عفاف و حجاب؛ مانع بزرگ برای اهداف غربی‌هاست

عفاف و حجاب؛ مانع بزرگ برای اهداف غربی‌هاست

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: عفاف مانع بزرگ برای اهداف غربی‌هاست، آن‌ها به دنبال آزادی بی‌قید و شرط زن و مرد ایرانی هستند.

عفاف و حجاب؛ مانع بزرگ برای اهداف غربی‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف یعنی حالت درونی و باطنی که مانع ارتکاب گناه می‌شود، پس عفاف ریشه حجاب است؛ چرا که اگر عفاف نباشد حجاب هم نیست و حجاب تبلوری از عفاف است.
 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان ادامه داد: کشورهای اسلامی که توانستند از نفوذ سبک زندگی غربی و استفاده از مدل‌های غربی جلوگیری کنند، از سلامت بیشتری در حوزه عفاف برخوردارند و هرچه پیش می‌رویم متاسفانه مدیران و چهره‌های اثرگذار اجتماعی از سبک زندگی اسلامی فاصله می‌گیرند و زندگی شخصی آنها پر است از تجملات و واردات روز و این مدیر نمی‌تواند مروج ساده زیستی و بی‌علاقگی به زخارف دنیایی باشد.

وی ابزار کرد: در کشور ما یک لباس دلخواه یک زن مسلمان و معتقد به حجاب به راحتی پیدا نمی‌شود، این حکایت از بی‌توجهی مسئولان به این امر دارد و زمانی ورود هر نوع توریست به کشور باز شد و آزادانه هر کاری را انجام دادند، باید تبعات آن را پذیرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی تصریح کرد: عفاف یک سد و مانع بزرگ برای اهداف غربی‌هاست، آن‌ها به دنبال آزادی بی‌قید و شرط زن و مرد ایرانی هستند، آن‌ها ابتدا ریشه را می‌زنند و حیا، عفت و غیرت را می‌گیرند و در این صورت زن و مرد بدون مقاومت تسلیم برنامه‌های آنها می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان اظهار کرد: آنچه که قرن‌های گذشته در آندلس اتفاق افتاد، از همین قماش بود؛ جوان مجسمه احساسات است، با نگاهش آلوده می‌شود، صحنه‌ای ناهنجار او را به خود جلب می‌کند و به دنبال خود می‌کشد و با استمرار آن روحیه مقاومت و عفاف او ضعیف و وسوسه‌های شیطان نابودش می‌کند؛ در رژیم پهلوی دنبال همین موضوع بودند.

وی با بیان این‌که مطالعه تاریخ آندلس و سقوط مسلمانان از قله عزت می‌تواند عبرت خوبی برای نسل امروز ما باشد، تصریح کرد: عده‌ای اموال عمومی را اختلاس می‌کنند و برخی امنیت روانی جامعه را در کف خیابان؛ نقشه و طرح دشمن نابودی عفت جامعه است و جامعه فاقد عفاف قابل تسخیر و نفوذ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی تأکید کرد: ما باید فرزندان را به گونه‌ای تربیت کنیم که از اعتماد به نفس کامل و ایمان قوی برخوردار باشند تا با رفتن به دانشگاه و یا استخدام در اداره‌ای سبک زندگی پوشش آنها عوض نشود، خانواده‌های مذهبی بسیاری داریم که در تربیت این نوع فرزندان عاجزند.

وی خاطرنشان کرد: یک جوان با ازدواج عوض می‌شود، تقیدات دینی او کم می‌شود، شما چند جوان را سراغ دارید که با رفتن به دانشگاه ایمان و اخلاقش بهتر و عمیق‌تر شده باشد؟ علت چیست؟ حجاب و عفاف نیز از همین قماش است، لذا باید درستی عفاف و حجاب و آثار مثبت آن برای دختران و پسران جوان به درستی تبیین شود.

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *