد فرهنگ اصیل، تاریخ کهن و هنر مردم منوجان

صنایع دستی؛ نماد فرهنگ اصیل، تاریخ کهن و هنر مردم منوجان

سبد بافی، قالیبافی، حصیر و چیلک بافی، جاروبافی، خوس بافی، کیف دوزی، گلابتون دوزی، شک دوزی و کم دوزی مهم‌ترین شاخه‌های صنایع‌دستی درشهرستان منوجان هستند.

صنایع دستی؛ نماد فرهنگ اصیل، تاریخ کهن و هنر مردم منوجان

به گزارش اقطاع خبر؛ صنایع دستی نمادی از فرهنگ، آیین و رسم و رسوم زندگی مردمان سرزمین های مختلف است و ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و فرصت مناسبی است تا این نماد فرهنگی ـ اقتصادی ملت ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.

با توجه به اهمیت صنایع دستی ، بیستم خردادبه روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است وصنایع دستی، حاصل روح ملت‌ها و دستاورد هنرهای آموخته از نسلی به نسل دیگر است وخصوصیات فرهنگی و ویژگی‌های قومی، از طریق این کالا مبادله می‌شود و نوعی ارتباط فرهنگی در میان جامعه‌ها پدید می‌آورد.

صنایع دستی نوعی کار هنرمندانه است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی با بهره گیری از دست و ابزار بسیار ساده و ابتدایی ساخته می شود، این صنعت بیانگر ذوق و هنر مردم هر منطقه می باشد که از نیاکان به ارث رسیده است.

سبد بافی ،قالیبافی، حصیر وچیلک بافی ،جاروبافی ،خوس بافی،کیف دوزی ،گلابتون دوزی، شک دوزی و کم دوزی مهم‌ترین شاخه‌های صنایع‌دستی درشهرستان منوجان هستند.

 گفتنی است بانوان منوجانی در کنار خانه داری با دستانی توانا و فکری خلاق مشغول درست کردن این صنایع دستی زیبا هستند. 

انتهای پیام/محمدی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

آغاز خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده

آغاز خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: با توجه به کاهش قیمت لیموترش، خرید توافقی لیموترش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *