قوه قضاییه ابزار اقتدار نظام اسلامی است

قوه قضاییه ابزار اقتدار نظام اسلامی است

امام جمعه رودبار جنوب گفت: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت عرصه‌های مختلف جامعه است.

قوه قضاییه ابزار اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ آیین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.
 

امام جمعه رودبار جنوب: بهم ریختگی اردوگاه منافقین نشانه پیروزی بزرگ ایران است

حجت‌الاسلام‌ افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و یارانش، اظهار کرد: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد.

وی افزود: در اهمیت کار قوه قضاییه همین بس که در روایات وارد شده که اجرای حد برای ملتی از ۴۰ روز بارش باران برکت و خیرش بیشتر است زیرا سرسبزی و فراوانی روزی، در صورتی مطلوب است که همراه با امنیت باشد اگر امنیت و عدالت وجود نداشته باشد نعمت ارزش ندارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب به انتظارات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: سلامت، کارآمدی، مبارزه جدی با فساد
من مکرر گفتم آن روزی می‌توان درباره قوه قضاییه نفس راحتی کشید که این حالت در جامعه پیش آید هر کس در هر جایی از کشور مورد ستم کوچک و بزرگی از هر نوع قرار گرفت در دل او چراغ امیدی باشد که سراغ قوه قضاییه خواهد رفت و بدون هیچ گونه درنگ و کندی در کار حق خود را خواهد گرفت.

این مقام مسئول به بیان ویژگی‌های شهید بهشتی پرداخت و افزود: بصیرت، ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، نظم و انضباط، درایت، قانون‌گرایی است و فعالیت‌های این شهید بزرگوار الگوی شایسته‌ای برای دستگاه قضا است.

حجت‌الاسلام افشارمنش به درهم ریخته شدن اردوگاه منافقین در آلبانی اشاره کرد و افزود: روز سی‌ام خرداد ماه ۱۴۰۲ اردوگاه اشرف سه شاهد حمله پلیس آلبانی به لانه شیاطین منافق بود، در سالروز حمله مسلحانه منافقین بر علیه نظام اسلامی در سال ۶۰ بودیم.

وی با بیان اینکه درس‌های این اتفاق محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام اسلامی و توان نظام در غلبه بر تهدید‌ها است، گفت: این اتفاق بیانگر پیروزی بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی است و پیامی برای برخی عناصر پیمان بریده با سوابق انقلابی که این روزها در صدد مخالفت با آرمان‌های امام انقلاب بر آمدند و حاصل دل بستن به وعده‌های شیطان عاقبتی جز این ندارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: حذف دلار از مبادلات جهانی به یکی از مهم‌ترین اتفاقات تبدیل شده است، وزیر خزانه‌داری آمریکا اخیراً اذعان کرد تحریم‌های آمریکا علیه برخی کشورها آن‌ها را به سمت ابزارهای پرداخت جایگزین به جای دلار سوق داده است، به گفته تحلیل‌گران، سلطه دلار بر مبادلات مالی دنیا یکی از مهم‌ترین دلایل قدرت اقتصادی آمریکا بعد از فروپاشی شورا بود اما با پدیدار شدن نشانه‌هایی از فروپاشی نظام تک قطبی به محوریت آمریکا جهان به سمت نظام چند قطبی پیش می‌رود.

وی به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: مواد مخدر بلای خانمان‌سوزی است که جنس، سن و سال نمی‌شناسد و در کمین خانه‌ها است، نسل بشر در معرض تهدیدات جدی است و هر روز ابعاد جدید از آن ارائه می‌شود و امروزه تحت عنوان بازاریابی گل وارد شدند لذا خانواده‌ها باید مراقبت کنند.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *