مساجد با تدوین برنامه‌های فرهنگی جاذب جوانان باشند

مساجد با تدوین برنامه‌های فرهنگی جاذب جوانان باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع سبب جذب جوانان شوند.

مساجد با تدوین برنامه‌های فرهنگی جاذب جوانان باشند

به گزارش سرویس اجتماعی اقطاع خبر به نقل از ایسنا؛ محسن روحی صبح امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در آئین تکریم و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان از جایگاه مساجد سخن گفت و افزود: مسجد پایگاه بسیاری از فعالیت‌های متنوع فرهنگی بوده و هست.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در محلات اظهار کرد: کانون‌های مساجد را نباید فراموش کرد و باید با برنامه های فرهنگی و هنری متنوع سبب جذب جوانان شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از نقش مساجد سخن به میان آورد و بیان کرد: برخی از مساجد در شهر کرمان بعد از جنگ تحمیلی حدود ۱۴ شهید تقدیم نظام کرده است و برخی از آنها پایگاه تربیت نیروی انسانی برای خدمت رسانی به نظام جمهوری اسلامی هستند و امیدواریم این مهم همچنان مستمر باشد.

وی اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم توسط کانون‌های فرهنگی و هنری را یک فرهنگ خوب دانست و بیان کرد: مساجد این سنت خوب را هر هفته انجام دهند و همچنین طرح شنبه‌های کتاب نیز ادامه داشته باشد، در سه شنبه‌های تکریم، سه شنبه هر هفته حداقل از یک خانواده شهید تجلیل می‌شود.

روحی بیان کرد: همه کانون های فرهنگی مساجد را نباید به یک چشم دید و شرایط کانون‌های مساجد در مناطق محروم با مساجدی که در داخل شهر هستند، متفاوت است.

شایان ذکر است؛ در این آئین از خدمات حجت الاسلام مصطفی گرجی تقدیر و علی مهدی‌خانی نیز به عنوان سرپرست جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/طهماسبی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *