لزوم استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای جریان‌سازی قوی فرهنگی

لزوم استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای جریان‌سازی قوی فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: هر یک از ولادت‌های ائمه معصومین علیهم‌السلام در دهه کرامت بهانه‌ای است تا جریان فرهنگی خلق کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای جریان‌سازی قوی فرهنگی

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری اقطاع خبر؛ صبح امروز جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به ولادت ائمه معصومین علیهم‌السلام در دهه کرامت گفت: هر یک از ولادت‌ها در این دهه بهانه‌ای است تا جریان فرهنگی خلق کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: ما با استفاده از ظرفیت دهه کرامت می‌توانیم جریان‌سازی قوی کشوری و استانی داشته باشیم.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ابراز کرد: در پنج بخش برنامه‌های دهه کرامت را در مساجد، هیات‌ها و حسینیه‌ها برگزار خواهند شد.

وی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تبلیغات میدانی از ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تا ولادت امام رضا علیه‌السلام با هم‌افزایی، تعامل و همکاری مجموعه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.

رستمی معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص اهم برنامه‌هایی که در دهه کرامت برگزار خواهند شد، گفت: برنامه‌ها بر اساس محورهای مختلف از جمله جهاد تبیین و برگزاری برنامه‌های بصیرتی، جهاد نشاط و امید آفرینی و جهاد خدمت‌رسانی خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که سوم خرداد ماه در دهه کرامت قرار دارد، برنامه گرامیداشت سوم خرداد ماه در لشکر ۴۱ ثارالله برگزار می‌شود و همچنین برنامه یادواره شهدای آموزش نیز چهارم خرداد ماه برگزار خواهد شد و همچنین برنامه‌ای را در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه در پارک مادر خواهیم داشت.

سعید کاظمی مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمان گفت: خادمین امام رضا علیه‌السلام در دهه کرامت به کرمان خواهند آمد، بنابراین حرکت کاروان زیر سایه خورشید به نقاط مختلف استان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برپایی دو مراسم جشن، برپایی موکب‌های رضوی، پویش‌های مختلف از جمله اطعام و نذر خون از دیگر اقدامات مد نظر در دهه کرامت است.

احمد علیرمضانی مدیر کل صدا و سیما مرکز کرمان گفت: ۴۴ عنوان برنامه در سه معاونت صدا، سیما و فضای مجازی در دهه کرامت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که دشمن از تمام ظرفیت به منظور رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند تا نشان دهد در جامعه، یک قشر برخی مسائل را رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد: بهتر است که تجمع واحد و بزرگی از دختران کرمان در روز میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به پیشنهاد مدیر کل صدا و سیما مرکز کرمان در زمینه برگزاری تجمع و جشن دختران در روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها گفت: با توجه به اتفاقات پیش آمده در سال گذشته برخی به دنبال هنجارشکنی هستند و مردم و بانوان باحجاب مطالبه دارند تا تجمع‌هایی بر ضد هنجارشکنی‌ها داشته باشند و با توجه به میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و روز دختر، بهترین فرصت است تا به مطالبه مردم پاسخ دهیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: پیشنهادم این است که تجمع و جشنی را در یکی از میادین شهر با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم چرا که این اقدام تأثیر مناسبی دارد و حتی این برنامه را در شهرستان‌های استان می‌توانیم عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در راستای جلب رضایت در پرونده‌ها عنوان کرد: برای دهه کرامت از دو ماه قبل برنامه‌ریزی شده است تا پویش «به عشق امام رضا علیه‌السلام می‌بخشم» در پرونده‌های قصاص را راه‌اندازی کنیم که این پویش به منظور جلب رضایت اولیا دم قصاص برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: مقرر شده است در سالروز ولادت امام رضا علیه‌السلام برنامه محوری این پویش با حضور رئیس قوه قضائیه در مشهد مقدس برگزار شود و در کرمان هم در تلاشیم بتوانیم ۲۰ پرونده را منتهی به سازش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش سران طوایف جنوب کرمان در شهرستان بم در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه خاطرنشان کرد: در این همایش به تبیین نقش سران طوایف در پیشگیری از وقوع جرم خواهیم پرداخت.

انتهای خبر/م
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

ارسال بیش‌از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار اثر به دبیرخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *