فعالیت ۳ کتابخانه در سطح استان کرمان

فعالیت ۳ کتابخانه در سطح استان کرمان

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از فعالیت سه کتاب‌خانه سیار فعال در مناطق سیرچ، رودبار جنوب و رستم‌آباد خبر داد.

فعالیت ۳ کتابخانه در سطح استان کرمان

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان؛ خدادادی در این مراسم افتتاح اتوبوس کتاب را در رفسنجان اتفاق فرهنگی مهم خواند و گفت: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست چرا که رهبر معظم انقلاب خود کتاب‌خوان حرفه‌ای هستند و مهم‌ترین دیدارهای ایشان با شعرا، ادبا و نویسندگان است و هر ساله در نمایشگاه کتاب حضور دارند و رفتار رهبری درباره کتاب الگوی رفتاری برای دیگران است.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان تاریخچه‌ای از کتاب‌خانه‌ها به ویژه کتابخانه‌های سیار افزود: نام کتابخانه‌های سیار با نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عجین است چرا که کانون اولین مجموعه در کشور است که کتابخانه‌های سیار را پیشنهاد و راه‌اندازی کرده است. در استان کرمان هم اولین کتاب‌خانه سیار روستایی در جیرفت در سال ۱۳۵۴ و ۴۸ سال پیش فعالیت داشته است.

وی بیان کرد: در طی این سال‌ها کتاب‌خانه‌های سیار بافت، شهربابک، کهنوج، منوجان، زرند و … به صورت دوره‌ای فعال بوده‌اند و در حال حاضر نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سه کتاب‌خانه سیار فعال در مناطق سیرچ، رودبار جنوب و رستم‌آباد دارد و هر یک حداقل به بچه‌های ۲۰ روستا خدمات فرهنگی ارایه می‌دهند.

خدادادی اضافه کرد: راه‌اندازی اتوبوس کتاب در رفسنجان شروع خوبی است اما باید در ادامه راه، این امر حمایت شود.

وی همچنین پیشنهاد داد با توجه به تنوع و کیفیت کتب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اتوبوس به‌عنوان یکی از عوامل فروش محصولات کانون به فعالیت خود ادامه دهد.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان این‌که وجود کتابخانه‌های دیجیتال نیز نافی کتابخانه‌های فیزیکی نیست، به مزیت‌های کتابخانه سیار اشاره و خاطرنشان کرد: تبلیغ کتاب در شهر و خارج کردن کتاب از اسارت کتابخانه‌ها، توجه به عدالت فرهنگی و بردن کتاب به نقاط مختلف شهر، رصد همواره نظرات علاقمندان به کتاب، نقد کتاب، معرفی کتاب و حضور نویسنده در محل ارائه کتاب، برگزاری تئاترهای محیطی در کنار کتابخانه سیار، قصه‌‌گویی و شور و هیجان در محیط از امتیازات کتابخانه‌های سیار است.

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *