مشکلات صادرکنندگان روی میز شورای گفت‌وگوی کرمان

مشکلات صادرکنندگان روی میز شورای گفت‌وگوی کرمان

نود و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ایجاد شغل در اصناف و بررسی مشکلات صادرکنندگان برگزار شد.

مشکلات صادرکنندگان روی میز شورای گفت‌وگوی کرمان

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ سید مهدی طبیب‌زاده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع ایجاد شغل توسط اصناف و مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: استان کرمان در ارتقای فضای کسب و کار به موفقیت بزرگی طی سه‌ماهه پاییز سال جاری دست یافت و به رتبه پنجم رسید.

رتبه کرمان در فضای و کسب کار کشور به ۵ ارتقا یافت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: رتبه بهبود فضای کسب و کار استان کرمان به رده پنجم کشور رسیده است، خاطر نشان کرد؛ شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان همچنین در سال جاری رتبه نخست کشور را به دست آورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: صادرکنندگان استان کرمان نسبت به تعهد ارزی پایبند هستند و برای برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور عملکرد خوبی دارند.
 

تشکیل وزارت معادن و فلزات اولویت دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: اقتصاد کشور ما بر پایه معدن است و وزارتخانه تخصصی معادن و فلزات باید در اولویت قرار گیرد.

امیر حسن‌زاده نیز با موضوع ایجاد شغل توسط اصناف و مشکلات صادرکنندگان اظهار کرد: اقتصاد کشور ما بر پایه معدن است و وزارتخانه تخصصی معادن و فلزات را می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه معدن در کشور ما «یتیم» است، بیان کرد: دو ماه قبل نظر کارشناسی خود برای تشکیل وزارتخانه تخصصی معادن و فلزات را ارائه داده‌ایم و این وزارتخانه را می خواهیم.

حسن‌زاده ابراز داشت: کشور ما اقتصاد معدنی دارد هرچند گفته می‌شود اقتصاد ایران بر پایه نفت و یا کشاورزی‌ست، اما از آنجا که معدن ما صاحب ندارد، کسی نمی‌تواند از معادن دفاع کند.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: فارس

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *