لزوم جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در جنوب استان کرمان/ عدم وجود منبع آبی پایدار در شهرستان ارزوئیه

لزوم جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در جنوب استان کرمان/ عدم وجود منبع آبی پایدار در شهرستان ارزوئیه

صبح امروز با حضور احمد وحیدی و اعضای شورای اداری استان کرمان، جلسه شورای اداری در محل سالن اجتماعات استانداری کرمان برگزار شد.

لزوم جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در جنوب استان کرمان/ عدم وجود منبع آبی پایدار در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ صبح امروز جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد.

ذبیح‌الله اعظمی گفت: در خصوص سیلی که در سال ۱۴۰۰ منطقه را تخریب کرده، هنوز هیچ اقدامی در زمینه لایه‌روبی و سیل‌بند جیرفت در امتداد به رودبار جنوب انجام نشده است.
 

لزوم جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در جنوب استان کرمان

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال آبی که صورت گرفته، مربوط به یک منطقه است علاوه بر آن آب شرب برای معادن استفاده می‌شود و آب سرشاخه‌های هلیل جیرفت برای معادن مناطق دیگر می‌رود در حالی که معادن همین منطقه بخاطر کم آبی راکد مانده است.

وی با تاکید بر این‌که جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در جنوب استان ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: برای ارتقا بخش‌های اسماعیلیه و ساردوییه در دستور کار قرار گیرد.

 
شهباز حسن‌پور با بیان این‌که ستاد راهبردی استان کرمان در کشور بی‌نظیر است و به عنوان یک الگوی موفق در کشور می‌تواند باشد، گفت: همه تصمیم گرفته‌ایم تحت نظر امام‌ جمعه، مشکلات مردم را پیگیری کنیم.
 

وضعیت شهرداری‌های استان خوب نیست

نماینده مردم سیرجان و بردسیر ادامه داد: صدای العطش مردم کرمان بلند است و می‌طلبد شخصا ورود کنید و آن‌چه که باعث گلایه‌مندی بنده است این است که استاندار برای هر کار کوچکی باید به تک‌تک مدیران تماس بگیرد و مخالفت هم بشنود، نمی‌شود که مدیران بر خلاف نظر استاندار عمل کنند این ناهماهنگی‌ها باعث کندی سرمایه‌گذاری در استان شده است.

وی بیان کرد: وضعیت شهرداری‌های استان، وضعیت خوبی نیست و هیچ‌کدام از شهرداری‌های استان تا امروز نتوانسته‌اند وام دریافت کنند.

حسن‌پور با بیان این‌که وضعیت معیشت مردم جنوب حتی برای کارمندان هم خوب نیست و با اشاره به این‌که وضعیت سیستم بانکی و وام‌دهی تعطیل است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خیلی خوبی وجود دارد تا بحث اشتغال را در استان حل کنیم.

برای برطرف کردن لکه فقر از جنوب استان کرمان نیاز به اراده ملی است

منصور شکراللهی با اشاره به این‌که جنوب استان تلاقی سه استان کرمان سیستان و بلوچستان‌ و هرمزگان است دارای ظرفیت‌های بسیار است، گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی بی‌بدیل است اما دلیل محرومیت جنوب چیست؟ نیاز به اراده ملی داریم تا لکه فقر را از جنوب استان برداریم.

نماینده شش شهرستان جنوبی استان کرمات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحران آب در جنوب استان وجود دارد و تخصیص آب از دریای عمان داریم اما نیاز به سرمایه‌گذار است که از همان خط انتقال خلیج فارس انجام شود.

وی بیان کرد: در شهرداری‌ها نیاز به ماشین آلات سنگین وجود دارد برای سیل‌بند هم نیاز به تامین اعتبار دارد و همچنین سوخت تراکتورهای جنوب دچار مشکل است و کشاورزان ما در بحث سوخت فراموش نشوند.
 

بالاترین نرخ مهاجرت استان کرمان در سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر

شکراللهی با بیان این‌که وضعیت کارمندان وزارت کشور مورد توجه قرار گیرد چرا که بحث حقوق کارمندان جنوب استان در شان این نیروها نیست، خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد مردم جنوب استان در انتخابات شرکت کردند پس مردم ولایی و اعتقادی هستند پس شایسته است مشکلات جنوب ویژه دیده شود.

صمدالله محمدی گفت: علی‌رغم وجود ظرفیت‌های کم نظیر در سه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه متاسفانه بالاترین نرخ مهاجرت در استان را دارد و در سه دهه گذشته شاهد مهاجرت بی‌رویه مردم به سیرجان، کرمان و بندرعباس بودیم که علت این امر نبود شغل، امکانات و خام فروشی در محصولات معدنی و کشاورزی است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نبود زیرساخت در حوزه راه، آب و برق صنعتی از بزرگ‌ترین مشکلات ما است و احداث باند دوم راه‌های ما از سال ۸۸ شروع شده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با بیان این‌که احداث صنایع پایین دستی مس در بافت و رابر می‌تواند منجر به مهاجرت معکوس شود، عنوان کرد: در حوزه آب صنعت تقریبا ۴ درصد از سد رابر مانده و بیش از یکسال این پروژه معطل مانده است و تنها شهرستانی که منبع آبی پایدار در استان ندارد شهرستان ارزوئیه است.

انتهای خبر/پ.م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *