مدال افتخار آتش‌نشانان، نجات جان مردم در حوادث است 

مدال افتخار آتش‌نشانان، نجات جان مردم در حوادث است 

مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل استانداری کرمان ضمن اجرای مانور ایمنی و آتش‌نشانی از تعدادی از ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بازدید کرد.

مدال افتخار آتش‌نشانان، نجات جان مردم در حوادث است 

به گزارش سرویس اجتماعی اقطاع خبر به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی؛ ایراهیم کریمی مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل استانداری کرمان از ایستگاه‌های آتش نشانی شهر کرمان بازدید کرد.

وی در این بازید حطاب به آتشنانان کرمانی گفت : به طور  کلی ایستگاه های آتش نشانی از مهمترین ابنیه در شهرها محسوب می‌شوند چرا که در حوادث احتمالی از قبیل زلزله و بلایای طبیعی ساختمان ایستگاه‌های آتش نشانی باید دارای استحکام و مقاومت لازم جهت حفظ آتش نشانان که وظیفه اصلی آنها نجات شهروندان در حوادث را بر عهده دارند، باشد.

کریمی تاکید کرد: وظیفه اصلی آتش نشانان به عنوان متولی ایمنی شهری و بازوی دفتر پدافند غیر عامل استانداری نجات جان انسان‌ها  است و ایستگاه‌های آتش نشانی در حفظ سلامت روحی و  جسمانی  آتش نشانان که وظیفه اصلی آنها نجات جان انسان‌ها است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.  

وی عنوان کرد:  کار حوزه آتش نشانی و نجات مردم شغلی سخت است اما به دلیل روحیه ایثارگری و از جان گذشتگی آتش نشانان و توکل بر خداوند این مدال افتخار که همواره نجات جان شهروندان است بر گردن آتش نشانان خود نمایی می‌کند. 

 همچنین در این بازدید  مانور پدافند غیر عامل با هدف سنجش توان عملیاتی آتش‌نشانان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی نیز انجام شد. 

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل استانداری ضمن تقدیر از آتش نشانان در اجرای صحیح و رعایت اصول امدادی و عملیاتی  افزود: یکی دیگر از اهداف انجام این مانورها ضمن اجرای اصولی و استاندار عملیات ایمن  ، دشمن‌شناسی است و باید تلاش شود با  عملیات‌های فرضی، خسارت‌های احتمالی را به حداقل برسانیم.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگ‌سازی در حوزه  ایمنی و پدافند غیرعامل  اضافه  کرد : بهره‌گیری از ظرفیت‌های مستند سازی در ارائه نقاط قوت و کمبودهای احتمالی در  مانورها و عملیات‌های  درون سیستمی  در بخش آگاهی بخشی در جامعه و آمادگی پرسنل را مهم و ضروری دانست.

انتهای خبر/ طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *