علت خروج نخبگان از کشور، نبود امکانات و تجهیزات واقعی در کارگاه ها است

علت خروج نخبگان از کشور، نبود امکانات و تجهیزات واقعی در کارگاه ها است

محسن شمسی گفت: ما در عرصه دانش بنیانی در تولید و اشتغال هیچ راهی نداریم جز اینکه نخبگان و دانشمندان  را در کارگاه هایی مجهز به علم روز مستقر کرده و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم ، زیرا ما  هم به  استاد، هم محیط کار و هم دانشجوی خوب نیاز داریم تا بتوانیم عرصه دانش بنیانی را در نقطه اوج پیش ببریم.

علت خروج نخبگان از کشور، نبود امکانات و تجهیزات واقعی در کارگاه ها است

به گزارش” اقطاع خبر ” محسن شمسی رئیس سایق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: در نگاه به علم تغییرات اساسی صورت گرفته است و افراد محیط واقعی کار و فعالیت را در راس برنامه ریزی های خود قرار داده اند و رشته های طراحی و آرایش و غیره … موفقیت هایی صورت گرفته است که تداخلی هم با سیاست های دانشگاه های مادر نداشته اند.

وی تا کید کرد: حفظ کیفیت در پرورش مهندس و تکنسین کاردان از اولویت ها و سیاست های  مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است، اگر با نخبگان صحبت کنیم، اعلام می کنند؛ که امکانات واقعی در اختیار من قرار داده نشده است بنابر این برای رشد از کشور خارج شده ام.

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: هرم تحصیلات تکمیلی در کشور  ما وارونه است، مدرک داران از متخصصان بیشتر هستند و عملا نخبگان سربازان گمنام جنگ اقتصادی هستند که هنوز به علم و تخصص آنها نگاه واقعی نشده است.

وی با بیان اینکه علت خروج نخبگان از کشور، نبود امکانات و تجهیزات واقعی است، گفت: ما در عرصه دانش بنیانی در تولید و اشتغال هیچ راهی نداریم جز اینکه نخبگان و دانشمندان  را در کارگاه هایی مجهز مستقر کرده و امکانات لازم و به روز را در اختیار آنها قرار دهیم زیرا ما  هم به  استاد،  هم محیط کار و هم دانشجوی خوب نیاز داریم تا بتوانیم دانش بنیانی را در نقطه اوج پیش ببریم.

شمسی تاکید کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان در حال حاضر نیروهای جوانی جذب شده اند و با دانشگاه همراه شده اند و از بزرگان علمی استان نیز برای هدایت این تیم جدید کمک گرفته ایم، اکنون  مفتخریم که تمام اعضای جوان و متخصص در  هیئت علمی دانشگاه های جامع علمی کاربردی در ۱۲ مرکز دانشجو پروری می کنند.

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان عنوان کرد: مراکز علمی کاربردی کرمان در عرصه درجه بندی های علمی که در سطح کشور صورت می گرفت، همیشه جزو ۱۰ مورد اول بوده، به طور مثال در عرصه مسائل و مباحث فرهنگی  نیز ۴۹ رتبه برتر فرهنگی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه مقام سوم حراست کشور در بین تمامی مراکز جامع علمی کاربردی را،  استان کرمان کسب کرده است، گفت:  ما سال گذشته در جذب دانشجو رتبه سوم کشور بوده ایم، اما تا رسیدن به مهارت قابل توجه هنوز راهی طولانی را در پیش داریم  زیرا ما شاهدیم افرادی دکترای مکانیک دارند که اچار هم نمی توانند به  دست بگیرد و مهارت لازم را ندارد، برخی هم ماهرند اما علم ندارند و تجربی هستند، که دوره های کوتاه مدت می تواند بعد مهارتی افراد را تقویت کند.

شمسی با بیا ن اینکه  وزارت علوم، تجهیزات زیر بنایی را تامین نکرده است و سبب شده که اساتید علاقه مند به مقاله نویسی تا ساخت پروژ ه های سازه علمی، باشند، گفت:  در کنار اموزش ها علمی باید پروزه های تحقیقاتی و سازه ای نیز با تجهیز کارگاه ها د رکنار این نوع آموزش  صورت گیرد، دوره های کوتاه مدت هم باید جدی گرفته شود، زیرا بسیار درامد زا و اشتغال زا هستند، بنابر این باید به این نوع دوره ها نیز توجه ویژه کرد تا انحصار از دست برخی افراد که موجب سود جویی هم می شود خارج شود.

تلاش دانشگاه علمی کاربردی در پر کردن خلاء مهارتی دانشجویان
مسعود ایرانمنش سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در ادامه این آئین گفت: با صنعت بیگانه نیستم و به مثمرثمر بودن دوره‌های مهارتی نیز  واقف هستم.

وی تاکید کرد: در کشور لازم بود که برای کاربردی ساختن انواع  علوم گام های بلندی برداشته شود و دانشگاه علمی کاربردی سعی کرده است  تا هم قدمی بردار و هم در حال پر کردن  این خلاء است.

سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان متکی بودن دانشگاه‌های جامع به بخش خصوصی را از برجستگی‌های موسسات علمی کابردی دانست و بیان کرد: براساس ارزیابی که از حدود ۱۰۰ واحد تولید در استان انجام دادیم، دریافتیم که نداشتن نیروی تکنسین ماهر از مهمترین معضلات صنایع تولیدی کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه ضرورت تربیت نیروهای ماهر قابل لمس است‌، خاطر نشان کرد: نظارت کافی برای حفظ کیفیت آموزش باید داشته باشیم تا بتوانیم علم و صنعت را باهم همراه و همگام سازیم.

انتهای پیام/ طهماسبی

انتهای پیام / طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *