لزوم ورود آفندی رسانه ها در جنگ روایتها/ اقدام قاطع دولت در عزل مدیر هتاک باعث دلگرمی اصحاب رسانه شد

لزوم ورود آفندی رسانه ها در جنگ روایتها/ اقدام قاطع دولت در عزل مدیر هتاک باعث دلگرمی اصحاب رسانه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره به اقدام به موقع دولت مردمی در عزل فرماندار توهین کننده به یک خبرنگار عنوان کرد: حمایت جامع و قاطعی از جامعه رسانه ای کشور صورت گرفت و باعث دلگرمی اصحاب رسانه است.

لزوم ورود آفندی رسانه ها در جنگ روایتها/ اقدام قاطع دولت در عزل مدیر هتاک باعث دلگرمی اصحاب رسانه شد

به گزارش اقطاع خبر احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیما استان کرمان در اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان گفت: مسئله فرهنگ و رسانه جز کلیدواژه های پرتکرار بیانات مقام معظم رهبری است و اخیرا نیز رهبر انقلاب جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه فوری و مهم تاکید کردند.

وی با مقایسه جنگ سخت با جنگ نرم توضیح داد: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی دستور تشکیل بسیج داده شد؛ امروز هم جنگ در حوزه فرهنگ و رسانه است و نباید تنها به دستگاههای رسمی مثل صداوسیما اکتفا کرد بلکه باید نیروهای انقلابی در این جنگ روایتی ورود کنند.
 
علیرمضانی ادامه داد: باید با عملیات آفندی دشمن را از منطقه دور کرد، باید سنگرهای دشمن را بگیریم و او را مجبور به عقب نشینی کنیم.

مدیرکل صداوسیما استان کرمان با بیان اینکه در جنگ روایتها ایجاد تردید در باورهای واقعی مردم سلاح اصلی دشمن است تشریح کرد: به تعبیر قرآن کسانی که در دل مردم تردید ایجاد می کنند مرجف هستند که در ردیف منافقان قرار دارند؛ اینها به دنبال تضعیف دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در اذهان مردم هستند.

وی افزود: در جنگ روایتها باید از ظرفیت رسانه ای و بهره گیری از جشنواره هایی مانند جشنواره ابوذر برای تبیین واقعیات استفاده کرد.
 
در ادامه محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: برگزاری رویدادها در عرصه مطبوعات باید به ارتقا سطح کیفی رسانه ها و مطبوعات استان کرمان کمک کند.

وی ادامه داد: هرچه مشارکت اصحاب رسانه در چنین رویدادهایی بیشتر باشد افزایش سطح کیفی بیشتری را به دنبال دارد.

علیزاده اظهار کرد:  استان کرمان به لحاظ تعدد رسانه های مکتوب و برخط در کشور جایگاه ویژه ای دارد همچنین در دهه اخیر شاهد رشد کیفی رسانه های استان بودیم.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ادامه داد: با توجه به اهدافی که برای این جشنواره تعریف شده است و موضوعات و محورهای انتخابی؛ تولید محتوای اصحاب رسانه در این زمینه ها بسیار ارزشمند است.
وی افزود: نتیجه آموزش خوب، کیفیت خوب و محتوای حرفه ای رسانه مستقیما به جامعه برمی گردد و در فرهنگ و رفتارهای اجتماع اثرگذار است.

علیزاده با اشاره به اقدام به موقع دولت مردمی در عزل فرماندار توهین کننده به یک خبرنگار عنوان کرد: حمایت جامع و قاطعی از جامعه رسانه ای کشور صورت گرفت و باعث دلگرمی اصحاب رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تاکید کرد: مردم کرمان به واسطه نجابتی که دارند مطالبه گر نیستند و در این فضا رسانه ها نقش اساسی در خروج مردم از بی تفاوتی نسبت به مسائل استان  دارند؛ زیرا رسالت اصلی رسانه ها این است که هم مطالبه گر باشند و هم روح مطالبه گری را در جامعه ایجاد کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران با سعه صدر بیشتری باید پاسخگوی رسانه ها باشند زیرا مطالبه رسانه مطالبه مردم است و شخصی نیست.

 در پایان این مراسم از رتبه های برگزیده جشنواره تقدیر شد.

پایگاه خبری «اقطاع خبر» رتبه اول بخش یادداشت را برای اثر حکایت وصله های ناجور بتنی به کاهگلهای اصالت   کسب کرد.




انتهای پیام/
 
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *