عشق به وصال به الله، از همه چیز بالاتر است

عشق به وصال به الله، از همه چیز بالاتر است


به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری اقطاع خبر به نقل از نوید شاهد کرمان، طلبه شهید «محمدحسن فقیه» بیست و ششم آبان ۱۳۴۳، در شهرستان کرمان چشم به جهان گشود.

وی طلبه حوزه علمیه بود، به عنوان بسیجی در جبهه‌ حضور یافت، سرانجام در بیست‌ و سوم تیر ۱۳۶۱، در شلمچه براثر اصابت ترکش شهید شد.

پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص سال ۱۳۷۵، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

فرازی از وصیت‌نامه طلبه شهید «محمدحسن فقیهم را مرور می‌کنیم؛




بنام خداوندی که مارا به راه راست هدایت کرد و در این راه ما را با موفقیت به سر منزل مقصود رساند و حمد او را که مرگ افتخار آفرین را نصیب ما کرد و ما را در زمره شهیدان قرار داد، سلام بر پدر و مادر عزیزم که مرا تربیتی شایسته نمودند و مرا در راه فطرت قرار دادند .

سلام بر خواهران و برادران و اقوام که بواسطۀ من رنج‌های زیادی کشیدند و ناراحتی‌های زیادی را متحمل شدند، مادر عزیزم، اگر من در رفتن به جبهه به میل تو عمل نکردم مرا ببخش و این را بر من خرده نگیر که عشق به وصال به الله و یاری حق برتر و بالاتر از اینهاست.

من به سوی شهادت می‌روم تا راهی را که با سختی زیاد باید بپیمایم ، میان‌بُر بزنم و از راهی که آسان‌تر است به هدف برسم .

مادر، بدان همیشه بیاد تو هستم، به یاد رنج‌هایی که به خاطر بزرگ کردن من متحمل شدی . بیاد آن روزهایی که بواسطۀ مریضی‌های من ، سختی‌هایی بر تو تحمیل شده بود .

اگر در این چند سالی که با تو بودم با تو بدرفتاری کردم، در این اواخر بسیار نادم و پشیمان بودم و می‌خواستم بیایم و به دست و پایت بیافتم و از تو طلب عفو کنم، اما شرم داشتم و نمی‌توانستم، اما حالا که این نامه را می‌خوانی دیگر من نیستم که خجالت بکشم، پس از تو به خاطر این بد‌رفتاری‌ها معذرت می‌خواهم و امید عفو دارم .

مادر عزیزم ، اگر به خواست خدا من لیاقت شهادت پیدا کردم و شهید شدم از تو می‌خواهم که زینب‌وار عمل کنی و برای من ناله نکنی، البته نمی‌گویم که گریه نکنی چون محبت مادر بالاتر از این حرف‌هاست ، از تو می‌خواهم که خدای ناکرده ناشکری و اجر خود را پایمال نکنی.

هر وقت به یاد من افتادید ، به یاد امام حسین «ع» بیافتید که در یک روز هم علی اکبر داد  و هم علی اصغر و همچنین ۷۲ تن دیگر از بهترین یارانش را و در عصر عاشورا وقتی که با پیکر پر از زخم و با روحی آکنده از داغ  قتل یاران بر روی زمین کربلا افتاده بود.

شما ای خواهرانم راه زینب را پیش بگیرید و پیام شهیدان را به مردم برسانید و بگویید که هدف ما چه بوده است، ان شاالله که در روز قیامت با هم خدمت رسول الله  (ص) محشور شویم .

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcfvtdy0w6dmya.igiw.html


درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر» رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *