فداکاری شهید الداغی مصداق بارز کلمه غیرت بود

فداکاری شهید الداغی مصداق بارز کلمه غیرت بود

امام جمعه کهنوج گفت: فداکاری شهید الداغی مصداق بارز غیرت بود که در سایه رشد اعتقادات اسلامی و فرهنگی جامعه شکل گرفته بود.

فداکاری شهید الداغی مصداق بارز کلمه غیرت بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد نجنو در  گفتگو  با خبرنگار سرویس اجتماعی «اقطاع خبر»‌؛ با  اشاره به بروز اتفاقاتی همچون  جنایت  سبزوار، گفت: بروز این اتفاق در سبزوار ناشی از عدم برنامه‌ریزی دقیق متولیان فرهنگی برای نوجوانان و جوانان در  ایام اوقات فراغت  و حتی  عدم برنامه‌ریزی  مدارس بابت‌ تقویت بنیه اعتقادی و دینی دانش‌آموزان بود.

امام جمعه  کهنوج  ادامه داد:  طبیعی  است  نوجوانی  که  از دوران  کودکی  در  فضای مجازی  و  انواع بازی‌های خشن و فضای ناهنجار  و  ولنگاری مجازی رها  شده است همه روح‌‌ و روان او را فساد می‌گیرد .

وی افزود: اینجاست که تمام چشم و دل این جوانی که  غرق در این فساد شده به  راحتی می‌تواند دست  به اعمال  خشونت‌‌ آمیز   و هم چنین جنایتی بزند.

امام  جمعه  کهنوج  با بیان  اینکه خانواده نقش  به‌سزایی در  تربیت فرزندان دارند، تصریح کرد: اگر محیط خانواده یک فضای فرهنگی نباشد پدر و مادر اهل مراعات نباشند طبیعی است که این فرزند به راحتی طعمه افراد شیاد می‌شود و دست به هر عمل ناشایستی می‌زند.   

وی اظهار کرد: فداکاری شخصیتی هم چون شهید الداغی‌ مصداق بارز آن غیرتی‌‌ است که‌ در سایه رشد اعتقادات‌ اسلامی‌ و فرهنگی شکل‌ گرفته بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نجنو با اشاره به اینکه قطعا جامعه در شکل‌گیری شخصیت یک  فرد  نقش  بسزایی  دارد، افزود:  اگر جامعه، جامعه‌ فرهنگی و مذهبی باشد اشخاص  در‌ این جامعه با رویکرد‌ دین  و  مذهب  شخصیت‌ شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: قوانین موجود حدمی از آمران به معروف وناهیان‌‌‌ از منکر است و ما با کمبود قوانین مشکلی نداریم منتهی ایراد مقداری در اجرای قوانین است، که بعضاً سلیقه‌ای عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجنو با ​​​​​بیان این‌که  یکی از ایراداتی که به سلبریتی‌ها وارد است، گفت:  همین موضوع است به نظر من علتش ضعف در غیرت ملی و دینی و غیرت انسانی آن‌هاست که باید کمی درس غیرت‌ورزی برای آن ها تدریس شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا جنایت سبزوار تاثیرپذیر از فضای ناهنجار اغتشاشات پاییز قبل دارد و ممکن است که عده‌ای از روی غفلت در دام دشمن و شیطان قرار گرفته‌اند یا  ممکن  است، از روی لج‌بازی دست به این اقدامات جنایتکار زده‌اند.

انتهای خبر/

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

حس و حال روزه اولی‌ها

حس و حال روزه اولی‌ها

روزه اولی‌ها از حس و حالشان در اولین سال از روزه‌داریان می‌گویند. فایل ویدیو به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *