لزوم پشتیبانی دستگاه های اجرایی از فعالیت های سپاه در مناطق سیل زده/ فعالیت 200 ساعته دستگاه های مهندسی سپاه برای بازگشایی مسیر رودخانه ها

لزوم پشتیبانی دستگاه های اجرایی از فعالیت های سپاه در مناطق سیل زده/ فعالیت ۲۰۰ ساعته دستگاه های مهندسی سپاه برای بازگشایی مسیر رودخانه ها

سردار حسین معروفی گفت: ما از مسئولان اجرایی، معاون عمرانی استانداری، مسئولان اداره راه، فرمانداران شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب انتظار داریم که پشتیبانی جدی از مجموعه سپاه، نیروها و دستگاه های ما انجام دهند تا بتوانیم در مدت باقی مانده، اقدامات مؤثر تری را برای مردم عزیز و نجیب منطقه انجام دهیم.

لزوم پشتیبانی دستگاه های اجرایی از فعالیت های سپاه در مناطق سیل زده/ فعالیت 200 ساعته دستگاه های مهندسی سپاه برای بازگشایی مسیر رودخانه ها

به گزارش اقطاع خبر؛ سردار حسین معروفی در بازدید از مکان های احداث سیل بند در رودبار جنوب در جمع خبرنگاران گفت: در جریان سیل منطقه جنوب کرمان به طور خاص شهرستان های رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج، با هماهنگی های که با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت و بنا به نیاز منطقه مقرر شد تا دستگاه های مهندسی سپاه نزدیک به مدت یک ماه در منطقه فعالیت کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در این زمینه رده های مختلف سپاه را در منطقه درگیر کردیم، ابراز کرد: کار با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، قرارگاه قدس، هوا و فضا سپاه، تیپ ۳۸ ذوالفقار، تیپ دو صاحب الزمان(عج)، سازمان بسیج سازندگی، لشکر ۴۱ ثارالله، سپاه ثارالله استان با مسئولیت معاونت مهندسی لشکر ثارالله که در زمینه زدن سیل بند و دژ توجیه بودند، در مناطق عنوان شده، آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه جمعا ۲۰ دستگاه ماشین آلات مهندسی سپاه در مناطق سیل زده فعالیت دارند، بیان کرد: تا این لحظه ما ۴۱ کیلومتر سیل بند را در سه شهرستان قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب احداث کرده ایم که از این میزان ۲۵ کیلومتر در رودبار جنوب سیل بند به وسیله دستگاه های مهندسی لشکر ۴۱ ثارالله و قرارگاه قدس احداث شده است.

فعالیت ۲۰۰ ساعته دستگاه های مهندسی سپاه برای بازگشایی مسیر رودخانه ها

این مقام مسئول ادامه داد: بخش زیادی از سیل بندها و بازسازی جاده ها در این منطقه انجام شده است و دستگاه های ما نزدیک به دویست ساعت در مسیر بازگشایی مسیر رودخانه ها فعالیت کرده اند و در این زمینه نیز دستگاه های هوا و فضا سپاه، نزدیک به صد کیلومتر راه روستایی را بازگشایی کرده اند و همچنین دو قنات توسط هوا و فضا سپاه، لایه روبی شده است.

سردار معروفی افزود: در شهرستان منوجان دستگاه های تیپ دو صاحب الزمان(عج) و دستگاه هایی که از مشهد آورده بودیم، دوازده کیلومتر سیل بند احداث کرده اند و در شهرستان قلعه گنج ۵ دستگاه فعالیت داشته که این دستگاه ها مربوط به قرارگاه خاتم هستند و تاکنون سه و نیم کیلومتر سیل بند احداث کرده اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در بازدید که داشته ایم تعریض رودخانه اصلی را در دستور کار قرار داده ایم، عنوان کرد: در شهرستان کهنوج دو دستگاه را ارسال کرده ایم تا بتوانند مشکل چند روستا را که نیاز به استحکام بخشی داشتند، انجام دهند.

وی تصریح کرد: ما بر اساس ابلاغ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هماهنگی با رده های مختلف سپاه و با توجه به تعهدی که با ستاد بحران کشور داشته ایم تا پایان هفته تمام دستگاه های ما در منطقه فعال و به کارشان ادامه خواهد داد و امیدواریم که تا پایان هفته بتوانیم با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در چهار شهرستان، کار خود را انجام دهیم.

لزوم پشتیبانی دستگاه های اجرایی از فعالیت های سپاه در مناطق سیل زده

این مقام مسئول ادامه داد: اگر قرار باشد که دستگاه ها در منطقه بماند، با توجه به اینکه بسیاری از کارهای قرارگاه و سپاه تعطیل شده است، باید با مسئولان اجرایی، تصمیم اساسی در این زمینه گرفته شود.

سردار معروفی تأکید کرد: ما از مسئولان اجرایی، معاون عمرانی استانداری، مسئولان اداره راه، فرمانداران شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب انتظار داریم که پشتیبانی جدی از مجموعه سپاه، نیروها و دستگاه های ما انجام دهند تا بتوانیم در مدت باقی مانده، اقدامات مؤثر تری را برای مردم عزیز و نجیب منطقه انجام دهیم.

انتهای پیام/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *