نبود زمان کافی برای بررسی مدارک از مشکلات قانون قبلی انتخابات بود

نبود زمان کافی برای بررسی مدارک از مشکلات قانون قبلی انتخابات بود

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس گفت: یکی از مسائل و شرایط انتخابات، نبود زمان کافی برای بررسی مدارک و پرونده افراد بود.

نبود زمان کافی برای بررسی مدارک از مشکلات قانون قبلی انتخابات بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«اقطاع خبر»؛ در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات با بیان اینکه قانون انتخابات چند سال بازنگری نشده بود و نیاز به اصلاح داشت، گفت: یکی از مسائل در بحث انتخابات، نبود زمان کافی برای بررسی مدارک و پرونده افراد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌عنوان مثال داوطلبین در آذر ماه ثبت‌نام می‌کردند و سه ماه بعد، زمان برگزاری انتخابات برگزار بود، چنانچه نقصی در مدرک داوطلب بود مدت زمان بیشتری برای رفع نقص نیاز بود و بنابراین فرد به انتخابات نمی‌رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با انجام طرح اصلاح قانون انتخابات، پیش ثبت‌نام زودتر انجام می‌شود تا اگر مدارک و اطلاعاتی لازم است و داوطلبین نتواسته باشند آنها را در مرحله پیش ثبت‌نام فراهم کنند، در زمان ثبت‌نام زمان لازم را دارند.

وی اظهار کرد: در طرح قانون اصلاح انتخابات، دست نهادهای نظارتی باز است و فرصت خوبی برای بررسی و غربالگری افراد و داوطلبین دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی در پاسخ به این سوال چرا طرح مذکور با مخالفت برخی در داخل کشور و ضد‌انقلاب خارج‌نشین روبرو شده است؟ خاطرنشان کرد: برخی ذهنیت منفی نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات پیدا کرده‌اند و گمان می‌کنند این طرح برای طیف و جریان خاصی، محدودیت ایجاد می‌کند؛ اما این مهم را باید بدانند که انتخابات مسئله ملی و مربوط به تمام کشور است و شامل همه شهروندان می‌شود.

انتهای خبر/م

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

رونمایی از «همیار بازیافت» در کرمان

با حضور جمعی از مسئولان کرمان، نشان همیار بازیافت در کرمان رونمایی شد. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *