مهمترین نقش در سلامت مادر و کودک بر عهده ماماهاست

مهمترین نقش در سلامت مادر و کودک بر عهده ماماهاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ موالید در جنوب کرمان داشتیم که انتظار داریم با تلاش ماماها این آمار در سال جاری نیز جهش خوبی داشته باشد.

مهمترین نقش در سلامت مادر و کودک بر عهده ماماهاست

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه‌آرمان» به نقل از روابط،عمومی علی،اصغرخیرخواه گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ موالید در جنوب کرمان داشتیم که انتظار داریم با تلاش ماماها این آمار در سال جاری جهش خوبی داشته باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: مامایی یک حرفه مسئولیت‌پذیر و جوابگو است که علاوه بر مراقبت و مشاوره حین بارداری، زایمان و پس از زایمان نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت مادر و نوزاد ایفا می‌کند.
 
وی با اشاره به کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان در منطقه جنوب کرمان اظهار کرد: جوانی جمعیت ضرورت امروز جامعه است و باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم، چرا که در حال حاضر رشد جمعیت جنوب کرمان در مقایسه با قبل وضعیت خوبی ندارد و باید همه در کنار حوزه سلامت تلاش کنیم تا این کمبود جبران شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی،جیرفت افزود: سال گذشته ال دی آر بیمارستان رودبار با همکاری خیران سلامت و همچنین بخش نوزدان و زایمان بی درد در بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت راه اندازی شد که بایستی بخش زایمان بی درد در همه شهرستان‌های منطقه نیز راه اندازی شود تا دغدغه‌های زنان باردار کم شود و به سمت و سوئی برویم تا این اقدامات تشویقی برای افزایش موالید در منطقه باشد.
 
 وی با اشاره به آغاز عملیات احداث مرکز نازائی در جیرفت جهت ارائه خدمات سطح به زوج‌های نابارو منطقه تصریح کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه ارائه خدمات درمان نازائی در منطقه انجام شده و خدمات سطح دو ارائه می شود.
 
انتهای خبر/م.پ

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی در فاریاب برگزار شد

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی در فاریاب برگزار شد

مراسم سومین سالگرد سردار حجازی با حضور مسئولین و مردم در فاریاب برگزار شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *