فقدان زمین در شهرهای کرمان، بم و زرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

فقدان زمین در شهرهای کرمان، بم و زرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: کل استان با مشکل تامین زمین روبه‌رو نیست بلکه در شهرهای کرمان، بم و زرند مشکل عدم تامین داریم.

فقدان زمین در شهرهای کرمان، بم و زرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش سرویس اقتصادی «اقطاع خبر» رضا حافظی صبح امروز در شورای مسکن استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، از روند روبه‌رشد پرورژه نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: استان کرمان رتبه ۱۹ طرح نهضت ملی مسکن را دارد و این درحالی است که جایگاه قبلی استان در کشور ۲۶ بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با تبیین وضعیت شهرستان‌های استان کرمان عنوان کرد: ۲۷۰ هکتار زمین در رفسنجان تامین شده که منتظر دریافت مجوزهای آن هستیم و مشکل آب در اراضی ۲۷۰ هکتاری زمین الحاقی شهرستان انار نیز حل شده است.

وی با بیان اینکه در کل استان کرمان ۱۸۸ هزار و ۱۹۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۷۱ هزار و ۵۷۸ نفر آنها در کرمان هستند، گفت:  کل استان با مشکل تامین زمین روبه‌رو نیست بلکه در شهرهای کرمان، بم و مقداری در زرند مشکل عدم تامین داریم، در شهر کرمان بیش از ۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده اند که ۴۲۹۷ نفر تایید نهایی شده و واریز وجه انجام داده‌اند و به دنبال تامین زمین برای ۹ هزار نفر دیگر هستیم.

حافظی با بیان اینکه مشکل تامین زمین در برخی از شهرهای استان حل شده است، عنوان کرد: در شهر بم ۷۳ هکتار، در بافت ۱۲۵، در خورسند ۲۵ هکتار، ۸۴ هکتار در شهربابک، ۱۰۸ هکتار در کرمان و ۲۴ هکتار در ریگان، عملیات آماده‌سازی و ساخت مسکن اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات ساختمان‌سازی در سیرجان در زمینی به وسعت حدود ۱۲۰ هکتار نیز شروع می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: ۴۰ درصد کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان در شهر کرمان مستقر هستند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان تاکید کرد و گفت: رتبه ذی‌صلاح برخی از شرکت های ساخت طی یک آزمون ارائه شده است اما شرکت‌های باسابقه بالا و درخشان از این مقوله جا مانده‌اند که امیدواریم طبق سازوکاری از سوی استان، مجوز انبوه‌سازی به آنها داده شود و محدود به کارگزاران و سازندگان که رتبه ذیصلاح دارند، نشود.

حافظی نیز به بافت فرسوده و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و گفت: هرچه سریعتر محلاتی که در طرح بازآفرینی شهری قابلیت دارند، از سوی نهادهای مربوطه اعلام شوند تا هم مردم مطلع شوند و هم طرح‌های تشویقی مشخصی شوند تا مردم برای مشارکت در ساخت و بازآفرینی وارد شوند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *