مهار تورم ارتباط مستقیم با رشد تولید دارد

مهار تورم ارتباط مستقیم با رشد تولید دارد

امام جمعه ریحان‌شهر گفت: مهار تورم ارتباط مستقیم با رشد تولید دارد و این سِر انتخاب شعار امسال است.

مهار تورم ارتباط مستقیم با رشد تولید دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن عربزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری «اقطاع خبر» با اشاره به اینکه شعار امسال ناظر به درد این روزهای جامعه است، گفت: اصلی‌ترین دردی که این روزها، جامعه ایرانی از آن رنج می‌برد تورم لحظه‌ای و روز شمار قیمت‌‌ها در ایران است.

 
امام جمعه شهر ریحان‌شهر افزود: چرا باید قیمت کالاهای ایرانی با تغییر قیمت دلار، دستخوش تغییر شود؟ ممکن برخی بگویند این طبیعت ارتباطات در جامعه مدرن است، اگر قرار است با ارتباط ایران با کشورهای دیگر و اقتصاد جهانی، اقتصاد درون کشور این‌گونه متلاطم و تغییر کند اصلا چرا دور کشور را دیوار نکشیم؟ تا کشورمان به آرامش برسد، البته ما اصلاً معتقد به دیوار کشیدن دور ایران نیستیم بلکه معتقدیم باید با کشورهای دیگر و کشورهای منطقه، تبادل کالا و خدمات داشته باشیم و از ارتباط با اقتصاد جهانی نه تنها متضرر نمی‌شویم بلکه سود سرشاری نصیب ما نمی‌شود.
 
عربزاده افزود: حال ببینیم چرا کشور ما و کالاها در کشور ما به این سرعت با تورم چندین رقمی مواجه می‌شوند؟ اصلی‌ترین دلیل تورم در کشور بسته شدن ناف اقتصاد ایرانی به ناف دلار آمریکایی است و این مسئله فرصتی برای دلار‌بازان ایجاد کرده است که با افزایش قیمت دلار هم کالاهای خود را گران‌تر بفروشند و هم دلارهای خود را، یعنی با یک بازارسازی، با یک جوسازی، با یک فضاسازی در دو نقطه سود می‌کنند هم دلارهایی را که از صادرات به دست آورده‌اند چندین برابر می‌فروشند و هم کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌کنند در بازار داخلی چندین برابر می‌فروشند که این یک سوداگری بزرگ است.
 
وی با اشاره به اینکه وقتی قیمت کالاها در کشور ثبات نداشته باشد طبیعی است تولید برای تولید کنندگان گران تمام می‌شود، گفت: اگر تولید، گران تمام شود در بازار تقاضا با کاهش مواجه می‌شود و کاهش تقاضا منجر به کاهش تولید و کاهش تولید منجر به قحطی و رکود اقتصادی و بیکاری می‌شود.
 
امام جمعه ریحان‌شهر خاطرنشان کرد: مهار تورم ارتباط مستقیم با رشد تولید دارد و این است سرّ انتخاب شعار سال مهار تورم رشد تولید درود خداوند بر چنین رهبر حکیم و بیداری!
 

انتهای خبر/زنگی آبادی 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *